Toon posts:

Radeon X800XT Platinum Edition / Extreme edition

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voordat ik deze vraag stel heb ik gezocht op google en hier, zonder goed antwoord op mijn vraag. Brand me niet gelijk af wanneer ik niet goed genoeg heb gezocht. 8)7

Ik ga een nieuw systeem aanschaffen met een Asus P5AD2 mobo en intell 3.4 ghz CPU. Hierbij hoort een vlotte videokaart. Na veel lezen besloten tot een ATI X800XT (nee, echt geen 6800GT :*) )

In veel benchmarks wordt van een extreme versie EAX800XT en EAX800XT-PE (platinum edition) gesproken als paradepaarden. De bench verschillen hiervan vs een "gewone" X800XT zijn klein.

Vragen:
- is EAX800XT hetzelfde als de PE, of zijn dit 2 verschillende kaarten?
- is de PE al ergens te koop?
- is in jullie optiek het verschil in prijs tussen een gewone XT en EAX / PE gerechtvaardigd?

Hartelijk dank voor enige uitleg,
Edjes

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
PE duidt niet op platinum edition maar op Pci-Express.
Dat moederbord van jou heeft geen agp-slot meer dus je moet wel de PE versie nemen als je perse dat bord wil.

Systeem Specs

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
XT PE is hoger geclocked of jij het prijsverschil waard vind moet je zelf beslissen. Ik vind het niet aangezien je toch kan overclocken en je zeer waarschijnlijk de PE snelheid wel zal halen. Daarnast als je toch zoveel geld gaat uitgeven waarom niet het beste nemen?

/edit

PE staat in het algemeen voor Platinum edition en niet PCI.

Dan heb je een x800 XT PCI-e kaart

[ Voor 31% gewijzigd door STIMPPYYY op 08-11-2004 15:54 ]

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:19

tweakraiser

I have such sites to show you

Hier een lijstje:
Ati Radeon x800
Ati Radeon X800 Pro
Ati Radeon x800 XT
Ati Radeon x800 XT PE
Extreme edition is niet leverbaar voor consumenten, de rest zijn dus allemaal verschillende kaarten.
Er zijn zelfs meer varianten zoals de SE en LE maar de prestaties van die kaarten zijn beduidend minder.
Infrormeer iig altijd even naar de daadwerkelijke chipset want fabrikanten maken er soms wat moois van en geven de kaart een misleidende naam.

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je bericht.
Maar op verkoopsites worden Asus X800XT en EAX800XT verkocht.
Waarbij de E van EAX dan voor extreme staat

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mij noemt Asus videokaarten met pci-e altijd extreme....

Edit: Zie ook hier

[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 08-11-2004 16:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:19

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik denk dat EAX voor PCI-E staat.
Ik kan nl. geen EAX kaarten vinden van ASUS die AGP ondersteunen.
Zoals ik al zei: Fabrikanten maken vaak maar wat moois voor de benaming.
Iig is de echte Extreme chipset van Ati niet leverbaar voor consumenten HELAAS :( .

[ Voor 3% gewijzigd door tweakraiser op 08-11-2004 16:04 ]

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op 08 november 2004 @ 16:00:
Volgens mij noemt Asus videokaarten met pci-e altijd extreme....

Edit: Zie ook hier
Haha! Inderdaad zeg. Dat is lekker makkelijk!
Ok, die kwestie opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dus als ik het goed begrijp is het verschil PE vs gewoon dus alleen een gering hogere kloksnelheid cpu / memory:
520 / 1120 mhz vs 500 / 1000 mhz

met overclocken dus ook een PE te creeeren?
(of kan je die PE weer verder overclocken?)

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Kijk eens op de website van Asus...
De namen van alle PCI-express kaarten beginnen met EAX; alle AGP-kaarten gewoon met AX.
De Platinum Edition heeft een achtervoegsel PE.

Edit: beetje laat geloof ik...

[ Voor 9% gewijzigd door Daaaaf op 08-11-2004 16:13 ]

Verwijderd

Edjes,

net zo een config aangeschaft als jij schrijft. Keuze voor de kaart was vrij simpel, bespaar je het geld tenzij je echt in overklokken zit en neem de niet PE versie, die kan je echt nog verder klokken (als je wilt). Geef het geld dan bijv. weer uit aan 675MHz geheugen ipv 533.
Daarbij is de PE versie toch nog niet leverbaar en kun je altijd wel wachten. Tegen de tijd dat de PE versie leverbaar is komt er weer een snellere binnen een paar weken.

just my 2 cents

ps ik heb er een Zalman cnps7000 opgezet ipv de standaard intel koeler, wel iets warmer, maar 3 keer stiller (bijna) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Digital Rebel,

zou je je config willen posten?
welke voeding (zat te denken aan antec NeoPower 480W)
welke HDD
675 Mhz geheugen idd van plan, maar veel gelezen over hoge latency
welk merk??
Wil graag ideeen uitwisselen.

Dank!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 22:48 ]

Verwijderd

Sry ff ziek te bed geweest.

Config:

LianLi PC-V1000B
Tagan 480W
Asus P5AD2 DeLuxe
Intel S775 3.4GHz
Zalman CNPS7000B-Cu
Kingston HyperX PC5400 (675MHz) 1 paar 1GB @ 4/4/4/10
Asus Extreme AX800XT
WD Raptor 74GB
en nog wat rotzooi
en de Klipsch Promedia 2.1 >:)

Heb eigenlijk alles uitgekozen op stilte maar dat is betrekkelijk (voor mij stil genoeg).
Twijfel nog over een 2e HD (tbv raid 0) Verder is ie prima voor mij.
V.w.b. overklokken, config al laten draaien op fsb van 265 en mem op ca 710. Ik vond echter dat dit te luidruchtig werd in de kamer. Nu de machine staan op 3.4, maar dan opgeklokt met de fsb op 243 ipv 200 met geheugen op 648. Geluid blijft dan laag maar is toch weer sneller. Videokaart draait standaard op 519/1038, bij mij is dit voor bv Doom3 op de allerzwaartse settings @1280x1024 probleemloos draaien.

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik snap heel het nut niet van zo'n dure kaart van 600 euro.. Als je toch wilt pimpen met Doom3 heb ik hier ook wat voor je.. ik draai met dit Xeon systeem met 6800GT op standaard setting op 1600x1200 @ ultra high.

Ik snap heel het gejank van de reviewsites niet met dat je voor "ultra high" persé een 512mb kaart moet hebben want ik zit hier nog steeds boven de 40 fps

Verwijderd

AlPha.BeYoNdeR schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:09:
Ik snap heel het nut niet van zo'n dure kaart van 600 euro.. Als je toch wilt pimpen met Doom3 heb ik hier ook wat voor je.. ik draai met dit Xeon systeem met 6800GT op standaard setting op 1600x1200 @ ultra high.

Ik snap heel het gejank van de reviewsites niet met dat je voor "ultra high" persé een 512mb kaart moet hebben want ik zit hier nog steeds boven de 40 fps
Bedankt voor de flame? Ik doe niet stoer, ik heb slechts een machine in elkaar gezet die voor mij voldoet, als jouw kaart beter is mooi voor jou.
Ik had nu een 9700Pro en merkte dat die tegen beperkingen aan ging lopen vandaar. De reden dat ik 600 uitgeef aan die kaart is dat ik er dan weer 3 jaar mee door kan (hoop ik).
Ik geef slechts de specs door en vertel wat je ermee kan zodat iemand daar zijn voordeel mee kan doen (of niet).

Verwijderd

Ook Ik heb nieuw systeem aangeschaft en wil er ook een radeon x800xt in stoppen.
Helaas kan ik hem nergens vinden?

Weet iemand welke winkels hem kunnen leveren?

bvd.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 10:35

Pubbert

random gestoord

AlPha.BeYoNdeR schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:09:

Net als jij het nut niet snapt van een kaart van 600 snap ik, en met mij 90% van de mensen hier, het nut niet van een dual cpu setup, iedereen heeft zijn prioriteiten anders liggen.

In Doom3 blinkt de 6800 serie idd uit, maar dat is nou een game, die je in 15 uur uitspeelt, in de rest van de games zijn de 6800 en X800 serie aan elkaar gewaagd.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2004 @ 15:55:
Waarbij de E van EAX dan voor extreme staat
Het is niet de E van EAX, maar de E van EA. De X daarin komt natuurlijk van X800.
EAX800XT-PE wordt dan dus Extreme Asus X800XT Platinum Edition.

De Extreme is inderdaad altijd PCI-E.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
De X800XT en X800XT PE gaan er beide uit en worden vervangen door de X850XT en X850XT PE. De beschikbaarheid zal naar alle waarschijnlijk een stuk beter zijn dan die van de X800XT en X800XT PE en zal de komende weken op gang komen. Met enig geluk zal je het misschien zelfs voor kerst al in de winkel zien liggen. Kijk ook eens in de startpost van het grote ATi Topic. Daar staan namelijk tabellen in met de verschillen tussen alle X8x0 kaarten van ATi.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:08:
Ook Ik heb nieuw systeem aangeschaft en wil er ook een radeon x800xt in stoppen.
Helaas kan ik hem nergens vinden?

Weet iemand welke winkels hem kunnen leveren?

bvd.
www.alternate.nl heeft hem van:
• AX800XT/TVD --> 599,00

das de enigste die geleverd kan worden. bij de rest staat er allemaal een kruisje door het winkelwagentje.

misschien kan je ook even op www.sallandautomatisering.nl kijken.

suc6
Pagina: 1