Hoi,
Een klein jaartje terug hebben ze bij mijn vriendin thuis een nieuwe PC gekocht:
Epox 8RDA3+
Athlon XP 2800 (333 FSB)
2 * 512 MB 3200 RAM Apacer
MSI GeForce FX5200 (of toch zoiets)
Nu hebben ze al van in het begin regelmatig voor dat er bij de POST op het scherm komt:
CPU or Overclock Fail!
Wanneer je dan in de BIOS gaat kijken staat de FSB wel degelijk op 166 (dat is toch correct voor die CPU bij mijn weten). Zonder iets te wijzigen doe je dan Save & Exit Setup en meestal start de PC daarna gewoon op.
Soms moet deze actie 2 keer herhaald worden en dan start de PC op.
In het begin maakte ik me er niet zo veel zorgen om, maar nu schijnt het probleem zich iets meer voor te doen dan in het begin.
Ik heb hier al zitten zoeken naar errors van dat bord, maar blijkbaar is het niet echt een veel voorkomende fout want ik vind niet echt iets.
Wat zou er mis zijn, hoe kan ik het testen, hoe kan ik het oplossen?
Alvast bedankt,
Firecracker
Een klein jaartje terug hebben ze bij mijn vriendin thuis een nieuwe PC gekocht:
Epox 8RDA3+
Athlon XP 2800 (333 FSB)
2 * 512 MB 3200 RAM Apacer
MSI GeForce FX5200 (of toch zoiets)
Nu hebben ze al van in het begin regelmatig voor dat er bij de POST op het scherm komt:
CPU or Overclock Fail!
Wanneer je dan in de BIOS gaat kijken staat de FSB wel degelijk op 166 (dat is toch correct voor die CPU bij mijn weten). Zonder iets te wijzigen doe je dan Save & Exit Setup en meestal start de PC daarna gewoon op.
Soms moet deze actie 2 keer herhaald worden en dan start de PC op.
In het begin maakte ik me er niet zo veel zorgen om, maar nu schijnt het probleem zich iets meer voor te doen dan in het begin.
Ik heb hier al zitten zoeken naar errors van dat bord, maar blijkbaar is het niet echt een veel voorkomende fout want ik vind niet echt iets.
Wat zou er mis zijn, hoe kan ik het testen, hoe kan ik het oplossen?
Alvast bedankt,
Firecracker
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.