Toon posts:

PC valt uit tijdens XP afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem tijdens het afsluiten van mijn PC... Op moment dat ik mijn pc wil afsluiten, of opnieuw wil opstarten, valt de pc uit, en slaat dan meteen weer aan en begint opnieuw op te starten... Windows wordt hierdoor elke keer weer verkeerd afgesloten waardoor ik de disks op consistentie moet checken tijdens het rebooten...

Het lijkt dus net of de stroom even uitvalt op het moment dat ik XP afsluit...

Iemand ervaring hiermee? Ik heb het probleem sinds anderhalve week.

Specs:

MB: Asus P4B533-E
Proc: intel P4 2.0 Ghz
Mem: 256 MB PC2100
Vid: Geforce MX440
Aopen 350W voeding

Ik heb recentelijk geen nieuwe hardware aangesloten, en heb XP home al een jaar draaiend zonder problemen, heb ongeveer een maand geleden SP2 geinstalleerd. De pc is nu zo'n twee jaar oud en nog nooit dergelijke problemen gehad...

Zelf denk ik dat het misschien iets met de voeding te maken kan hebben, echter ik weet niet hoe ik zo iets kan testen (stresstest???)

Iemand een mogelijke oplossing??

Alvast bedankt

Guus

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je het Automatisch opnieuw opstarten bij een BSOD wel uitgeschakeld staan in de computereigenschappen? If not, schakel deze in, dan krijg je wellicht een BSOD met daarop de nuttige informatie :) Zie voor instructies de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
kijk hoe je power setings staan in je BIOS en wat hij moet doen na strom uitval
en kijk ook of de conectoren goed zitten op de MOBO

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Topicstarter
Het herstarten na een stroomstoring stond uitgeschakeld in de BIOS...

De BSOD geeft de info dat er een fout is opgetreden en eventueel mijn beeldschermadapter moet vernieuwen, en een geheugencontrole moet uitvoeren of er misschien geheugen is dat niet meer werkt...

Verder geeft deze de volgende technische informatie: STOP: 0x0000007F (0x0000000D, 0x00000000, 0x00000000)

Als ik nu bij systeem info kijk, dan zie ik dat deze adressen in het adresbereik zitten van de i/o poort van de PCI bus en de controller voor directe geheugentoegang (0x00000000 tot 0x00000CF7)

Echter bij de tab i/o bronnen binnen het betreffende adres bereik heeft elk apparaat de status OK...

0x0000007F hoort bij een moederbord bron (0x00000074 - 0x0000007F), die andere drie zie ik nergens bij staan...

Iemand nog een idee wat ik verder nog kan doen??

Guus

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07 17:29
Ik heb hier ook last van.
ben je er al achter wat het probleem is ??

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Ik zou nu even een memtestje doen, ff andere videodrivers proberen, evt ander videokaartje...

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oude topics omhoogkicken is niet nodig en op zichzelf staande problemen dien je in een eigen topic te gieten :) Begin hier hoe je dat het beste kunt voorbereiden: PMG Beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.