mp3-jukebox ?

Pagina: 1
Acties:

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 14:09
Weet niet meteen of dit het juiste forum is, maar denk dat dit het dichtst in de buurt komt?

Daar ik steeds met iets nieuws wil bezig zijn heb ik ditmaal het in mijn hoofd gehaald om een soort wireless mp3-jukebox op te zetten in mijn huis...

Wat ik zou willen: in de huiskamer een touchscreen-lcd hangen met niet teveel franjes (hoe discreter hoe beter, het zou tevens gaan dienen als geanimeerde foto-lijst, om movies af te spelen, etc.). Hier zou dan terplaatse een mini-PC (type Shuttle, of misschien zelfs een omgebouwde XBox ??) komen aan te hangen met op zich al een behoorlijke hoeveelheid aan opslagruimte (voor mp3's, maar dus ook voor foto's, films, etc. (bijkomstig)), die aangesloten wordt op een stereo-instalatie (reeds bestaande). Verder een wireless verbinding (wireless router/accesspoint is er reeds). Daar dit alles in de woonruimte komt is vooral discrete looks & sound (zijnde liefst geruisloos) zeer belangrijk!

Deze zou dan tevens ook in verbinding staan met alle andere PC's die in het huis staan, om zo ook daar media shared af te kunnen spelen beneden. Dit alles - relatief simpel - bedienbaar via de touchscreen lcd...

Heeft er iemand hier reeds ervaring mee en zo ja: wat type hardware is aan te raden, waar moet ik zeker op letten en - misschien misplaatst op een hardware forum, maargoed - wat zijn zoal de opties qua software?

Het aller belangrijkste vind ik dat de PC zo goed als geruisloos is. De Shuttle SB81P komt goed uit de tests die ik gelezen heb, maar toch zit je nog met zo'n 40dB aan lawaai, wat m.i. toch nog best hoorbaar is. Vandaar dat ik ook de piste van een Thin Client (cfr. HP T5700 series ofzo) niet uitsluit (geen bewegende onderdelen = geen lawaai). Helaas heb ik met zo'n Thin Client nog absoluut geen ervaring en vind ik tevens niemand die me wat uitleg kan geven (kan het ding bv. wel video streamen??).

Alvast bedankt voor nuttige tips! _/-\o_