Vertraging applicaties door virusscanner meten? *

Pagina: 1
Acties:

• Scuba
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik moet een tool / programma hebben waarmee ik kan meten hoe lang het duurt voordat iets opgestart is bijv.

Dus als ik Word opstart met bijv. de virusscanner áán, en uit, wil ik kunnen kijken wat het verschil is in opstart tijd! Dus dat ik kan zien hoe lang die scanner er over doet om mijn documentje te scannen...

Heeft iemand enig idee of hier wat voor bestaat, of hoe dit type programma heet zodat ik verder kan zoeken?

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
:? een stopwatch misschien? :?

serieus; ik heb geen idee, blijf topic wel volgen want klinkt handig :D

• Scuba
stopwatch dacht ik al aan, maar dat is niet echt nauwkeurig. Ik heb het nodig om een onderzoek naar performance verlies tov beveiliging te kunnen doen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je probleem is weten wanneer een programma volledig is gestart. Optie: start Word via bijv. een VBScript die eerst een tijd in een file zet. Zet in een Word een autostart macro die hetzelfde doet en vergelijk de tijden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Scuba
maar dan moet ik dus gaan programmeren ;)
daar heb ik niet zo veel verstand van helaas!
maar wat je zegt is inderdaad wel juist, dat is hetgeen wat ik moet weten inderdaad! Word is alleen niet het enige, ik moet ook nog kijken naar windowsupdates, firewalls etc. dus vandaar dat het handig is als er een soort van programma zou zijn die het meet, een of andere application launcher ofzo misschien.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:47
Je zou kunnen proberen om CPU-time aan te zetten in je task-manager. Daarbij word het aantal seconden weergegeven dat een CPU gebruikt wordt (50% CPU betekend dat iedere 2secs er 1sec bijkomt)

Dan de CPU tijd van Word en de virusscanner bij elkaar optellen om te vergelijken (het kan zijn dat Word zelf ook meer gebruikt als er een virusscanner meescant.

Al meet dit niet de echte vertraging, omdat dit volgens mij iets meer komt doordat de HD-arm meer moet zwaaien voor het scannen. Maar je kan het eens proberen.

Ergens in Task Manager, view, select visible tabs ofzo

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Scuba
Ik heb het geprobeerd, maar dit geeft inderdaad niet echt weer wat nu de exacte vertraging is in het gebruik van de virusscanner. Ik heb nog ergens een tool gevonden, winfeedback, zoiets moet het zijn maar ik snap niet echt hoe dit programma werkt ( http://www.winfeedback.com )
dit werkt met vbscript waar ik niet veel van begrijp :'(

• Scuba
niemand een betere oplossing voor mij?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Je zult wel moeten programmeren lijkt me dan... en ook: rebooten na elke meting, anders meet je niet eerlijk omdat een en ander gecacht staat. En meet alles 10x ofzo, variantie :)

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan. Heb je hier al eens tussen gekeken: [google=measure windows application startup time]? :)

performance meten > Vertraging applicaties door virusscanner meten? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1