Hoe kabel internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Sinds een moment ben ik in bezit kabel internet en wil ik deze verbinding delen met mijn broertjes komputer. Welk programma kan ik daar voor gebruiken. Hij moet kunnen surfen, unreal tournament kunnen spelen en ICq'n... Maar dat programma moet er voor zorgen dat castel niet ziet dat ik met meerdere computers zit

4POX

AKA Rinkel weblog

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Je kunt standaard in win98 een internetverbinding delen. Werkt erg snel en simpel.

Je kunt ook gebruik maken van een programma als wingate, waar je zelf veel instellingen kan en moet doen.

Gr Waslijn

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Maar als ik win98 internetdelen gebruik dan zit castel toch meteen dat ik met twee systemen op internet zit... Of heb ik dat fout???

AKA Rinkel weblog

• Agent-X
  • Niet online
Dat zie je fout ;)
Maakt niet uit hoeveel computers je aansluit, verkeer naar buiten heeft hetzelfde ip... Volgens mij zit die internet sharing alleen in W98 second edition,W2k of Wme

• Jernst
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06-2024

Jernst

Je kan dan wel niet bv icq of napster tegelijk draaien.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarom zou dat niet kunnen? Volgens mij kan het gewoon hoor.

Verwijderd

ff naar http://tucows.chello.at (hehe) en dan naar internet sharing software...
All Aboard! rulez wel alleen routeert dit proggie wel kut zodat je bv niet buiten je eigen netwerk kan pingen enzo..
maarja, daar hebben ze nu linux voor heh...

Verwijderd

Of je installeerd gewoon Sygate of Winroute met Dhcp server en de heuele reutemeteut.. kun je poortjes mappen, etc etc...winroute is makkelijker te configureren en ook dieper.. sygate is makkelijk te installeren ondersteund veel games maar minder te configureren.
ja of je neemt linux

suc6 charlie

Verwijderd

Gewoon Sygate pakken.
Lekekr simpel te installeren, nergens omkijken naar. Ook ICQ, Napster, Go!Zilla en andere proggies draaien lekker over SyGate.

Draai meteen op je server @Guard en BlackIce en je bent nog beter bezig.

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Mmmmm...dit moet ik allemaal effe onthouden.
Ik wil ook wel een keer een server opzetten, maar dan moet ik er wel effe een athlon bijkopen...hehehe

The "real" Champ will always be The Champ

Verwijderd

Mag dit wel van de provider?

Het beste is, denk ik, om een tweede aansluiting aan te vragen. Dat is een stuk sneller en legaal! >:)

Verwijderd

Mag (?!) dit wel van de provider?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nee, natuurlijk niet, maar twee aansluitingen op hetzelfde adres?? Ga je niet echt leuk vinden. Moeten ze een nieuwe aansluiting maken, betaal je twee keer je televisie aansluiting (bij UPC tenminste) en twee keer je abonnement. En je snelheid wordt er echt niet twee keer beter van.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Zit bij @home , Het kost eenmalig een geeltje en daarna 9,95 de maand. Daarvoor krijg ik een extra IP... Maar op het moment gaat dat niet goed dus mijn broertje heeft besloten om een tientje per maand extra te dokken. maar castel is door zijn ip's heen. Dus nu gewoon met ishare draaien.....

4pox

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Was een grapje. Chello suggereert dat in hun contract dat je met ze afsluit.

Toen we onze kabel aansluiting kregen, was het eerste wat we deden was een linux firewall op onze aansluiting zetten met een netwerk van 5 compu's er achter >:). Werkte perfect.

Verwijderd

Ik draai al een tijd Winroute. Alles mag er door. ICQ, napster, online games, maakt niets uit. Je kan alles Port mappen.

Installeren duurt vijf minuten, een droom.

Verwijderd

He,
Ik heb ff een vraagje
Ik heb een netwerk met 3 pc
de hoeveelheid maakt niet uit mare ik kom er niet helemaal uit.

Als ik de hoofd pc met de kable internet deze ip geef
192.168.0.10

En ik boven een pc en die geef ik
192.168.0.11

Ena als ik boven (192.168.0.11) als DNS server
192.168.0.10 geef dan zou eigenlijk het internet moeten werken of heb ik het verkeerd
Volgens mij hoef je helemaal geen winproxy te gebruiken

Of moet ik toch nog wat meer instellingen veranderen
Ala je het weet mail me ff (master_p139@hotmail.com)

Alvast bedankt!!!!!!!!!!! :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, let op de datum!, dit topic is van 2000.

Inmiddels heeft GoT al een hele FAQ over het internetdelen gemaakt, zowel over kabel internet als over MxStream. Erg uitgebreid dus, voor deze FAQ kan je hier terecht :)

p.s.: lees trouwens ook ff de FAQ's hier door, dat zal je goed doen

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik sluit me volledig bij ons aller Lauriepaurie aan :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.