Toon posts:

[XP] config.sys is missing*

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren startte mijn pc niet meer door en kwam de melding dat hij tijdens het opstarten de config.sys niet meer kon vinden.
Ik stop mijn bootable Xp cd erin en in de bootsequence starten vanaf cd/dvd aangezet, maar hij start niet meer van mijn bootable cd op.

Heeft eea met elkaar te maken? En zo ja hoe los ik dit probleem op?

BVD,

Knivel

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 20:26
Heeft niets met elkaar te maken.
Kan je geen system restore doen? En weet je zeker dat die cd bootable is?

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Dan moet je win98 erweer opzetten, dan krijg je config.sys..

Ja ja ja Nee !!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Probeer eens in veilige modus op te starten (F8 drukken vlak voor Windows start en kiezen voor veilige modus). Windows slaat dan de opstartbestanden (config.sys en autoexec.bat) over. Daarna in MSconfig config.sys laden uitzetten, die heb je waarschijnlijk toch niet nodig (behalve voor specifieke software).
pdxnet96 schreef op 08 november 2004 @ 09:25:
Dan moet je win98 erweer opzetten, dan krijg je config.sys..
Hmm lijkt me weinig nut hebben nl:
1. Windows 98 is bagger :/
2. Windows XP kun je ook config.sys laden laden
3. Config.sys heb je meestal niet nodig onder Windows XP

[ Voor 36% gewijzigd door TXC op 08-11-2004 09:27 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kan me bijna niet voorstellen dat XP een config.sys NODIG heeft... zeker weten dat er niet iets anders aan de hand is?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met SA van doen.

SA > WOS +titelfix

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Windows slaat dan de opstartbestanden (config.sys en autoexec.bat) over.
Die bestaan helemaal niet onder XP. dus ze kunnen ook niet overgeslagen worden...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
TXC schreef op 08 november 2004 @ 09:25:
Probeer eens in veilige modus op te starten (F8 drukken vlak voor Windows start en kiezen voor veilige modus). Windows slaat dan de opstartbestanden (config.sys en autoexec.bat) over. Daarna in MSconfig config.sys laden uitzetten, die heb je waarschijnlijk toch niet nodig (behalve voor specifieke software).
Veilige modus starten gaat niet meer, laatste bekende werkende configuratie werkt niet meer. Ik kom steeds op het scherm terug waarin staat dat hij zijn config mist.
Ik heb 2 bootable cd's geprobeerd, maar niets

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vaag, ik heb niet eens een config.sys of een autoexec.bat en draait hiero prima

Maak anders een leeg tekstbestandje aan, en rename die naar config.sys

Ey!! Macarena \o/

• TXC

TXC

Tachyon schreef op 08 november 2004 @ 09:27:
[...]

Die bestaan helemaal niet onder XP. dus ze kunnen ook niet overgeslagen worden...
Nee? Check je configuratie maar eens met msconfig. Daar kun je toch écht windows xp een autoexec.bat en config.sys laten laden :P .

Standaard staan die ook ingesteld volgens mij. Maar goed hij kan dus in veilige modus niet in Windows komen. Je zou met de bootfloppen van XP kunnen proberen en dan via de CDROM.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

TXC schreef op 08 november 2004 @ 09:30:
[...]

Nee? Check je configuratie maar eens met msconfig. Daar kun je toch windows xp een autoexec.bat en config.sys laten laden :P .

Standaard staan die ook ingesteld volgens mij. Maar goed hij kan dus in veilige modus niet in Windows komen. Je zou met de bootfloppen van XP kunnen proberen en dan via de CDROM.
Bij mij anders niet hoor? Je bedoelt waarschijnlijk win.ini, system.ini, autoexec.nt en config.nt ...

• TXC

TXC

Tachyon schreef op 08 november 2004 @ 09:33:
[...]

Bij mij anders niet hoor? Je bedoelt waarschijnlijk win.ini, system.ini, autoexec.nt en config.nt ...
Hmm kan nu geen screen posten want ben op mn werk met Win2k. Maar ik zal het eens checken als ik thuis ben. Kan me namelijk niet voorstellen dat ik me vergis :+

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik ga de topic titel nog even strippen van [WIN] aangezien dat nu logisch is in dit forum. Zou je verder "BVD, Knivel" onder je berichten wilen weglaten?

Verder mis ik nog veel info in je start posting, zou je Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic nog eens willen doornemen?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Je kan je inderdaad vergissen.

*.nt is sinds windows 2000 en verder, config.sys en autoexec.bat is er al sinds windows Milenium niet meer. (kan me vergissen)

Dit omdat ik noob ben en ik heb laastst een dos-programma werkende gekregen door in de config.nt de files hoger te zetten. (davilex-meuk boekhoudproggie)

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

TXC schreef op 08 november 2004 @ 09:37:
[...]

Hmm kan nu geen screen posten want ben op mn werk met Win2k. Maar ik zal het eens checken als ik thuis ben. Kan me namelijk niet voorstellen dat ik me vergis :+
Nou, hier dan: ;)
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/tab1.png
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/tab2.png
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/tab3.png
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/tab4.png
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/tab5.png
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/tab6.png

Ik zie het er in ieder geval niet bijstaan... ;)

Misschien heeft de TS een DOS-programma proberen te installeren wat die config.sys aangemaakt heeft?

• TXC

TXC

Oooh ja, nu herinner ik het me weer, ik heb MSconfig.exe gedecompiled en het toen in machinetaal zelf toegevoegd! Stom dat ik daar even niet meer aan heb gedacht |:(

;)

Oké dan hier komt ie: het lijkt erop dat ik me vergist heb :P
Pagina: 1