Toon posts:

Rare geluiden uit m'n computer bij bepaalde bewerkingen

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een topic over een logtech mx510 die piepte begon ik offtopic te posten over andere rare geluidjes die, naast de rare geluiden uit men mx510, uit men computer komen. Er werd mij verzocht om even een nieuw topic aan te maken, bij deze is dat dus gebeurt. Aangezien ik geen zin heb om het hele verhaal opnieuw te tikken quote ik even het verhaal.
Over rare geluidjes gesproken, het is me al eens opgevallen dat er in bepaalde programma's een ratelend geluid uit men compu lijkt te komen als ik met men muis met de knop ingedrukt sleep. Vandaag heb ik er toevallig nog een ontdekt; als ik windows naar men taakbalk stuur met het meest linkse knopje links bovenin, dan klinkt er een heel zachte hoge zoem uit men compu. Heel vaag allemaal...
Ik heb het voor de zekerheid net ff gecheckt maar nee, het komt niet uit men speakers. Ik heb ook nog ff gecheckt of het niet dat beep-ding in de pc was maar die heb ik niet aangesloten dus dat is het ook niet.

Nu heb ik net ff van heel dicht bij zitten luisteren en volgens mij komt het uit de buurt van men voeding. Wat ik net ook merk is dat het bij een groter window harder klinkt dan bij een klein window. Misschien dat men 22" Iiyama interfereert met men voeding? Ook gek dat me dat vandaag pas op valt :/
Heeft er iemand een idee van wat de oorzaak kan zijn van dit geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik het op mijn oude computer wel eens.. (wat ik deed weet ik niet meer of hoe het kwam) maar als ik mijn muis deed verschuiven hoorde je een getik.... rrrttttt. Zet je de muis stil dan was het stil en schoof je weer... dan rrrttttt. Na reboot was het weer weg en had het zelden.

Wel heb ik nu soms als een grote witte vlak heb op mijn monitor (zoals leeg txt file ofzo) dan hoor ik hoog/zachtjes gepiep uit mijn monitor. Dit heeft hij alleen met de kleur wit. Als ik de refreshrate verzet dan gaat het meestal weg :? ook enorm vaag maar kan er wel mee leven :) zoveel wit heb ik meestal niet op mijn scherm :P

edit ik heb een 17" IIyama...

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 08-11-2004 02:26 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat van die geluiden uit men voeding dat is opgelost, ik heb even die animatie effecten van windows uitgezet en hoor ik niks meer.

Maar ik snap er geen drol van waar die geluiden nou eigenlijk vandaan kwamen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien moest je pc gewoon heel hard werken om die animaties voor te bereiden. Kun je wat specs posten? (Gewoon voor de volledigheid, zodat iemand die dit in de search vindt er misschien wat aan heeft. :))

[ Voor 33% gewijzigd door NMe op 08-11-2004 02:58 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit (hoorde de harde schijf, processer en muis 'denken') altijd als ik bij Volume eigenschappen, bij afspeel apparaten, mijn LINE-IN aan had. Als ik LINE-IN deed disablen/muten was het weg :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 08 november 2004 @ 02:57:
Misschien moest je pc gewoon heel hard werken om die animaties voor te bereiden. Kun je wat specs posten? (Gewoon voor de volledigheid, zodat iemand die dit in de search vindt er misschien wat aan heeft. :))
p4 3.0 ghz prescot op een p4p800se, 512MB ram en een 9800pro, voeding is een tagan van 380 Watt
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 03:04:
Ik had dit (hoorde de harde schijf, processer en muis 'denken') altijd als ik bij Volume eigenschappen, bij afspeel apparaten, mijn LINE-IN aan had. Als ik LINE-IN deed disablen/muten was het weg :)
Dat maakte geen verschil bij mij, het ging weg toen ik die window-animaties uitzette.

Ik hoor het geluid wel nog altijd in maya bij het roteren en pannen, ook hier is het harder bij een groot dan bij een klein window. Nog ff geluisterd maar het lijkt toch echt uit de buurt van men voeding te komen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
ik had dat ook altijd met mijn muis... als je die bewoog en je geluid stond hard genoeg, kon je duidelijk horen als je hem bewoog, een rrhrrhhrhrhrhtthrhrhtt geluidje. dit kwam omdat mijn pc in een niet-geaarde stekkerdoos zat. ---. geaarde stekkerdoos gekocht, en weg probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik ken het wel, dingen zoals minimaliseren en maximaliseren van een venster, scrollen, etc...

Meestal wordt dit veroorzaakt door spoelen. Deze kunnen onder belasting nogal gaan resoneren. Dit kun je oplossen door de spoel dicht te kitten, (weg garantie) of natuurlijk een ander model/merk mobo/videokaart te nemen.

Het is meestal het moederbord of videokaart, mijn videokaart heeft er soms last van, maar het is niet storend verder. Er zit maar één spoel op, en juist deze moet lawaai gaan maken tijdens belasting. 8)7

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:40
ben je niet bijhorig??!

iemand hierboven zei net dat je misschien je line-in kon disablen, dat werkte niet, misschien kun je proberen je phone ook uit te zetten.
(of loopt er een fan door het stof te ratelen?? kogellager fans doen het bij mij ook nooit zo lang... O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 11:05
mijn mx510 (die het 100% goed doet trouwens) piept ook maar alleen als je je oor op de onderkant houd, het is heel hoog en zeer zacht, volgens mij duidt dit niet op een defect. maar je kan altijd logitech mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook zo iets voor met m'n laptop: telkens als je bv van venster switcht, hoor je een hoge toon vanuit de omgeving van de toetsen KLM komen. Ik heb m'n laptop opgestuurd en men heeft de CPU en het keyboard vervangen.

Echter, na een paar dagen zijn die geluiden er opnieuw.

Ik heb wat zitten testen en het is allemaal heel vaag:
- het is voornamelijk wanneer ik op batterij werk en ze ongeveer maar voor de helft opgeladen is
- vanaf het moment dat er een externe (usb) muis aangesloten wordt, houdt het probleem op...

bestaat er een mogelijkheid om je pc (windows) te laten denken dat er een externe muis aangesloten is, ook al is dit helemaal niet zo?

specs:
Acer travelmate 290
Centrino CPU
Win XP pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennos86 schreef op 08 november 2004 @ 12:24:
ik had dat ook altijd met mijn muis... als je die bewoog en je geluid stond hard genoeg, kon je duidelijk horen als je hem bewoog, een rrhrrhhrhrhrhtthrhrhtt geluidje. dit kwam omdat mijn pc in een niet-geaarde stekkerdoos zat. ---. geaarde stekkerdoos gekocht, en weg probleem
Dit is een bekent probleem, als je ffies zoekt @ GoT dan vind je et wel, maar ik zal het nog een keer herhalen.

Je krijgt dit geluid (imho), als je zogenaamde Active PFC's in je voeding hebt zitten, die schijnen zo te kraken, vooral als je computer niet geaard is, drom ging jouw probleem na die nieuwe contact doos weg ....
Pagina: 1