windows2003 terminal server connectie

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 12:13
hoi,
Ik heb windows2003 sbs geinstaleerd met twee netwerkkaarten. De 1 op de hub aangesloten en de ander op de adsl router intern gaat alles prima, internet inloggen ect. Maar als ik via de remote desktop een verbinding wel maken dan lukt het niet. Ik heb de ts poort geforward naar de tsserver. De kaart voor intern heeft adres 192.168.16.2 . De nic voor het adsl heeft 192.168.1.1 ik heb via routing en remote acces de kaarten aan elkaar gekloopt zodat het internet via de fileserver op de cleint goed gaat. Ik heb eerst via virtual server in de router de ts poort geforward naar 192.168.1.1 dit lukte niet toen heb ik de ts poort geforward naar 192.168.16.2, dit lukt ook niet. Ik dacht ,misschien is het ts verhaal nog niet geinstaleerd op de fileserver maar, als ik intern de remote desktop connection instaleer en geef dan het ipaddres van de fileserver op dan werkt het wel. maar vanaf buiten via het wanipadres lukt het niet. Ik het al op de pagina van microsoft gekeken en gegoogeld.Ik ben er van overtuigd dat het vaker gepoost is maar ik heb het nergens kunnen vinden. misschien kan iemand van jullie helderheid kan geven in deze problematiek.

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
Heb je ook de ISA server geinstalleerd van SBS? Of heb je geen premium?

HODL

• benprint
Het is de standaard uitvoering. dus geen isa server.

• benprint
Of lukt het niet zonder de isa server. Ik heb het op windows 2000 server wel al diverse keren aan de praat gekregen.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 23:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

laat je ts wel op beide nic's "luisteren" ?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• benprint
eeeehhh hoe kan ik dat regelen. Moet dat binnen de tsconfig????

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Routing and remote access gebruikt een firewall, zet dus in je rras config even poort 3389 open :z

A wise man's life is based around fuck you

• benprint
IK heb inmiddels de firewall op de server uitgezet, maar het lukt nog steeds niet. Hoe kan ik de ts naar beide nics laten luisteren? of zou het toch anders moeten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ts luisterd standaard op alle nics tenzij je dat specifiek uitzet

A wise man's life is based around fuck you

• benprint
Ja ok. Maar hoe kan ik dan een verbinding tot stand brengen. Tussen een computer thuis bijv en de fileserver via het wan. Want door de netwerkaarten gaat dit helemaal mis nogmaals ik heb dit vaker aan de praat gekregen maar dan met 1 kaart in de server.
Pagina: 1