Compacte camere met goede accu?

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Sorry voor de zoveelste vraag: 'Welke digitale camere is geschikt voor mij?'

Ik ben al de hele ochtend op zoek naar een geschikte camera. Ik heb al tig vergelijkingen gemaakt via www.vergelijk.nl Over een klein maandje ga ik een half jaartje reizen. Tijdens het reizen, zullen er weken/dagen zijn waarbij ik geen stopcontact tot mijn beschikking heb. Een goede accu is dus een pre.

Verder zijn mijn eisen heel simpel:
-Compacte camera
-SD Memorystick (omdat ik deze al 1 bezit, dit is geen pre)
-Goede accu
-Budget: E150 tot E300

Uit mijn research bleek dat de Pentax S40 en de Canon Powershot A85 wel eens geschikt voor mij zouden kunnen zijn.

Alleen zit ik met het volgende probleem. De Pentax schijnt tijdens het fotograferen niet alles door de lens te laten zijn waardoor je via het LCD scherm fotograferen. En de Canon schijnt iets te collosaal te zijn of valt dat wel mee?

Of weten jullie misschien een alternatief?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 12:54

André

Analytics dude

Ik zou een camera nemen die op batterijen werkt, daar kun je een heleboel van meenemen. Dat is handiger dan een accu.

• pietjepo
  • Laatst online: 12-04-2022
Ja oke. ;)

En welke camera?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 12:54

André

Analytics dude

De Powershot A85, goede camera met veel instelmogelijkheden. Alleen gebruikt die CompactFlash en geen Memorystick.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 08:42

samo

yo/wassup

Ik heb een SonyDSC52 (geloof ik); en die werkt op batterijen... Batterijen gaan ongeveer 100fotos mee, zijn oplaadbaar...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

E-Rick

I love it :7

pietjepo schreef op 08 november 2004 @ 13:28:
Sorry voor de zoveelste vraag: 'Welke digitale camere is geschikt voor mij?'

[...]
Alleen zit ik met het volgende probleem. De Pentax schijnt tijdens het fotograferen niet alles door de lens te laten zijn waardoor je via het LCD scherm fotograferen. En de Canon schijnt iets te collosaal te zijn of valt dat wel mee?

Of weten jullie misschien een alternatief?
Ik neem aan dat je de viewfinder bedoelt: Ik ben bezitter van een Canon A60, en die geeft door de viewfinder ook een stuk minder weer dan dat uiteindelijk op de foto komt. Het LCD laat wel alles zien. Ik weet alleen niet of dat ook zo is bij de A85.
En ik heb redelijk grote handen, de A60 (die volgens mij ongeveer even groot is als een A85) is zeker niet te groot. Ik vind een ixus bijvorbeeld veel te klein om een beetje lekker vast te kunnen houden.

Choose life

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 08:30
Canon is niet al te groot hoor.. Alleen is mijn A60 net gesneuveld door mijn eigen toedoen: Ik heb het eerste half jaar geen hoesje eromheen gehad, en toen is er nogal wat zand in gekomen :'( Maar de camera (lees A-serie van Canon) zelf is erg mooi, a hoewel ik nu een S1 IS heb gekocht vanwege de 10x zoom :)

Canon A-serie (en S1 IS) werken op penlites: ook een gróte pre voor mij: oplaadbare batterijen erin: PRIMA! Veel beter dan mn ma's Sony die om het jaar een nieuwe accu nodig heeft omdat die weer eens 'op' is na zoveel keer herladen (ze gebruikt die dan ook niet echt netjes..)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

The Bad Seed

Chaotic since 1983

E-Rick schreef op 08 november 2004 @ 14:12:
[...]

Ik neem aan dat je de viewfinder bedoelt: Ik ben bezitter van een Canon A60, en die geeft door de viewfinder ook een stuk minder weer dan dat uiteindelijk op de foto komt. Het LCD laat wel alles zien. Ik weet alleen niet of dat ook zo is bij de A85.
Jup, dit is ook zo bij de A85 (net even getest), er komt een stuk meer op de foto dan je door de viewfinder kan zien.
En ik heb redelijk grote handen, de A60 (die volgens mij ongeveer even groot is als een A85) is zeker niet te groot. Ik vind een ixus bijvorbeeld veel te klein om een beetje lekker vast te kunnen houden.
Mijn mening: de Powershots zijn qua formaat prettig om vast te houden, maar wel te groot om bijvoorbeeld los in je zak te steken en snel te voorschijn te halen bij een potentieel leuke foto. In dat opzicht bestaan er betere toestelletjes...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• berndgeurts
  • Laatst online: 02-02 17:50
ik zou persoonlijk geen fototoestel op batterijen kopen, maar gewoon met accu. Koop een tweede accu en je kan lang doorgaan met fotograferen, door de ene op te laden terwijl je met de ander plaatjes schiet.
Misschien kost de accu wel wat, maar utieindlijk krijg je er het wel uit, aangezien je niet elke keer nieuwe batterijen moet kopen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 15:26
berndismaf schreef op 09 november 2004 @ 11:58:
ik zou persoonlijk geen fototoestel op batterijen kopen, maar gewoon met accu. Koop een tweede accu en je kan lang doorgaan met fotograferen, door de ene op te laden terwijl je met de ander plaatjes schiet.
Misschien kost de accu wel wat, maar utieindlijk krijg je er het wel uit, aangezien je niet elke keer nieuwe batterijen moet kopen.
Ik vind t juist andersom: een losse accu is niet echt goedkoop en moet je overal wel meeslepen. Een normale batterij koop je in elk tankstation/supermarkt, en elke keer nieuwe kopen.... 2 setjes oplaadbare en je bent goedkoper/flexibeler uit dan een camera met accu.

Verwijderd

Casio Exilim Z-40, het ding is nog nooit leeg geweest. De accu is 3x krachtiger dan die van zijn voorganger en ik heb hem zelfs op een week vakantie maar 1 keertje opgeladen, toen was hij geeneens leeg, maar nam ik het zekere voor het onzekere.

Voor de rest is het ding te vergelijken met de Pentax S40, alhoewel ik net iets meer te spreken ben over de Exilim. Dit komt oa. door de best shot functie en toegankelijkheid.

Voor een recensie, voorbeeldfoto's en beeldmateriaal van het ding zelf; zie steves digicam: Klik hier.
Pagina: 1