superwhimpy schreef op 11 augustus 2003 @ 18:46:
[...]
Sweex biedt nog steeds de keuze tussen twee hardware modems. Dit zijn interne modems die ook in een Pentium 100 werken. Het
ene modem is voorzien van een intel chipset en het
andere modem is voorzien van een conexant chipset. Zelf heb ik goede ervaringen met de intel-variant.
Als ik jou was, zou ik voor een intern hardwaremodem gaan, aangezien die goedkoper zijn dan een extern serieel modem. Ook werken ze vaak sneller. Mijn ervaring is dat externe modems niet altijd op de maximale snelheid willen verbinden.
Dan denk ik dat je het toch verkeerd ziet. Conexant is de chipset voor veel software modems.
Intel maakt al helemaal geen hardware modem chipsets.
En dat verschil waar jij het over hebt is er dus ook niet met een echte hardware modem , de interne bevat namelijk een uart (=seriele poort) met hierachter een echte modem chip , meestal Rockwell.
En die zit ook in een extern modem. Je computer ziet bij een intern modem alleen een
de echte uart die erop zit, en praat daar hetzelfde mee als met een extern modem.
Kortom , Je geeft nogal wat incorrecte informatie IMHO.
Ik zou zeggen , laat die conexant en intel chipsets voor wat het is , en zoek iets met een Rockwell chipset.
edit:
Na bekijken van de sweex site .. weet ik het niet zeker. Een eigen processor ?
klinkt toch erg vaag.
Oops , conexant = rockwell staat er in de user manual bij die ene.....
ZIt ik nou uit mijn nek te lullen ? Blijkbaar. Forget everything I said .....
[
Voor 9% gewijzigd door
u_nix_we_all op 11-08-2003 20:05
]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.