Toon posts:

Problemen met teruglezen "gekopieerde" DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een aantal originele DVD films. Omdat ik een bloedhekel heb aan de menutje en andere intro-ongein, maak ik altijd een kopie met alleen de film erop. Ik doe dit met DVD Shrink en dit lijkt me volkomen legaal.

Zo af en toezet ik die bestanden naar de harddisk van de laptop om, als ik ergens anders ben, ik deze kan bekijken met PowerDVD op m'n laoptopschermpje.

Nu is het zo dat ik vaak de bestanden op die kopie-DVD niet naar de harddisk kan zetten. Geeft dan wazige meldingen over cyclische redundantiefouten ofzo... Deze zogenaamde foute DVD speelt echter wel perfect af in de DVD speler...

Iemand enig idee hoe die fouten daar op komen? Ligt dat aan m'n writer misschien? = LG GSA 4120B.

Verwijderd

cyclische redundantiefouten heb ik ook gehad en toen was mijn hard disk kapot dus mischien is dat iets om naar te kijken.

Alles werkt maar als je van 1 schijf naar de andere kopieert duurt et heel lang.

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Vaak het geval mij beschadigde cd's *dvd's
Je zou even een andere programmatje kunnen proberen buiten dvd shrink
http://www.dvddecrypter.com/ bijvoorbeeld.
of gewoon even proberen schoon te maken
Waarom op mijn dvd-speler wel en branden niet?
branden is gevoeliger!...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde, een gekopieerde dvd is gevoeliger voor krasje omdat de reflecterende laag van de dvd-r/+r minder licht weerkaatst. een krasje kan dus al gauw een data blok onleesbaar maken

en daarom krijg je deze foutmelding.

Ik kan zelf geen enkele gekopieerde dvd nog eens kopieren ...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt ook nog CRC errors krijgen als je geheugen niet helemaal goed is.
Of zoals eerder gezegd je HD.
CRC errors betekenen niet per se dat je DVD/CD niet goed is, het kan ook zijn dat er iets mis is gegaan bij het kopieren naar het andere medium (HD bijvoorbeeld).

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Mag ik vragen of je dit probleem zelf al eens meegemaakt hebt? Het zou wel heel erg toevallig zijn als iedereen die ik ken Hd problemen heeft of geheugen problemen |:( .

Ik heb namelijk bij meerdere mensen gebrande dvd's te rippen en bij iedereen gaat dit niet goed. Je ziet namelijk als hij dvd-decrypter zou gebruiken de snelheid langzaam terug lopen en dan geeft hij read-error's dit is heel gewoon en ligt gewoon aan de cd.

Niks aan te doen, jammer gewoon mee doorleven

Verwijderd

Ik heb een zlefde probleem. Een al gebrande dvd film die ik ook niet meer kan kopieren. Soms zelfs het afspelen als de dvd net is gebrand geeft wel eens problemen. (NEC-2500) Nu heb ik eens een ander merk DVD gebruikt, en tot mijn verbazing werkt het dan wel.. Het kan dus ook heel goed in de kwaliteit van je dvd's liggen. Probeer eens een ander merk...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
wat voor media gebruik je? ( en nog belangrijker: welke mediacode heeft die media?)
en welke firmware heeft je brander?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Platinum en Memorex geprobeerd. Beiden nogal wat uitval. Tegenwoordig gebruik ik Arita met mediacode RITEK-G04 of G03 en ik heb nog geen uitvallers gehad. Het stomme is dat sommige DVD's die helemaal zijn bekrast en vol vegen zitten, wél zonder problemen te lezen zijn en anderen die er mooi uitzien weer niet.... Writer is de GSA 4120B van LG.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
ik heb zelf ook goede ervaringen met die G03, daarvoor een heleboel Princo's met een mediacode die ik me niet meer herinner, die gaven veel skips in mijn standalone speler.
Het blijft vreemd hoe dit allemaal zo incompatibel kan zijn vind ik.....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1