[Outlook 2k3] Spook map in PST

Pagina: 1
Acties:

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Topicstarter
Mijn eerste niet-sticky SA topic sinds tijden :P

Ik heb mijn archiefmap (in een standalone (POP3+IMAP) OL2k3 NL SP0 onder WinXP EN SP2) geexporteert van OL97-2002 naar OL2k3 formaat omdat het PST te groot begon te worden. Maar sindsdien heb ik opeens een extra map staan:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/F_J_K/vaw/OLmap.png

Eigenschappen daarvan kan ik niet opvragen (de eerste keer "kan de map niet uitvouwen. Kan de set mappen niet openen", nu is eigenschappen greyed out), ook kan ik 'm niet sluiten ("De bewerking is mislukt. Kan een object niet vinden").

Dus ik ga wat dingen proberen:
  • oude map terugzetten. Hielp niet, had ik opeens twee mappen waarvan een werkend en een niet.
  • via Gegevensbestandbeheer in het Bestand menu staan alleen bestaande mappen, daar valt dus niets te verwijderen.
  • scanpst op de 'hoofd'map gaf foutjes maar reparatie hielp niets.
  • in regedit op 'Archief' zoeken geeft 0 hits.
  • vervolgens ging ik op GoT en Google zoeken; GoT-search gaf spook personal folder wat zegmaar geen oplossing bevat. Google met combinaties van 'outlook' resp. 'OL' resp. 'OL2k3', al dan niet met 'site:microsoft.com', en 'non-existing folder', 'non-existing -attachment', etc. (Ik was er al snel achter dat het woord Ghost niet helpt).
Dus hoe krijg ik deze weg zonder mijn profiel weg te knikkeren? :)

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 09-11-2004 08:36 . Reden: SP's O-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb ditzelfde probleem gehad; en heb het alleen op kunnen lossen met een format. Ik heb de volledige Office suite er ook al afgegooid en daarna weer erop; maar dat hielp niet. Ik heb ook de files in mijn Documents & settings aangepast; maar dat werkte ook niet.

Niet lang hierna heb ik trouwens Thunderbird geinstalleerd :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een format lijkt me wel erg rigoreus :o
Het weggooien van je outlook profiel zou toch al heel veel moeten doen lijkt me :P

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

To remove ghosts:

Each pst has two different keys in the profile at
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows
Messaging Subsystem\Profiles. The ghost only has one. You need to find the
key for the ghost and remove it. With 1 ghost, you have a 50-50 chance of
deleting the right key.

Ofwel : even kijken in de registry welke key bij je ghost folder hoort. Als je daar kijkt zie je een hele lading reg_binary's. Dubbelklik de regel om te lezen welke folder het is.

edit: je moet zoeken bij de key 001f3001

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 08-11-2004 13:22 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Topicstarter
Goede tip.

edit:
Google geeft meteen een hoop op die keys \o/

Ik heb er 21 keys staan waarvan 0 Archief heten, maar ik kan wat gaan experimenteren met deleten (te beginnen met de twee die Mappen archiveren heten, terwijl ik mijn echte archiefmap 'Archief map' heb genoemd) . Zal ik vanavond gaan doen, thanks :)

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 08-11-2004 13:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

F_J_K schreef op 08 november 2004 @ 13:37:
Goede tip.

edit:
Google geeft meteen een hoop op die keys \o/

Ik heb er 21 keys staan waarvan 0 Archief heten, maar ik kan wat gaan experimenteren met deleten (te beginnen met de twee die Mappen archiveren heten, terwijl ik mijn echte archiefmap 'Archief map' heb genoemd) . Zal ik vanavond gaan doen, thanks :)
Maak eerste effe een export van die hele key :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Topicstarter
Export; tuurlijk, ik zou nooit zonder doen :P

Maar eerst verder werken, ik kan nu onder werktijd m'n Outlook nog niet missen als het fout gaat :D

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Topicstarter
Helaas, allemaal (paarsgewijs) geprobeerd te verwijderen maar geen oplossing. De backup was hard nodig trouwens, nadat ik de hoofd PST als probeersel :P

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Topicstarter
Even "pour le search" kicken met de oplossing:

het lukte toen niet maar na nu nog een poging is het wel gelukt door die regkeys te verwijderen.Ik keek eerst hoe het missende bestand heette (was ik vergeten. Dit opzoeken deed ik met een omweg, door toevallig de foutmelding te bekijken die www.lookoutsoft.com/Lookout/ gaf bij indexeren: zo kwam ik er weer op).

Toen een PST gemaakt met diezelfde filename en een duidelijke titel. Toen stond opeens twee keer die titel in m'n overzicht. Even paniek peeuw maar het kwam allemaal goed :+
PST gesloten, Outlook gesloten, PST verwijderd, de twee regkeys met de gegeven beschrijving verwijderd uit de eerder genoemde regkeys.

En toen waren ze weg \o/

Edit:
en nu kan ik van geen enkele map meer eigenschappen -> geavanceerd doen en Gegevensbestandsbeheer doet ook helemaal nietsmeer :X ("Een van de vereiste items voor het voltooien van deze bewerking is niet gevonden. Mogelijk is het item verwijderd").

Maar goed, dan maar geen advanced meer en binnenkort weer eens naar Thunderbird+Sunbird kijken :+

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 15-11-2004 17:20 ]

Pagina: 1