Internetten op Pentium 100?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022
HAllo,

Een kennis van mij heeft thuis een pentium 100 Mhz. 1,5 Gb HD en 16MB
ram. Hij wil nu gaan internetten met deze pc. Als ik er nou wat ram bij
prop (64Mb), kun je dan redelijk internetten met dit systeem of loopt
het dan nog steeds niet?

Alvast Bedankt, Rob!

Jep

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 19:33

Tachyon

pop the glock

Ik zou niet weten waarom niet. Installeer gewoon Windows 95, dat heeft bij lange na niet zoveel geheugen nodig als bijvoorbeeld Windows 98. Je hebt dan met 16 meg eigenlijk al wel genoeg, eventueel 32.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Tuurlijk, zolang je bij Win9x blijft (als je sowieso Windows gebruikt maar daar ga ik even vanuit ;) ) en genoeg geheugen hebt (64MB erbij is ruim voldoende) kun je daar prima op internetten :) .

PC Specs

Verwijderd

ik kan zelfs met mn oude 486 met 8 mb geheugen en een 33k modem ook nog aardig internetten,.. Maar wil je zware applets en flash laden, dan zal je wel een goede pc moeten hebben.. (pentium 100 met 64 mb lijkt me wel goed)..

• 4POX
  • Laatst online: 19:05

4POX

Everybody is wired

Ik surfde met een 56k6 op een 486 75 met 24 meg altijd zonder problemen.. Het enigste nadeel was dat het scherm maar 640x480 was

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

ik kon zelfs met m'n oude 486 DX2-66 mhz'tje internetten hoor.. had 16 mb geheugen en een baggertrage 512 MB schijf..

Ik zeg niet dat het supersnel ging, maar het was best wel te doen hoor..

Johny

• whizzkey
Mooi. Kun je op een pentium 100 ook van die PCI-modems inprikken? Of zijn die pas vanaf de PII werkend?

Groetjes, Rob!

Jep

• Bomberman
Zover ik weet heeft elke Pentium PC PCI slots dus ook hier, waarom niet ;) ...

[edit] -> spelfoutje :D

PC Specs

Verwijderd

Veel 56k modems(neem aan dat je het daar over hebt) hebben MMX nodig, dus niet noodzakelijk een P2...

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja, PCI sloten zitten er in alle pentium moederborden. Alleen het probleem is dat die goedkope PCI modems allemaal software modems zijn. En dat gaat pas goed vanaf pentium 200 ongeveer.

Verwijderd

Kijk uit, niet alle PCI-modems werken. De 'Soft-modems' (alleen het woord al :r) werken alleen met een cpu met MMX. De hardwarematige modems (van etech bv) zullen wel gaan werken maar deze worden de laatste tijd erg schaars/duur....

tip: koop een externe, kun je meteen zien of er werkelijk informatie overkomt en je kunt het modem UIT zetten... (erg handig als er mensen zijn die je niet van het modem gebruik wil laten maken. Jep, truuk geleerd van pa :()

• Bomberman
Oops sorry :D ... maar waarom geen ISA modem (of een externe idd maar die zijn misschien iets duurder) ?

PC Specs

Verwijderd

ALS je een ISA weet te scoren, DOEN! alleen bij een nieuwe pc zijn er (zeker met intel 8XX chipset) geen ISA sloten meer aanwezig en is het modem waardeloos geworden. Tja wordt de keus toch noch moeilijk :)

mijn pers. keuze:

1: extern (nooit last van!)
2: pci-hardware
3: isa-hardware

• whizzkey
Ja, Ik hou het op een extern modem. Werkt (bijna) altijd, ze zijn dan wel duurder dan een intern modem, maar dat willen ze er wel voor betalen.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Jep

Verwijderd

ik zie geen probleem. met een 286 kun je al internetten, dus zeker met een p100.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 17:19
Heb een lange tijd op 486 win 98 40mb geinternet (@home). Ging best wel ok. Alleen ik moest msn wel uitzetten.

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
mischien is het ook handig om te kijken naar een lichte browser, mischien zoiets als mozilla firebird

Verwijderd

Ik heb jarenlang op een pentium 60 met 8mb (later 16 volgens mij), 650 mb hd en een 0.5mb videokaartje geinternet. Gewoon windows 95 installeren en je kunt prima internetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

laatst nog op een P90 @ winxp zitten internetten. ging best goed.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:50

Opa

Nu Multifocaal!

Da Union schreef op 11 August 2003 @ 18:37:
mischien is het ook handig om te kijken naar een lichte browser, mischien zoiets als mozilla firebird
In januari 2001 was Mozilla Firebird nog niet klaar.... 8)7

(Dat krijg je, met van die MEGA kicks..... )

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34

Killjoy

Klingon lawn products

whizzkey schreef op 02 January 2001 @ 00:39:
Ja, Ik hou het op een extern modem. Werkt (bijna) altijd, ze zijn dan wel duurder dan een intern modem, maar dat willen ze er wel voor betalen.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!
Sweex biedt nog steeds de keuze tussen twee hardware modems. Dit zijn interne modems die ook in een Pentium 100 werken. Het ene modem is voorzien van een intel chipset en het andere modem is voorzien van een conexant chipset. Zelf heb ik goede ervaringen met de intel-variant.

Als ik jou was, zou ik voor een intern hardwaremodem gaan, aangezien die goedkoper zijn dan een extern serieel modem. Ook werken ze vaak sneller. Mijn ervaring is dat externe modems niet altijd op de maximale snelheid willen verbinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Killjoy op 11-08-2003 18:48 . Reden: sh*t. Ouwe bagger ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
superwhimpy schreef op 11 augustus 2003 @ 18:46:
[...]

Sweex biedt nog steeds de keuze tussen twee hardware modems. Dit zijn interne modems die ook in een Pentium 100 werken. Het ene modem is voorzien van een intel chipset en het andere modem is voorzien van een conexant chipset. Zelf heb ik goede ervaringen met de intel-variant.

Als ik jou was, zou ik voor een intern hardwaremodem gaan, aangezien die goedkoper zijn dan een extern serieel modem. Ook werken ze vaak sneller. Mijn ervaring is dat externe modems niet altijd op de maximale snelheid willen verbinden.
Dan denk ik dat je het toch verkeerd ziet. Conexant is de chipset voor veel software modems.
Intel maakt al helemaal geen hardware modem chipsets.
En dat verschil waar jij het over hebt is er dus ook niet met een echte hardware modem , de interne bevat namelijk een uart (=seriele poort) met hierachter een echte modem chip , meestal Rockwell.
En die zit ook in een extern modem. Je computer ziet bij een intern modem alleen een
de echte uart die erop zit, en praat daar hetzelfde mee als met een extern modem.

Kortom , Je geeft nogal wat incorrecte informatie IMHO.
Ik zou zeggen , laat die conexant en intel chipsets voor wat het is , en zoek iets met een Rockwell chipset.

edit:

Na bekijken van de sweex site .. weet ik het niet zeker. Een eigen processor ?
klinkt toch erg vaag.
Oops , conexant = rockwell staat er in de user manual bij die ene.....

ZIt ik nou uit mijn nek te lullen ? Blijkbaar. Forget everything I said ..... :)

[ Voor 9% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-08-2003 20:05 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 02 januari 2001 @ 00:22:
Veel 56k modems(neem aan dat je het daar over hebt) hebben MMX nodig, dus niet noodzakelijk een P2...
Dit is niet waar, er zijn ook PCI modems die geen MMX nodig hebben. :)

ik moet eens beter lezen :|

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 11-08-2003 20:05 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:09

CaDje

Framedrops for life

tss, heb laatst bij een kameraad van me win95 op een 386 installed en daar op geinet. Dus op een P100 moet wel kunnen denk ik zo :P

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 12:48

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Jongens (en eventueel dames). De topicstart is op Tuesday 02 January 2001 00:02 .

Lijkt me niet echt nuttig om hier nog te reageren :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt zelfs internetten op een mobieltje :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.