externe harddisk onder winxp sp2 geen drivers beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
Ik heb een western digital extern harddisk voor usb 2.0 gekocht 160 Gb. Als ik deze aan sluit op mijn laptop (PB EasyNote E 1245) dan komt er scherm om de driver te installeren maar vervolgens kan winxp sp2 deze niet op HD, online en op de restore disks van mijn laptop een geschikte driver vinden.

Hij doet het wel op mijn andere machine met windows 2000 SP4. Ik heb daar ook geformateerd naar NTFS.

En ik had hem nou net gekocht om aan laptop te hangen.

Mijn usbstick van 256Mb pakt hij wel maar die is usb 1.1.

Wat heb ik tot nu gebrobeerd:
- Ik heb een officiele winxp home nl geleend wordt ook niks gevonden.
- Ik heb usb drivers uit mijn hardware gegooid en opnieuw laten installeren. Maar dan vind hij ook geen geschikte drivers. Ik heb dit terug gezet met restore point.
- Op google andere mensen gevonden met hetzelfde probleem maar geen éénduidig antwoord opnieuw winxp installeren help bij de meeste maar ook niet bij iedereen. Wat mijn betreft is dit geen optie. Ik kan met restore disks het terug zetten naar SP1 maar dan als het al gaat werken heb ik er hoop werk aan om het weer te krijgen zoals ik het nu heb.

Volgens mij heeft meer te maken met drivers die om een andere reden niet gevonden of niet goed herkend door winxp. Volgens WD moet windows deze drivers gewoon standaard bezitten. Ze hebben dan ook geen eigen drivers.

Eimand enige idee?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:33

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je je laptop een keer opstarten met een Knoppix cd om te kijken of je met deze software wel de HD kan bereiken ?

Heb je de originele drivers voor je USB poort geinstalleerd (heb je je laptop wel eens opnieuw geinstalleerd en hoe ?) ?

Heb je al contact opgenomen met PB ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ken de specs niet van je lappie, maar snapt dat ding wel USB2 :? En zo ja, heb je dat in het BIOS ook aangezet :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• homernt
Heb je de originele drivers voor je USB poort geinstalleerd (heb je je laptop wel eens opnieuw geinstalleerd en hoe ?) ?
Alles was geinstalleerd toen ik hem twee maanden geleden kocht. Ik heb toen restore cd's gemaakt zoals dat moest van PB. De grootste verandering die ik zelf heb doorgevoerd is het installeren van SP2. Met SP2 heb ik trouwens helemaal geen problemen. Geen orginele winxp cd dus anders had ik heb wel even opnieuw geinstelleerd.
Heb je al contact opgenomen met PB ?
Yep, via hun forum maar daar krijg ik weinig reactie op.
Misschien kan je je laptop een keer opstarten met een Knoppix cd om te kijken of je met deze software wel de HD kan bereiken ?
Heb ik aan gedacht omzeker te zijn dat het niet aan de usb port ligt. Ga ik proberen maar ik moet het nog wel even downloaden daarom nog niet geprobeerd.
Ken de specs niet van je lappie, maar snapt dat ding wel USB2 En zo ja, heb je dat in het BIOS ook aangezet
Het ondersteund usb 2.0 dat weet ik zeker maar ik zal is in de BIOS kijken als ik thuis ben. Ik wist niet dat je dat misschien ook nog aan moet zetten.

• homernt
Heb in de BIOS gekeken en alles staat aan wat er aan gezet kon worden. Er staat zelf dat ik kan booten van een mass storage device.

Onders Knoppix werkt het gewoon dus heb ik op ene andere manier niet de juiste drivers beschikbaar.

Ik vind het vaag online zou winxp dat dan toch altijd moeten kunnen vinden. 8)7

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

In SP2 zit een bug mbt USB. Vraag niet hoe en wat. Heb alleen gelezen dat er een bug in zit.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• homernt
In SP2 zit een bug mbt USB. Vraag niet hoe en wat. Heb alleen gelezen dat er een bug in zit.
Dat is niet zo mooi. Hoop dat het snel wordt opgelost. Even geduld hebben denk ik dan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

homernt schreef op 09 november 2004 @ 08:43:
[...]

Dat is niet zo mooi. Hoop dat het snel wordt opgelost. Even geduld hebben denk ik dan.
Al op MS support gekregen daarvoor? WIndows update zal vast wel iets hebben. En misschien heb je iets aan een BIOS update :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
stop em eens in een andere usb poort, doet ie het daar wel in?

offtopic:
Een packard hell kopen is zinloos: voor de support hoef je het neit te doen, voor de software die ze erbij leveren niet, voor de hardware ook niet, waar eigenlijk wel voor?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• homernt
Al op MS support gekregen daarvoor? WIndows update zal vast wel iets hebben. En misschien heb je iets aan een BIOS update
Ik heb de laatste BIOS en bij MS staat er alleen een patch die hier min of meer overgaat maar die slaat alleen op winxp met SP1 dus ik neem aan dat die is mee genomen is SP2.
stop em eens in een andere usb poort, doet ie het daar wel in?
In alle vier geprobeerd geen verschil.
Pagina: 1