hoe programma's tegelijk te starten/stoppen met b.v. winamp?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 19:08
Ik ben op zoek naar een stukje software dat programma's kan starten wanneer een programma als bijvoorbeeld winamp of MPC gestart wordt. Ik wil namelijk samurize automatisch laten starten op het moment dat winamp start en weer laten stoppen als ik uit winamp ga.
Bestaat er een dergelijk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

je kunt een tooltje bouwen die elke minuut ofzo checkt welke apps er draaien, kijkt of daar winamp bij staat, en als dat zo is: start samurize;

verder zou je voor het tegelijk opstarten natuurlijk een batchfile kunnen draaien die EN winamp EN samurize start, maar dan heb je een 'probleem' als je winamp afsluit :)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Batch zou ik noet doen wegens een lelijk scherm; maar je kunt heel eenvoudig (na wat tutorials gelezen te hebben) een VBScript maken die dat voor je doet. Start winamp met een script die beiden start en poll elke x seconde(n) of het nog loopt, sluit zo niet.

Bij gebrek aan samurize een voorbeeldje met wat belangrijke zaken bij het voorbeeld van notepad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
set WshShell = wscript.createobject ( "wscript.shell" )
programma1 = "notepad.exe"
programma2 = "notepad.exe"

n = 0
for each process in getobject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}").execquery ("select * from win32_process")
  c=instr(programma1,process.name)
  if c <> 0 then n = n + 1
Next

if n > 0 then wshShell.run programma2

Aanpassen naar wens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:46

DeTeraarist

#Boots2Asses

D'r is voor samurize een extensie die checkt of een bepaald proces draait (ben de naam kwijt). Als je dees nu in een simpel samurize dingie gooit en afvangt op winamp.exe / mpc.exe whatsoever dan kun je daarna een andere samurize instance laden.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 19:08
Koel, erg jammer dat je de naam van die extensie niet meer weet. Zal er eens op gaan zoeken.

Dit werkt helaas nog niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
set WshShell = wscript.createobject ( "wscript.shell" )
programma1 = "winamp.exe"
programma2 = "c:\program files\myHTPC\autostart\samurize\client.exe winamp.ini"

n = 0
for each process in getobject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}").execquery ("select * from win32_process")
  c=instr(programma1,process.name)
  if c <> 0 then n = n + 1
Next

if n > 0 then wshShell.run programma2

[ Voor 71% gewijzigd door quazar op 09-11-2004 23:51 ]