Ik heb nog niet veel gewerkt met C++, maar ik was begonnen met het maken van een kleine applicatie om UDP data te versturen met behulp van Winsock. Op de msdn site vond ik een voorbeeld wat ik heb uitgeprobeerd, maar bij het compilen gaat het fout.
Ik heb de volgende code:
En bij het compilen krijg ik de volgende errors:
- cppWinSocket error LNK2019: unresolved external symbol __imp__socket@12 referenced in function _main
- cppWinSocket error LNK2019: unresolved external symbol __imp__WSAStartup@8 referenced in function _main
Nu vermoed ik dat hij ergens een referentie of iets dergelijks mist, maar ik heb geen idee waar of wat. Kan iemand mij helpen?
Ik heb de volgende code:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #include <stdio.h> #include "winsock2.h" void main() { WSADATA wsaData; int iResult = WSAStartup( MAKEWORD(2,2), &wsaData ); if ( iResult != NO_ERROR ) printf("Error at WSAStartup()\n"); SOCKET m_socket; m_socket = socket( AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP ); return; } |
En bij het compilen krijg ik de volgende errors:
- cppWinSocket error LNK2019: unresolved external symbol __imp__socket@12 referenced in function _main
- cppWinSocket error LNK2019: unresolved external symbol __imp__WSAStartup@8 referenced in function _main
Nu vermoed ik dat hij ergens een referentie of iets dergelijks mist, maar ik heb geen idee waar of wat. Kan iemand mij helpen?