Toon posts:

Baufort, Impromptu en PowerPlay Cubes

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken rapportages (modules) voor HRM afdeling.

Periodiek wordt een bepaalde data uit Beaufort via Impromptu of handmatig of m.b.v. een aantal macro's gemanipuleerd en geschoond. Vervolgens wordt deze data in MS Excel, het handmatig gevuld aan met informatie uit andere systemen en begint dan aan een langdurige exercitie om het te transformeren naar managementinformatie.
De geschetste werkwijze kan meerdere dagen per maand in beslag nemen en is, doordat vaak handmatig data moet worden gemanipuleerd, niet 100% betrouwbaar.
Het bedoeling is om geschetste werkwijze te vervangen door een geautomatiseerde procedure die ervoor zorgt dat alle relevante managementinfo overal terecht komt waar het nodig is zonder allerlei handmatige procedures?
Ik doe rapportages in Impormptu (real-time informatie tool), maar als ik wil periodes gebruiken (v.b ziekteverzuim rapportage) heb ik allerlei problemen er zijn ook andere m.b.v. grootte en verwerking van DB. Omdat mijn kennis van gebuik Beafort en Impromptu is heel beperkt (ongeveer 1 maand) krijg ik kleine? moeilijkheden. Uit literatuur kom ik tot informatie dat ik moet gebruik maken de tools PowerPlay Transoformen en PowerCube van Cognos, helaas deze zijn niet beschikbaar en bedrijf waar ik doe deze opdracht is waarschijnlijk niet bereid om ze aan te schaffen.
Kunnen jullie mee helpen met tips, advies, hoe zou dat beste zijn om aan te pakken?
Verder gaan met maken rapportages (die mogelijk zijn) in Impromptu? Toch zoeken naar mogelijkheid van PowerPlay Transformer en PowerCube?
Wat is allemaal mogelijk te maken met Impromptu en wat met de PowerPlay Transformer en PowerCube?
Wat zijn de verschillen tussen deze tools?
Ik vind zelf niet zoveel zinvol met Excel te gaan, want heeft te maken met statische data uit Beaufort die verder wordt aangepast en bewerkt? Basis is Beaufort en rapportages worden in Excel gepresenteerd.

Bedankt,
Seci