Wat is de bottleneck in mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:

• hend0833
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2017
Mijn huidige configuratie:

MSI K8N Neo Platinum edition
AMD Athlon 64 3000+
Corsair Value selection 512 MB PC 400/3200
WD 200GB ATA, 7200 RPM 8 MB buffer
Powercolor ATI Radeon 9800 Pro

Naar mijn mening loopt dit systeem nog niet geheel vlekkeloos. Waar zou dit aan kunnen liggen? Wat zou ik kunnen vervangen waardoor ik direct verschil merk? En wat zijn upgrades (binnen het redelijk qua prijs en haalbaarheid) die ik zou kunnen doen?

Verder heb ik ook onlangs geprobeerd om SP2 te installeren, maar daar trapt mijn systeempje mooi niet in. Ik krijg een half opgestarte windows, blauw scherm en een restart, en dit oneindig door... Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-01 19:17
Ik denk dat het je geheugen is, 512 MB is niet veel.

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Dan denk ik niet dat het aan je systeem ligt.. maar dat er eerder iets niet geheel goed functioneerd...
keer opnieuwe installeren XP?..Doet wonderen >:)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom vindt je dat hij niet vlekkeloos loopt? Hapert het? Lopen de programma's ontzettend langzaam? Heb je wel alle drivers geinstalleerd? Je moet echt wat meer info geven voor we hier iets zinnigs over kunnen zeggen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• hend0833
AtleX schreef op 08 november 2004 @ 15:27:
Waarom vindt je dat hij niet vlekkeloos loopt? Hapert het? Lopen de programma's ontzettend langzaam? Heb je wel alle drivers geinstalleerd? Je moet echt wat meer info geven voor we hier iets zinnigs over kunnen zeggen.
Hij hapert af en toe, soms in spellen loopt hakkelt ie en merk t als hij wat langer aanstaat, dan heeft ie veel moeite met iets opstarten. Ik heb alle drivers geïnstalleerd en alle laatste versies. Het grootste pronbleem is denk ik dat ik niet aanzienlijk verschil merk met mijn AMD Athlon XP 2000+ en Radeon 9500 kaart...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 10:28
Laatste updates van WinXP binnengehaald?
Laatste drivers voor je vidkaart?
Chipset drivers geinstalleerd? (VIA Hyperion?)
Draaien er processen die resources wegslurpen?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:53

Cyphax

Moderator LNX
hend0833 schreef op 08 november 2004 @ 16:15:
[...]

Hij hapert af en toe, soms in spellen loopt hakkelt ie en merk t als hij wat langer aanstaat, dan heeft ie veel moeite met iets opstarten. Ik heb alle drivers geïnstalleerd en alle laatste versies. Het grootste pronbleem is denk ik dat ik niet aanzienlijk verschil merk met mijn AMD Athlon XP 2000+ en Radeon 9500 kaart...
Dat klinkt als RAM tekort, wat depl0y ook al zei. :)
Ik zou het met 1GB RAM nog eens proberen.

Saved by the buoyancy of citrus

• hend0833
hij heeft ongeveer 300 mb aan geheugen standaard in gebruik. Verder heb ik 300 watt voeding, zou dit nog iets er mee te maken kunnen hebben?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
hend0833 schreef op 09 november 2004 @ 00:15:
hij heeft ongeveer 300 mb aan geheugen standaard in gebruik. Verder heb ik 300 watt voeding, zou dit nog iets er mee te maken kunnen hebben?
300Mb?
dude, ik zou je services maar eens controleren als jij boot.. ik gebruik namelijk 110 MB als ben geboot, en dan start alles wat ik nodig heb.. 300Mb is op zich geen ramp, maar aangezien jij 512MB RAM hebt, kan ik begrijpen dat je systeem na verloop van tijd wat langzamer wordt. :)

/me heeft 110Mb na booten, 1GB aan DDR present :P
Pagina: 1