Toon posts:

Linux Boot Issues

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgend probleem :

Ik heb dit weekend als compleet linux newbie de ISO files van Red Hat 9 / Fedora Core en SUSE gedownload.

Nu krijg ik mijn pc van geen enkele van de cd's geboot. Ook in VMWare kan ik niet van die cd booten.

Ik heb al misschien 100 keer geprobeerd maar het lukt niet bij geen enkele van deze versies ...

Moet ik nog iets speciaals doen voor dat ik die ISO op cd burn en ermee wil booten ?

Ik heb al op internet gezocht maar ik vind er niks over ...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hoe heb je de CD's gebrand? Heb je de ISO op CD gegooid of heb je een CD gemaakt van de ISO's? En heb je de ISO's na het downloaden gecontroleerd of de MD5-sum wel klopte?

[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 08-11-2004 13:01 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van de ISO's een normale cd gemaakt. MD5SUM heb ik niet gedraaid.

Maar dan moet het wel toeval zijn dat de MD5SUM van alle drie niet correct is ...

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 13:03:
ik heb van de ISO's een normale cd gemaakt. MD5SUM heb ik niet gedraaid.

Maar dan moet het wel toeval zijn dat de MD5SUM van alle drie niet correct is ...
Heb je de ISO's niet toevallig OP de CD gezet? Dus inplaats van uitgepakt naar de CD geschreven?

Verwijderd

Topicstarter
zAo schreef op 08 november 2004 @ 13:07:
[...]

Heb je de ISO's niet toevallig OP de CD gezet? Dus inplaats van uitgepakt naar de CD geschreven?
Ik ben er zeker van dat die cd's correct geburned zijn. Als systeem-engineer zou ik van mezelf toch mogen verwachten dat dit me nog net lukt :-)

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 12:29

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Als ik het goed heb, kun je in VMWare een ISO image mounten als CD-ROM drive. Als je dat doet, werkt het dan wel?
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 13:08:
[...]
Ik ben er zeker van dat die cd's correct geburned zijn. Als systeem-engineer zou ik van mezelf toch mogen verwachten dat dit me nog net lukt :-)
En, wat staat er op die zelf gebrande CD's? Kun je die data wel normaal lezen?

[ Voor 60% gewijzigd door Pastinakel op 08-11-2004 13:10 ]

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 13:08:
[...]

Dus als je de CD's bekijkt in Windows verkenner staan er een hoop losse bestanden op? :P

Verwijderd

Topicstarter
Pastinakel schreef op 08 november 2004 @ 13:09:
Als ik het goed heb, kun je in VMWare een ISO image mounten als CD-ROM drive. Als je dat doet, werkt het dan wel?

[...]

En, wat staat er op die zelf gebrande CD's? Kun je die data wel normaal lezen?
Yeps dan lukt het wel, maar als die installatie dan klaar is geeft hij tot twee maal toe iets van Kernel panic, cannot mount partition ...

Maar de bedoeling is dat ik een dual boot systeem maak ... XP - Red Hat

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 12:59:
Nu krijg ik mijn pc van geen enkele van de cd's geboot. Ook in VMWare kan ik niet van die cd booten.
Met vmware onder XP lukt het me alleen zo:
-.iso file mounten met Deamon tools(virtuele cd rom)
-CD MOET ide type hebben (geen SCSI, boot niet)
-Virtuele cd aanwijzen in setup van vmware ( extra vinkjes voor compailble & exclusief voor vware hoeven niet aan)
-evt in vmware naar de vmware bios gaan en controleren of hij van cd probeerd te booten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 13:09:
[...]

Dus als je de CD's bekijkt in Windows verkenner staan er een hoop losse bestanden op? :P
Inderdaad :-)

• Pastinakel
  • Laatst online: 14-02 12:29

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 13:11:
[...]

Yeps dan lukt het wel, maar als die installatie dan klaar is geeft hij tot twee maal toe iets van Kernel panic, cannot mount partition ...

Maar de bedoeling is dat ik een dual boot systeem maak ... XP - Red Hat
Dan wordt het tijd om MD5SUMs te gaan berekenen (en te vergelijken).

[ Voor 3% gewijzigd door Pastinakel op 08-11-2004 13:15 ]

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Eric Oud Ammerveld
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Het zou praktisch zijn als je de laatste paar regels even post waarop je systeem crasht.

Het is erg vreemd dat hij zelfs in VMWare crasht.
Wat voor configuratie heb je verder?
Nog vreemde dingen toegepast (harddisk op tweede IDE i.p.v. op eerste o.i.d.?

edit:
Misschien knullig, maar heb je je boot sequence in de BIOS wel goed staan?
Daarnaast is het na de install praktisch om Linux als boot manager aan te wijzen.

[ Voor 27% gewijzigd door Eric Oud Ammerveld op 08-11-2004 22:15 ]

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AADNOLL schreef op 08 november 2004 @ 22:12:

edit:
Misschien knullig, maar heb je je boot sequence in de BIOS wel goed staan?
Daarnaast is het na de install praktisch om Linux als boot manager aan te wijzen.
Linux als boot manager? Sorry maar die bootmanager ken ik niet, wel grub of lilo ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1