Hai daaro!
Ik heb zelf zo'n Pixelview GeForce 5900 XT GL.
Ja, dat is dat ding met dat grote lelijke omhulsel en die (wel grappige) blauwe LEDs.
foto:
http://www.hothardware.co...tem530/big_cardangled.jpg
Handig is wel dat je het temp-sensor-uitlees-geval in een CD bay kan monteren.
Dat ding is zeer goed overklokbaar:
zonder enige hardware of BIOS aanpassingen kan ik em gewoon naar 460 gooien die core. Wordt niet eens zoveel heter.
Dat koel systeem dat ze er omheen gebouwd hebben is best wel goed, al ziet het er misschien beetje kitsjerig uit.
Wat ik niet kan zien, is hoe/of memory gekoeld is, doordat het potdicht zit.
En aangezien dat omhulsel part of the cooling system is (voorzover ik weet), ga ik die er (nog niet) afslopen.
Dus mem heb ik wel hoger maar niet drastisch...
Kep nog geen max core speeds getest, aangezien de standaard settings voorlopig nog vloeiend beeld geven in doom3/R:TW/Sims2.
Anyway,
dat ding heeft dus ook een fan-rpm afhankelijk van de core temp.
Voor stiller kunnen werken en zo...
<40 deg : 60%
40-50 deg: 80%
>50 deg: 100%
Maar ik zou graag de fan gewoon altijd op MAX willen hebben, zodat het geheel toch NOG koeler blijft.
Met al die reg settings die je met riva tuner kan regelen bijvoorbeeld, kan dat (volgens mij) niet.
Ik kan het niet vinden. Alles over regelbare fan speeds gaat altijd over mobo's (speedfan e.d.)
Dus:
Heeft iemand enig idee hoe je zoiets als temp afhankelijke videokaart fan RPM zelf zou kunnen regelen?
Liefst softwarematig...
Dus waar zitten die waardes verborgen en kan ik die editten?
/edit
oeps, zie trouwens dat ik een nulletje te veel in de titel v/d topic heb gezet
Ik heb zelf zo'n Pixelview GeForce 5900 XT GL.
Ja, dat is dat ding met dat grote lelijke omhulsel en die (wel grappige) blauwe LEDs.
foto:
http://www.hothardware.co...tem530/big_cardangled.jpg
Handig is wel dat je het temp-sensor-uitlees-geval in een CD bay kan monteren.
Dat ding is zeer goed overklokbaar:
zonder enige hardware of BIOS aanpassingen kan ik em gewoon naar 460 gooien die core. Wordt niet eens zoveel heter.
Dat koel systeem dat ze er omheen gebouwd hebben is best wel goed, al ziet het er misschien beetje kitsjerig uit.
Wat ik niet kan zien, is hoe/of memory gekoeld is, doordat het potdicht zit.
En aangezien dat omhulsel part of the cooling system is (voorzover ik weet), ga ik die er (nog niet) afslopen.
Dus mem heb ik wel hoger maar niet drastisch...
Kep nog geen max core speeds getest, aangezien de standaard settings voorlopig nog vloeiend beeld geven in doom3/R:TW/Sims2.
Anyway,
dat ding heeft dus ook een fan-rpm afhankelijk van de core temp.
Voor stiller kunnen werken en zo...
<40 deg : 60%
40-50 deg: 80%
>50 deg: 100%
Maar ik zou graag de fan gewoon altijd op MAX willen hebben, zodat het geheel toch NOG koeler blijft.
Met al die reg settings die je met riva tuner kan regelen bijvoorbeeld, kan dat (volgens mij) niet.
Ik kan het niet vinden. Alles over regelbare fan speeds gaat altijd over mobo's (speedfan e.d.)
Dus:
Heeft iemand enig idee hoe je zoiets als temp afhankelijke videokaart fan RPM zelf zou kunnen regelen?
Liefst softwarematig...
Dus waar zitten die waardes verborgen en kan ik die editten?
/edit
oeps, zie trouwens dat ik een nulletje te veel in de titel v/d topic heb gezet
[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 08-11-2004 07:05 . Reden: link naar foto was niet goed ]
Eat the bugs, live in a pod