Suggestieve berichtgeving mbt. Licencing Microsoft

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Dit artikel over de manier waarop Microsoft bestaande "free" protocollen in hun licencing scheme probeert te plaatsen vind ik erg suggestief gebracht. Het is in principe een verkapte oproep tot MS bashing.

Het artikel neemt de gedachte van Larry Blunk van Merrit Network over, die van mening is dat MS de wereld over wil nemen.

Wat is er mis met zelf nadenken voordat er een artikel geplaatst wordt? Als de newsposter zelf al eens de link naar de protocol beschrijving geopend zou hebben zou hij al zien dat MS praktisch alle RFC vastgelegde protocollen "licenceert", inclusief IPv4, IPv6, maar ook IPSec, PPTP, FTP etc.

Er zou toch een belletje moeten gaan rinkelen op zulk moment? Tweakers.Net zou echte nieuwswaarde kunnen leveren en gaan onderzoeken wat precies MS' insteek is met dit verhaal ipv. simpel een artikel door de translater te halen...

Misschien waren jullie er dan achter gekomen dat MS' helemaal niet het intellectueel eigendom van deze protocollen probeert te bemachtigen.

Echter, bij MS zit de "legislative structure" zo in elkaar dat al het intellectuele eigendom in een domein geplaatst dient te worden. In deze structuur moeten ook de zogenaamde "vrije" protocollen geplaatst worden. MS heeft hiervoor de "royalty free protocol" licence agreement (domein) gemaakt. In feite is het gewoon een verwijzing naar het publieke domein.

Geen enkele poging een "coup" te plegen op algemeen intellectueel eigendom dus...

EDIT: typo

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 08-11-2004 13:05 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Dit is afgehandeld volgens mij :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Dat klopt.

Robbedoeske had contact met mij opgenomen. Hij heeft inmiddels een update geplaatst die wel klopt.

mijn complimenten voor de snelle reactie.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.