3dMark 03

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Hey,

Ik zal beginnen met mijn specs:

Asus P4P800-E Deluxe
P4 HT 3,0 Ghz Prescott
512 MB DDR PC3200
Asus A9600XT 128 MB
Onboard sound: Realtek AC'97 ALC 850 7.1

Ik zit met het volgende probleem:

Na het overklokken van me proc naar 3,1 Ghz haal ik een 3dMark 03 score van 4210. Ga ik nu overklokken naar 3,4 Ghz, dan loopt hij de hele tijd vast in de soudtests. Ik hou hem op 53 stressed, dus daar zal het niet aan liggen. Schakel ik de soundtests uit, dan kom ik op 3800+ 3dMarks... Dus dan heb ik niets aan de test omdat de soundtests de score blijkbaar beinvloeden...

Wie weet wat te doen?

Bedankt :) ,

Timmyboy

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Heeft dat mobo een werkende PCI-lock? Anders gaat je soundchip waarschijnlijk omhoog met de FSB en loopt hij vast bij zware belasting.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
iets minder ver overclocken, vast lopen is meestal een teken van te verovergeclockt (of een te laag voltage) en opzich is je score wel netjes dus ik denk niet dat je in het topic van el snorro moet wezen maar bij de DOC faq

LinkedIn
BlackIntel

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

_Ernst_

Mark It Zero!

Misschien een idee om een pci geluidskaart te kopen en de onboard uit te schakelen.

Ik heb er met mijn asus p4pe ook last van dat de onboard geluidskaart niet meekomt met een lage overklok, als ik die uitschakel kan ik een stuk verder komen met overklokken.
Ik heb al vaker gevallen gezien van niet werkende onboard geluidskaarten op asus p4 mobo's (misschien een bekend probleem?)

Last.fm

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Wat houdt die PCI-lock precies in?

Het kan idd dat het aan de soundchip ligt, me FSB is nu 225 Mhz...

Een nieuwe soundcard kopen zie ik niet zitten... ik ben hier tevreden mee. Dan maar een minder hoge overclock.

Als ik de FSB hoger dan 225 Mhz zet dan boot de computer niet meer, voor XP is doorgestart krijg ik een reboot :( . Kan dit ook aan de soundchip liggen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De PCI-bus heeft normaal gesproken een snelheid van 33MHz, als je gaat overclocken gaat de snelheid van de PCI-bus mee omhoog, en boven een bepaalde snelheid kappen de met de PCI-bus verbonden apparaten ermee. Als je moederbord een PCI-lock heeft blijft de snelheid van de PCI-bus netjes 33MHz als je gaat overclocken.

[edit]
De FAQ vertelt het iets duidelijker dan dat ik het doe en met meer info dus quote ik even een stukje :):
Er bestaat ook nog zoiets als het tegenovergestelde van een mutiplier, namelijk de divider (deelfactor). Deze wordt gebruikt om te verhouding tussen de FSB en de snelheid van AGP en PCI aan te geven. De officiële AGP-snelheid is 66 MHz, die van de PCI-bus is 33 MHz. Bij een FSB van 166MHz moet dus een divider van 2/5 gebruikt worden om op 66MHz uit te komen. Voor de PCI-bus geldt een divider van 1/5 (want 1/5 van 166MHz is 33MHz). De verhouding tussen de snelheden is dus in dit geval 5(FSB):2(AGP):1(PCI) oftewel 166:66:33
Bij een FSB van 200 MHz moeten die dividers natuurlijk aangepast worden, omdat de AGP en PCI anders ook buiten de specificaties gaan draaien. Niet alle moederborden ondersteunen echter een 6:2:1 divider. Tegenwoordig komen er steeds meer moederborden met een vaste snelheid voor de AGP en PCI bus en is het probleem van een overgeklokte bus verleden tijd. Sommige pci kaarten zoals SCSI en netwerkkaarten kunnen slecht tegen een PCI bus die buiten specificatie loopt. En optie in de bios om de snelheid te locken is dus een uitkomst. Het is niet onmogelijk om met een hoge pci bus te draaien. Je loopt alleen het risico dat een van de kaarten de botleneck vormt, maar dit hoeft niet zo te zijn.
Dan zijn er nog de memory dividers. Deze werken hetzelfde als die van de pci bus. De memory snelheid is dus gerelateerd aan de FSB d.m.v. een divider. Vaak stelt het moederbord zelf de divider in, maar er zijn ook moederborden waar je ze handmatig kan wijzigen.
[/edit]

[ Voor 73% gewijzigd door AtleX op 08-11-2004 16:52 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ga je eerst eens verdiepen in dat hele OC gebeuren... weet je wel wat dat inhoudt ;)

Dus weet waar je mee bezig bent.. of doe het anders niet als je instabiele systeempjes krijgt.

[ Voor 37% gewijzigd door NLuna op 08-11-2004 16:57 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De vragen die je stelt zijn allemaal toch wel vrij standaard. Omdat dit standaard vragen zijn hebben we ze opgenomen in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Probeer die faq eens op je gemak door te lezen, en probeer ook te begrijpen wat erin staat. Op die manier zul je snappen waar je mee bezig bent.

Een geluidskaart kan dus idd je overclock naar beneden halen, dit kan je ook vinden met de search

Succes!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.