[WIN2k] AlsStandaard gebruiker toch wijzigen in register

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 14:36
Hoi

Ik heb een vraagje. Ik heb een script geschreven die door allerlei registeraanpassingen te maken, de hele pc wordt dicht getimmerd. Alle wijzigingen worden aangebracht in de CURRENT USER zodat de administrator wel alles kan. Nu zit ik met het probleem dat alle standaard gebruikers op het netwerk zijn ingesteld als STANDAARD GEBRUIKER, en een standaard gebruiker kan geen wijzigingen aanbrengen in het register.

Weet iemand of ik dit kan omzeilen? De bedoeling is namelijk dat de gebruikers niks kunnen installeren, zonder administrator rechten.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Runas op de command line?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:05

Cyphax

Moderator LNX
Dan moet je een wachtwoord in je script zetten, ik weet niet of de gebruikers het script kunnen openen?

Maar de bedoeling van het script is de machine dichttimmeren; dat hoef je toch maar 1 keer te doen? Als administrator uitvoeren en klaar?
Of hoe zit 't in elkaar?

Saved by the buoyancy of citrus

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 14:36
In princiepe wel jah, je runt het script, dat zich uitvoert vanuit een batch file, en die timmert in 1 keer de pc volledig dicht. Dus in princiepe hoeft hij maar 1 keer uitgevoerd te worden.Dit script is gemaakt met Kixtart by the way.

Maar omdat er vaker wel eens kleine wijzigingen worden aangebracht in het script, zou het handig zijn als het script elke keer werd uitgevoerd als de computer opnieuw wordt opgestart, anders kan ik na elke wijziging 60 pc's na gaan lopen. Het zijn nog niet allemaal Windows 2000 machines, maar wel al 60% van alle machines draaien nu Windows 2000. Die andere 40% wil ik binnen nu en 4 maanden omzetten. Op deze manier draait iedereen met 1 en dezelfde OS, met dezlefde instellingen etc.

Als iemand trouwens weet hoe je in het register aan kan geven dat er NIKS geinstalleerd kan worden door die current User zou ik ook al erg blij zijn. Zolang ze maar niks zelf kunnen installeren (zoals MSN, ICQ en dat soort dingen) vind ik alles best. :-) (ook al heb ik de floppy en cd-rom speler verborgen, autorun optie uitgeschakeld etc, downloaden van bestanden wordt wel nog vaker gedaan)

[ Voor 22% gewijzigd door Raikkonen_WC op 08-11-2004 14:14 ]