Toon posts:

Vraagje voor de Radeon bezitters!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon 64mb DDR 166@200. Na een moeizame start eindelijk goed resultaat.
Het tweaken heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik zou alleen graag ff willen weten wat
ATipolab betekent. Als je msconfig.sys doet kom je het tegen. Ik heb het nu disabled, maar merk geen verschil met enabled atipolab.

Verwijderd

FF een wedervraag:
Ik ga heb de ATI RADEON 64MB ook besteld en ik benne wel benieuwd naar je 3dMARK score of als je Unreal Tournament speelt wat daar je aantal fps zijn bij 1600*1200 32bit :)

Verwijderd

Ik ben gelijk eens op internet aan het zoeken gegaan. Kwam op een forum van RAGE3D terecht en kwam daar tot de schokkende ontdekking dat je er goed aan doet het te disablen.

Quote: "...and its the one trying to remap
agp memory addressing and conflicts with
Via's driver. Disable it."

Heeft iets van doen met GART (Quote: Gart is the memory mapping function when graphics need more memory that the 32/64 MB your Radeon has.). Schijnt dat VIA mainboards deze functie in de VIA 4in1 drivers ingebakken hebben dus is dit helemaal niet nodig!

De links:
http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum24/HTML/000041.html
http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/002547.html

Doe eens voor de grap op een van de pagina's bovenin een search-opdracht naar ATIPOLAB of GART. Zal je van schrikken.

Overigens staan er ontzettend veel postings die heel leerzaam kunnen zijn.

/me is blij deze page gevonden te hebben, want een kennis heeft net een ATI Radeon 32 Mb DDR gekocht.....

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Thnx PeePPeep! Ik heb het al een keer gelezen maar omdat ik zelf (nog) een Intel chipset heb ben ik het weer vergeten :D. Aangezien mijn KT133 bordje als het goed is deze week verzonden wordt bij Informatique weet ik dat iig ook :).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Peeppeep. De site rage3d is inderdaad een bron van info.
Bomberman waarom een Aopen board?

Verwijderd

Hee Bomberman, dat AOpen AK-73 bordje, is dat al op de markt? Schijnt superstabiel, lekker snel en nog mooi/goed te zijn ook (en nog eens goed overklokbaar).

Goeie keus joh!

Fugazi: kijk eens naar http://www.tomshardware.com/mainboard/00q4/001220/index.html en je weet waarom :9

• Bomberman
O.a. vanwege dit en het lijkt mij gewoon het beste bord :) . Het enige andere alternatief voor mij is het MSI K7T Pro II bord maar een vriend van me heeft het ook al en ik moet altijd iets anders doen dan anderen :+>:) (i820 met RDRAM hiervoor LoL!).

PC Specs

Verwijderd

Dubbelpost.......

• Bomberman
Op dinsdag 02 januari 2001 00:47 schreef PeepPeep het volgende:
Hee Bomberman, dat AOpen AK-73 bordje, is dat al op de markt? Schijnt superstabiel, lekker snel en nog mooi/goed te zijn ook (en nog eens goed overklokbaar).

Goeie keus joh!
Thnx :) ... yep erg stabiel, goed mee over te clocken, Dual Bios, gouden (LoL*D) KT133 heatsink, samen met Abit KT7 het snelste KT133 bord, ehh stabiel ;). Ik heb het afgelopen vrijdag online bij Informatique besteld en toen stond er dat ze het binnen 1 week binnen zouden hebben. Ik hoop het dus nog deze week te ontvangen :).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bomberman can you help me with my next topic?
AGP

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 00:54 schreef Bomberman het volgende:

[..]
Ik heb het afgelopen vrijdag online bij Informatique besteld en toen stond er dat ze het binnen 1 week binnen zouden hebben. Ik hoop het dus nog deze week te ontvangen :).
Kennis wilde deze hebben maar ze hadden hem nog niet. Gaat MSI Pro2A halen. Maar als-tie er toch is........
Ga hem gelijk eens mailen.... :+
Pagina: 1