Toon posts:

[XP] Unmountable_Boot_Volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na al ff geleden een nieuwe hdd te hebben aangeschaft krijg ik na het partitioneren de error Unmountable_Boot_Volume.
Ik aantal topics op GoT gelezen en chkdsk/fixmbr/fixboot geprobeerd. Werkte soms wel en soms weer niet. Ik blijf de error terugkrijgen.

Na Powermax geboot te hebben vanaf floppy de test gedaan, geen errors, disk structure helemaal gereset en geformatteerd. Na opnieuw installeren van windows start ie normaal op. Maar na weer partitioneren met Partition Magic 8 krijg ik meteen weer de error als ie reboot na het partitioneren.
Ook gelezen dat je een 80-aderige IDE kabel nodig zou hebben maar die zat er al in.

HDD: Maxtor 160 GB 8MB 7200 RPM U133
Moederbord: ASRock K7S41GX

Werkelijk alle topics op GoT gelezen die ermee te maken hebben en op Google en Microsoft.com ook gezocht maar mocht niet baten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Over het partitioneren: waarom partitioneer je eigenlijk niet gewoon tijdens de XP Setup en met behulp van Schijfbeheer wanneer je binnen Windows zit? Handiger dan het gehannes met PMagic ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu nog steeds met dezelfde fout.
Eerst kreeg ik het ook soms als ik opnieuw opstartte.
Maar na een paar keer of maar een keer dat scherm startte windows wel gewoon op.
Alleen nu wil ie helemaal niet meer opstarten.
Veilige modus doet het ook niet, blijft hangen waar witte ding staat te knipperen.
Als ik veilige modus doe met netwerkmogelijkheden krijg ik ook blauw scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 17:28 ]

Verwijderd

Ik heb die fout ook gehad , maar dan tijdens het installeren, net na het scherm dat hij alle dingen inlaad. Ik heb er lang achter gezocht en uiteindelijk bleek het aan de dvd-combo drive te liggen, na het wisselen met een gewone cd- lezer ging het perfect. het zit dus echt in die kleine dingen mss eens proberen zonder extra randapparatuur aan de pc?