Wij zijn momenteel bezig met het uitzoeken van een NT4 -> 2003 upgrade/migratie, en hebben specifiek gekozen voor een in place upgrade van de domain controllers.
Nu hebben wij ook een Exchange 5.5 server draaien op een win2k bak.
De upgrade van de domain controllers kunnen we gewoon live doen, alleen vraag ik me af wat er tijdens deze upgrade gebeurd met Exchange 5.5, zeker als er na de upgrade active directory geinstalleerd wordt.
Ik weet dat je via de Active Directory Connector 5.5 kan laten praten in AD, alleen wat gebeurd er in de tussentijd? Dus zeg maar het moment na de werkelijke upgrade van de PDC en BDC, en het moment tot de installatie van de ADC.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja kan iemand dit uitleggen?
edit:
Ik vraag me eigenlijk het volgende af:
Ik upgrade de domain controllers naar windows 2003 en AD.
Onze Exchange 5.5 server draait op windows 2000.
Hoe zorg ik ervoor dat alle mailboxen gelinkt worden aan de users in AD.
Zeker met het oog op de domainname wijziging. gaan de primary accounts van de mailboxen ook automatisch mee als ik de ADC installeer?
Nu hebben wij ook een Exchange 5.5 server draaien op een win2k bak.
De upgrade van de domain controllers kunnen we gewoon live doen, alleen vraag ik me af wat er tijdens deze upgrade gebeurd met Exchange 5.5, zeker als er na de upgrade active directory geinstalleerd wordt.
Ik weet dat je via de Active Directory Connector 5.5 kan laten praten in AD, alleen wat gebeurd er in de tussentijd? Dus zeg maar het moment na de werkelijke upgrade van de PDC en BDC, en het moment tot de installatie van de ADC.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja kan iemand dit uitleggen?
edit:
Ik vraag me eigenlijk het volgende af:
Ik upgrade de domain controllers naar windows 2003 en AD.
Onze Exchange 5.5 server draait op windows 2000.
Hoe zorg ik ervoor dat alle mailboxen gelinkt worden aan de users in AD.
Zeker met het oog op de domainname wijziging. gaan de primary accounts van de mailboxen ook automatisch mee als ik de ADC installeer?
[ Voor 21% gewijzigd door m0nk op 08-11-2004 11:56 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47