[Mandrake 10] Server veroorzaakt slechte verbinding

Pagina: 1
Acties:

• gyarnoc
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:31
Yo tweakers,

Ik heb thuis twee computers, eentje met Windows XP Pro, dat is mijn desktop, en op de andere pc draait Mandrake 10. Beide computers zitten aangesloten op een Modem/router (Telebyte ADSL Wide Open 8192/1024)
Op de server draait momenteel alleen httpd, mysql, proftpd en teamspeak. Alle andere servers en sommige processen waarvan ik zeker weet dat ze overbodig zijn staan uit.

Nu mijn probleem:

Als de server uitstaat, werkt mijn internet perfect. Geen disconnects met MSN, Battlefield Vietnam, Azureus of wat dan ook, en mijn internet is razendsnel. Als ik de server aan heb staan, is alles wat langzamer, dat is normaal, maar wat niet normaal is is dat ik alle problemen die ik normaal niet heb dan wel heb. Ook de internetconnectie van de server is dan brak, TeamSpeak schokt als een ziekte en de websites die draaien op de server zijn niet meer te bezoeken, alleen nog maar via het lokale netwerk.

Ik heb al een hele zooi services die onnodig zijn uitgeschakeld, en ik ben momenteel bezig met het uitschakelen van aparte servers om te kijken of die een probleem opleveren [het ligt alvast niet aan de TeamSpeak server; die staat momenteel uit maar mijn verbinding is nog steeds brak].

Ik post mijn vraag toch, omdat er misschien mensen zijn die bekend zijn met dit probleem en een oplossing weten. De searchfunctie en google zijn gebruikt.

bvd,

Gyarnoc

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Is je server niet zwaar aan het uploaden? dan gaat alles namelijk traag.

Alle proemn in n drek

• gyarnoc
Nope, zelfs als er niemand op de server zit is alles brak, mijn upload is ook gewoon wat hij moet zijn, als ik niet gedisconnect ben.

[ Voor 40% gewijzigd door gyarnoc op 08-11-2004 15:27 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
syslog en messages al eens begluurd? Load op die bak als ie "niets" doet?

netstat?

less /var/log/syslog
less /var/log/messages

[ Voor 28% gewijzigd door MrBarBarian op 08-11-2004 15:32 ]

iRacing Profiel

• gyarnoc
Ik heb niet heel veel verstand van Linux, maar ik zal even die logs zoeken. Bedoel je met de load de CPU load of de netwerk load?

• gyarnoc
De CPU load is trouwens praktisch 0, zelfs als de server wél iets doet..

• gyarnoc
Syslog:

Niks bijzonders, alleen een of andere Duitser die de FTP probeerde te hacken tussen 9:35 en 9:43, dus dat is niet nu.

Het starten en stoppen van processen, en de FTP connecties van de Duitser.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Wat voor een netwerkkaart zit er in de server PC? Zie je in 'ifconfig' soms rare dingen staan die je netwerkverkeer zouden kunnen ontregelen (dubbel intern IP)?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• gyarnoc
Het is een onboard netwerkkaartje van een onherleidbaar merk, 100mbit, en de ifconfig geeft een normale output, ik wil de output wel posten, maar ik kan ifconfig niet draaien via telnet, en ik kan de output van het scherm niet kopieren. Overal staat bij error, dropped en ovveruns 0, en er zijn geen dubbele IP's.

• gyarnoc
Het probleem doet zich trouwens niet constant voor, het komt met vlagen, maar wel meerdere keren per dag, en dan is het ook gelijk goed mis.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

gyarnoc schreef op 08 november 2004 @ 15:47:
Het probleem doet zich trouwens niet constant voor, het komt met vlagen, maar wel meerdere keren per dag, en dan is het ook gelijk goed mis.
Heeft het niet te maken met het ophalen van update/upgrade-gegevens? (Yum/ Apt alleen dan van Mandrake)

Kijk anders eens in de crontab van root (crontab -l)

• gyarnoc
Ok.. weer wat nieuws uitgevonden:

De problemen doen zich alleen voor als ik Azureus aanzet op de Windows pc, maar ALLEEN als de server aanstaat.

Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met geforwarde poorten van mijn NAT?

Ik heb nu de poorten 6880 tm 6900 en 56234 gemapt naar mijn windows pc voor Azureus, en voor de rest is er een rule die alle poorten mapt maar de server. Deze komt vanzelfsprekend later, zodat de andere rules voorgaan.

Zou dit misschien een conflict kunnen opleveren?

[Aan de mods: misschien hoort dit topic nu niet meer in NOS, maar de openingspost wel, en zo is het duidelijker dan een nieuw topic maken]

[ Voor 13% gewijzigd door gyarnoc op 08-11-2004 16:29 ]

• gyarnoc
@ zAo : even kijken, ik deed nogal lang over mijn post :p

Gedaan.

Er staat: no crontab voor root

[ Voor 29% gewijzigd door gyarnoc op 08-11-2004 16:23 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gyarnoc, zou je eventuele updates willen editten via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif? want op deze manier kick je elke keer je topic en dat is niet de bedoeling hier op GoT.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1