VPN server windows server 2003 configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sid-flame
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05-2021
Ik probeer thuis op een windows server 2003 bak een VPN server te maken.

via de help kwam ik uit op het "routering en RAS" configuratie schermpje . --> nieuw ras beleid --> en die wizard algelopen. (komen 2 vragen over beveiliging aan de orde en nog 1 over users)

toen ik na het instellen vanaf de zelfde server verbinding wilde maken met die vpn server (op dezefde pc dus) kon hij de VPN server niet vinden. (als een VPN server goed is geconfigureerd kan je gewoon op 1 pc VPN server starten en dan met VPN verbinding op die VPN server inloggen (getest met win XP bak)

de service "routering and remote access" is gestart.

wie o wie weet waarom hij geen VPN server ziet.

(in windows xp kan je de vpn server gewoon via een wizard instellen maar met windows server 2003 kan dat niet omdat routering en ras al geinstalleerd is en je het daar moet instellen)

alvast bedankt :)

Verwijderd

Kan in w2k3 ook hoor. Disable r&ra maar eens. Dan kun je weer kiezen voor "configure blabla".

En kijk verder eens op microsoft.com Ik heb toevallig dit weekend ook een w2k3vpnserver opgezet en alle info die je nodig hebt staat daar.

Verwijderd

UG of use microsoft.com.

RRAS openen, rechtsklikken op server, Configure and Enable (oid.) en je krijgt een prachtige wizard...

• sid-flame
ok bedankt alvast ik ga het nu proberen.

update:

gelukt ik moest eerst de server in R&RA uitschakelen en toen inderdaad die configure and enable selecteren.

begrijp nu nog steeds niet waarom dat niet gewoon lukte zonder die wizard :/

bedankt.

[ Voor 74% gewijzigd door sid-flame op 08-11-2004 11:32 ]

Verwijderd

Mooi :), succes verder.

Verwijderd

Als je vpnserver achter een firewall staat en je wil strax van buiten af connecten, moet je dit even lezen. Kostte me 2 dagen

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;885407

• sid-flame
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 12:10:
Als je vpnserver achter een firewall staat en je wil strax van buiten af connecten, moet je dit even lezen. Kostte me 2 dagen

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;885407
werkt wel inderdaad zie net nadat ik op " verstuur bericht drukte :P "

en ik liep die wizard af en alleen nu kan ik niet meer remote desktop connecten :(

zat hier vanaf me stage te hobby-en :7

[ Voor 30% gewijzigd door sid-flame op 08-11-2004 13:29 ]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
De link werkt wel, je moet "-us;885407" erachter plakken, anders doet ie t niet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

PNS > NT
Pagina: 1