Toon posts:

installatie netwerk card???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3com 3c900-tpo netwerk card die wil ik installeren op windows 96.

Tot nu toe gaat alles goed het lijkt er op dat ik de driver gewoon geinstalleerd heb maar toch komt er te staan drivers not detected.

Kan iemand mij helpen? :>

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 19:59
Heb je de goede drivers?..
ftp://ftp.3com.com/pub/nic/3c90x/3c90x1.exe :)
ik neem namelijk aan dat je een 3C900B-TPO hebt en niet een 3C900-TPO
win 96?:)
bij je configuratiescherm--> systeem de netwerkkaart eruitgooien en bij nieuwe hardware weer aanmelden.
Staan er ergens uitroeptekentje bij je netwerkadapter bij configuratiescherm --> systeem?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de goeie driver. dat is zeker. Ik kijk nog wel een keer bedankt in ieder geval

Verwijderd

Windows 96??

Verwijderd

Topicstarter
het lukt nog steeds niet ik weet nu 100 % dat hij geinstalleerd is ik heb ip aangemaakt maar nog steeds geen verbinding.

Ik werk overigens op een groot bedrijf. Dus ik moest dus een bepaald ip aanmaken.

heb ik gedaan ik kijk voor de zekerheid nog wel even of deze ip vrij is

• josjos
Maar hij geeft nogsteeds een fout bij het installeren van je kaart? dus bij de eigenschappen van je netwerk kaart (config. --> systeem) staat dat hij correct werkt of dat er toch wat mis is?

[ Voor 3% gewijzigd door josjos op 08-11-2004 13:48 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Goede drivers installeren? Defecte netwerkkaart? Conflicterende irq? Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?

Ik neem aan dat je windows 98 bedoelt? Wellicht is het in vervolg beter om te kijken of een ip vrij is voor je hem instelt. Netwerkbeheerders worden er niet blij van als jij met een duplicatie IP op het netwerk gaat. Je werkt bij een groot bedrijf zeg je. Hebben jullie geen ict afdeling die dit voor jou kunnen doen?

Zou je verder leestekens willen gebruiken? Jouw posts zijn nu lastig te lezen.

[ Voor 82% gewijzigd door Bor op 08-11-2004 14:00 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 12:37:
Ik werk overigens op een groot bedrijf. Dus ik moest dus een bepaald ip aanmaken.
Is er niemand in het bedrijf die je kan helpen dan? Dat gaat een stuk makkelijker als over forums :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb na gevraagd en het ip is goed het is wel degelijk windows 95 want die heb ik namelijk zelf geinstalleerd.

Netwerk kaart is niet defect. Ik heb de goeie driver. ip ingesteld tcp/ip protocol.

maar geen voorruitgang ik kan ook niet pingen. cmd kent het woord ping niet eens in win 95 :S

• josjos
Nogmaals: hij (windows 95) herkent je netwerkkaart wel gewoon goed?omdat je in je eerste berichtje zei dat die dat niet deed..

Verwijderd

Topicstarter
hij herkent hem wel en ik heb de driver gewoon geinstalleerd

maar dan heb ik een programma 3com NIC Utilities > 3com nic doctor. als ik die open komt er te staan error er is geen 3com nics geinstalleerd op je computer

Verwijderd

Kies je bij de installatie wel de goeie drivers? die van 95 dus.. en niet die van 98.

misschien staan ze er wel als 9x/.me maar dat moet je maar ff kijken, misschien kan je van die netwerk kaart wel 95-only drivers downloaden.

of kijken ff op driverguide.com

daar staat ook een hoop oude drivers op.. aangezien 95 niet meer jong is ;)

edit: sorry voor het puntje bij 9x/.me als ik die weglaat krijg ik me username er te zien :P is niet de bedoeling natuurlijk O-)

edit2: ik heb de goeie driverpack al gevonde, deze bevat namelijk drivers voor 3c900-tpo

euhm stuur me ff een mailtje dan mail ik jou terug inclusief driverpack
O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 14:38 ]

Pagina: 1