Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gps ontvanger voor asus a716 & tomtom/route66

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Mijn probleem:
Ik heb een asus mypal a716 gekocht in de veronderstelling dat deze intern een gps ontvanger had. (Ja, niet goed gekeken dom dom)
Dus nu ben ik opzoek naar een gps ontvanger die ik kan gebruiken voor tomtom/route66.
Lijkt makkelijk, maar nu wordt ie toch iets moeilijker;

Als ik op de site van tomtom/route66 kijk dan zie ik dat zij pakketten aanbieden met een gps ontvanger erbij. Deze hebben alleen allemaal een apart kastje erbij danwel met een draadje of bluetooth. Dit heb ik liever niet.
Op andere site's vindt ik dan een cf gps ontvanger waar geen extra kastje bij hoeft.(eventueel wel een extra antenne als de ontvangst niet voldoende is)
Dat lijkt mij dus een betere oplossing, maar ik kan nergens vinden of tomtom/route66 overweg kan met de asus mypal a716 icm een cf gps ontvanger.

Ik heb al proberen te bellen, maar ze nemen niet op of geven helemaal geen telefoonnummer op hun site. En van mijn emails heb ik ook nog geen antwoord mogen ontvangen.

Weet iemand het antwoord?

Bij voorbaat bedankt.

Verwijderd

Tom Tom Software werkt ook met CF gps kaartjes. Ik geloof dat je op hun website een overzicht kunt vinden van compatible kaartjes.

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:44
ik wil geen reclame maken, maar voor dit soort zaken kun je ook terecht op www.pocketpc-club.nl

(een waar bolwerk van ppc-gebruikers)

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Zou mooi wel een bluetooth gps ontvanger gaan kopen als ik jou was die kan je nog ergens in je zak doen.
Als je een cf gps in je asus doet steekt de antenne een stuk uit.

Verwijderd

carpin schreef op 10 november 2004 @ 00:12:
Als je een cf gps in je asus doet steekt de antenne een stuk uit.
Valt erg mee !

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:11

Sabbi

je denkt aan mij.

Alle types hebben voordelen en nadelen.
Zo is een CF gps fijn omdat hij de batterij van je pda gebrukt, en niet apart aangezet hoeft te worden. Nadeel is dat het geval wat uitsteekt en dat je om in de auto goede ontvangst te hebben je pda echt tegen het raam moet plakken ipv netjes aan het dashboard.
BT gps is fijn want kan gewoon in je handschoenenvakje/hoedenplank/bovenop dash liggen, geen verdere modificaties en uitsteeksels aan je pda benodigd. Nadeel is dat je wel moet laden, batterijen vervangen, of aan kabeltje naar 12 volt hangen.
wired gps-dingussen zijn fijn goedkoop, en als je alleen de gps in de auto gebruikt bouw je het geheel gewoon vast in de wagen en aan de carkit van je pda.

Ik heb persoonlijk een navman Bt gps gekocht, dit omdat hij zo'n 25 uur aan kan blijven op 3 AAA's, en omdat ik hem niet alleen in de auto gebruik maar vaak ook op de boot in m'n zeiljas. (geen 12 volts in de zeiljas :) )
Als je hem hoofdzakelijk in de auto wil gebruiken zou ik hem niet kopen, tis echt vooral handig als je veel zeilt/hiked/op plekken bent waar geen 12/220 volt aanwezig is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2004 @ 11:42:
Ik heb een asus mypal a716 gekocht in de veronderstelling dat deze intern een gps ontvanger had. (Ja, niet goed gekeken dom dom)
Hi, welke gps gebruik jij nu met welke software? Ik heb ook een A716 en gebruik nu TomTom 3 met een Holux GM-270 CF gps en het werkt perfect.
Alleen nu wil ik graag TomTom 5 kopen maar ik zie dat deze NIET als ondersteund wordt opgegeven terwijl ik nu juist de fiets/wandel optie wil gebruiken.
En de A716 heeft toch wel degelijk een SD optie.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.pdashop.nl/product/11908

Deze zal moeten werken :)

• ZjieB
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:37:
[...]

Hi, welke gps gebruik jij nu met welke software? Ik heb ook een A716 en gebruik nu TomTom 3 met een Holux GM-270 CF gps en het werkt perfect.
Alleen nu wil ik graag TomTom 5 kopen maar ik zie dat deze NIET als ondersteund wordt opgegeven terwijl ik nu juist de fiets/wandel optie wil gebruiken.
En de A716 heeft toch wel degelijk een SD optie.
De A716 heeft idd SD en werkt idd niet met TomTom 5. Dit heeft met het besturingssysteem van de A716 te maken. Dit is verouderd en er is vooralsnog geen optie om dit te upgraden.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
Hoe kom je erbij dat TT5 niet werkt met de A716? Lees eens op de site die een paar posts hoger staat voor je iets zegt dat wellicht niet helemaal waar is.

Er zijn daar enkele gebruikers die weldegelijk TT5 werkend hebben op hun 716.

• ZjieB
AnotherFruitcake schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:33:
Hoe kom je erbij dat TT5 niet werkt met de A716? Lees eens op de site die een paar posts hoger staat voor je iets zegt dat wellicht niet helemaal waar is.

Er zijn daar enkele gebruikers die weldegelijk TT5 werkend hebben op hun 716.
:X

Je hebt helemaal gelijk. Er zijn idd gebruikers die het werkend hebben gekregen. Bij mij werkte het niet, maar nu ik weet dat het mogelijk moet zijn, zal ik eens wat meer moeite doen om het erop te krijgen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33

Arfman

Drome!

Ik zou een BT GPS muis aanschaffen. Je zit met zo'n CF GPS oplossing altijd met die warmtewerende voorruiten, een BT GPS schuif je dan op de achterbank ofzo, dat is met een CF GPS geen optie.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

ik heb de 716 ook gehad en icm de Holux GM-270 CF ULTRA, ik zat gemiddeld op 10 sats, draaide perfect. Een SD-GPS is geen oplossing voor de 716 (heeft SDIO ondersteuning nodig en dat is er niet)

Toen ik de 716 had, had ik ook een gevoel dat ik geen BT GPS wilde, ik gebruik nu een QTek S100 met de Adapt BT-GPS en dit is echt super, draait als een tierelier, plus dat je de GPS ontvanger in je armsteun/handschoenenkastje kan werpen zodra je een fix hebt.

@ZjieB; Windows PPC 2003 is volgens jou verouderd.....? dan zouden wel heel veel mensen geen TT 5 kunnen draaien, lijkt me niet slim voor hun aandelen. :X

• ZjieB
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 07:50:
[...]
@ZjieB; Windows PPC 2003 is volgens jou verouderd.....? dan zouden wel heel veel mensen geen TT 5 kunnen draaien, lijkt me niet slim voor hun aandelen. :X
Ach, 2003SE is al geruime tijd uit; WM5 is geïntroduceerd, wat dat betreft is PPC2003 verouderd.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
ZjieB schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 03:26:
[...]

Ach, 2003SE is al geruime tijd uit; WM5 is geïntroduceerd, wat dat betreft is PPC2003 verouderd.
Tja, verouderd inderdaad. Wordt nog steeds met ongeveer elke ppc meegeleverd. :?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• ZjieB
Wijnands schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:34:
[...]
Tja, verouderd inderdaad. Wordt nog steeds met ongeveer elke ppc meegeleverd. :?
2003SE wordt meegeleverd met ongeveer elke ppc. Of je moet een verouderde ppc kopen.

Verwijderd

Ik heb TomTom 5 geinstalleerd op mijn Asus MyPal A716 maar tot mijn grote teleurstelling kan TomTom 5 geen connectie maken met mijn GPS ontvanger terwijl dit wel altijd heeft gewerkt in TomTom 3. Weet iemand hier misschien hoe je TomTom 5 werkende krijgt op een Asus MyPal A716?

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
Gewoon een beetje spelen met je instellingen en kijken wat werkt. Kies vershillende modellen, verschillende baudrates etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan moeten we TomTom 5 maar eens gaan downloaden dan, kun je de TomTom 3 kaarten gebruiken of moet je die ook opnieuw downloaden?

Verwijderd

Tomtom 3 kaarten zijn volgens mij niet compatibel met de Tomtom 5 kaarten hoor, want ze hebben paar zaken zitten aanpassen in de 5 ivm met de weergave van de kaarten enz weet het niet exact meer vanbuiten.

Ikzelf gebruik een dell axim x50 pda met een rikaline BT ontvanger werkt perfect hoor, wel zorgen dat je je tomtom software update naar versie 5.10 voor deze update zitter er nog serieus wat bugs in tomtom.

De reden waarom ik voor bluetooth gegaan is omdat ik simpelweg nauwelijks ontvangs krijg vanvoor in de auto. Auto waar ik het over heb is een opel astra niets speciaals dus en heb voor de aankoop van mijn spulletjes een navman gps setje zitten testen (ontvanger zit in de pda) en kon echt maar geen ontvangst krijgen vanvoor dankzij die voorruit, met het extra ontvangerkabltje enz naar achteren tegen een ruit werkte het ding eindelijk dus geef mij maar BT. Trouwens als ge een gsm zou hebben of willen kopen die smarthphone is kan je 'm daar ook nog eens voor gebruiken lekker handig dus zo BT. >:)

Verwijderd

Een week geleden heb ik mijn vriend een Asus MyPal A716 cadeau gedaan met een Leadtek HS 9813 muis en een Carcomm FSC Carkit. Na een week proberen met tt3 en tt5 lukt het ons niet om een signaal te ontvangen. We hebben al diverse instellingen geprobeerd, maar nu vrij hopeloos omdat het niet werkt. Heeft iemand tips waar wij (en een groot aantal anderen) nog niet op gekomen zijn? Zijn broer heeft hetzelfde apparaat en dezelfde software (tt3), maar daarbij ontvangt de muis direct een signaal, dus de muis en de carkit werken goed.
Pagina: 1