[Ifo] Ondertiteling dvd verkleurt..

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
ik heb bij een paar Vob files een ondertiteling bijgedaan met MeastroDVD.
Dit ging allemaal goed en als ik deze open in PowerDVD dan komt er een mooie witte ondertiteling onder.
Nou wil ik deze weer terugzetten in de map waar mijn originele dvd staat. (met menu enz) en dan kopier ik de VTS_01_1.VOB en VTS_01_2.VOB en VTS_01_3.VOB.
Ifo aanpassen..
Wat gebeurd er nou.. Ik open mijn film.. er komt nederlandse ondertiteling onder alleen nou worden de letters grijs!... en als ik dan even een bestaande engelse ondertiteling kies word deze gewoon netjes wit..
Waar kan ik dit verandere? Heb Ifoedit zitten doorspitten maar kon het niet vinden!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Als je het niet weet, kan je je inderdaad rot zoeken. Maar de oplossing is eigenlijk heel eenvoudig:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/danny.bouwers/ifoedit.jpg

Open het *.IFO bestand dat Maestro voor je gemaakt heeft met IfoEdit en selecteer de PGC waaraan je ondertitels toe hebt gevoegd op de manier zoals in mij screenshot staat. Kopieer nu, met behulp van het meest rechtse menu, de kleuren. Deze plak je dan op de zelfde manier (op het kiezen van Paste ... na ;) ) in de originele *.IFO.
De kleuren van de originele ondertitels kloppen nu waarschijnlijk niet meer, maar die van de toegevoegde, waar het je om gaat, zijn mooi wit.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Thanx! helemaal perefect nu! had die copy color wel gezien maar wist niet welke ik moest kopieren:(:) haha

[ Voor 59% gewijzigd door josjos op 08-11-2004 15:23 ]