[pc] veel lag bij spelen rtcw ET online*

Pagina: 1
Acties:

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 22:07
De laatste tijd heb ik te maken met een vreemd probleem. Als ik op een server zit dan heb ik zeer veel last van lag (veel groene en gele vlakken) terwijl mijn ping continu rond de 40 hangt. Als ik een game host heb ik hier geen last van (logisch :+) Ik heb niets aan mijn config veranderd. Ook heb ik ET verwijderd en vervolgens de gehele map verwijderd. Daarna heb ik ET weer geinstalleerd, alles weer opnieuw gedownload maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Enig idee hoe dit komt ?

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s304879/lagometer.jpg
Normaal gesproken is die groene balk veel groter en even groot als de gele balk

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s304879/ping.jpg

edit: sorry voor de onduidelijke topic titel, ben vergeten het probleem erachter toe te voegen |:(

[ Voor 26% gewijzigd door eR1k op 08-11-2004 15:09 ]

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Broertje met Bittorent aan? Zusje met Kazaa? Zelf iets aan het downloaden?

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 14:22
Heb je dit probleem bij veel servers? of alleen maar bij 1 server?
Je moet even kijken in je task manager wat voor dingen je allemaal heb draaien en die veel van je processor vragen.
die moet je namelijk even "killen"

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• eR1k
Ik heb op alle servers last van dit probleem. Er wordt helemaal niks gedownload want mijn pc is de enige die aan staat :+ Wat systeemprocessen betreft, bij het opstarten heb ik een wisselbestand van slechts 100mb en ik weet zeker dat mijn download en upload ook dik in orde zijn.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

je (data)rate meschien te laag/hoog staan?

• eR1k
Wat bedoel je precies met datarate, is dat een config instelling toevallig, en zo ja welke?

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Heb je de 'in-game' settings correct staan...
Dus niet dat je een 56kb modem hebt ipv dsl/cable :?

MW | BF1 Stats

• eR1k
Zephyer schreef op 08 november 2004 @ 21:48:
Heb je de 'in-game' settings correct staan...
Dus niet dat je een 56kb modem hebt ipv dsl/cable :?
Deze staat gewoon op dsl/cable.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 14:22
Ik had gister ook erg veel last van lag op verschillende servers.
Gewoon de hele zut opnieuw geinstalleerd.

Volgende zaken gebackuped

- autoexec.cfg
- paar grote pk3 files

Meer niet.

Kwestie van 10 minuten werk en je kunt er weer tegen aan :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• eR1k
Zie startpost... ik heb alles al opnieuw geinstalleerd. Met etmain lijkt het of ik minder lag heb dan met etpro3.x.x. Heel vreemd iig.

Verwijderd

Als je ET start en dan op de tildekommameuk-knop (`) mept (kan in-game, hoeft niet), haal je de console tevoorschijn. Toets links naast de 1 op het niet-nummerieke gedeelte dus..

Probeer daar eens wat te spelen met;

These commands affect the way the game handles incoming and outgoing data. Tweaking these may improve your network performance.

/cl_maxpackets xxxx
Where xxxx is a number, changes your maxpackets setting to that number. Try 100 for a LAN, 60 for broadband, and 30 for modems.
-staat bij mij op 76, don't ask why, lange verhalen gelezen erover en vele malen in discussie over geweest met anderen ;).

/cl_packetdup xxxx
Where xxxx is a number, changes your packetdup setting to that number. Try 0 for a LAN, 1 for broadband, and 1 for modems.
-staat bij mij op 0, maar schijnt eigenlijk alleen op 0 te kunnen als je een erg 'cleane' verbinding hebt tot een server.

/cl_snaps xxxx
Where xxxx is a number, changes your snaps setting to that number. Try 40 for all 'net connections.
-deze staat bij mij op 40, maar haast iedereen heeft deze op 20.

/cl_rate xxxx
Where xxxx is a number, changes your rate setting to that number. Try 25000 for a LAN, a figure between 25000 and 62000 for broadband, and 5500 for modems.
-staat op 25000, don't ask. why, zelfde als bij de maxpackets zo'n beetje. 10000 schijnt voor dsl/cable prima te zijn.

Als je wilt zien wat anderen voor mening hebben;
http://www.splashdamage.c...82a3005cd620aaedbe817bfbd
zoek daar op "snaps maxpackets rate" -> Search for all terms.

ET roeleert O+

Ohwja, ook wel handig om te vermelden dat ik zelf een vrij snelle kabelverbinding heb icm. mijn instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 23:08 ]

Verwijderd

Laatste keer dat ik last had van vreemde lag verschijnselen in ET heb ik eens op het net gekeken en was er een nieuwe patch uit deze toen geïnstalleerd nooit meer last van lag!
Ik speel de laatste tijd niet zo vaak meer maar zat altijd op games.skynet.be! :*)

• eR1k
Ik heb vandaag op het splash damage forum gekeken en, hoe kon het ook anders, er was een gast met een soortgelijk probleem. Er was slechts een reply en daarin stond dat een andere gast ook last had van lag en dat dit door zijn Wifi kwam. Ik heb ook wifi dus er ging een belletje rinkelen :+ Pas geleden had ik nog geen lag dus ik wist dat het te maken moest hebben met enkele services die ik uitgeschakeld had in msconfig. Ik heb de services waarvaan ik dacht dat die met wifi te maken hadden, weer ingeschakeld en ET draait weer als een zonnetje _/-\o_
Pagina: 1