Hey iedereen, sinds een paar weken ben ik ook bekeerd tot het hele apple gebeuren en ik moet me ze zeggen dat het me erg goed bevalt. Heb nog geen problemen ondervonden behalve het volgende: Mijn pb wil soms wel eens warmer dan 60 graden celsius worden, zelfs als hij idle is. Op dat moment gaat er dan een ventilator draaien om hem af te koelen, maar deze maakt nogal een vreemd geluid. Is dit een veel voorkomend probleem en wat kan ik er aan doen? In de search en op google kon ik verder niet zoveel vinden over dit specifieke probleem.
wat voor processen draaien op dat moment?
No production networks were harmed during this posting
Msn en firefox ofzo, niks waar hij zich druk over zou moeten maken lijkt mepaella schreef op 08 november 2004 @ 08:37:
wat voor processen draaien op dat moment?
Verwijderd
Terug naar de winkel ermee. De fan hoort echt niet te ratelen. Bij mij hoor je hem ook wel aangaan als ie warm wordt maar het is een heel zacht geluid dat absoluut niet ratelt. Dit lijkt me niet goed!
Grr, ding komt van de apple webstore af. Zou ik hem maybe ook naar een apple dealer of applestore in de buurt kunnen brengen?
Verwijderd
Denk dat je hem gewoon op moet sturen. Heb ik ook moeten doen want ik kreeg mijn nieuwe powerbook met een kapot scherm. DOA gevalletje zeg maar. Moest hem terugsturen en toen kreeg ik na een paar dagen een nieuwe toegestuurd. Was trouwens niet bij de Apple Store maar bij MailaMacFake schreef op 08 november 2004 @ 12:54:
Grr, ding komt van de apple webstore af. Zou ik hem maybe ook naar een apple dealer of applestore in de buurt kunnen brengen?
Heb ik net ff met support gebeld, heeft hij mij mijn "mpu" laten resetten en vervolgens heb ik voorlopig nog nergens last van gehad, kwestie van even afwachten dus
Het is waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde, maar ik denk dat het er opzich wel bij kan. Telkens als ik mijn PowerBook 12" aanzet hoor ik een zacht blazend geluid. Het lijkt bij de harde schijf vandaan te komen, maar helemaal zeker ben ik niet. Is er niet een manier om te kijken of de fan draait?
Ik heb em nu iets meer dan een maand (niet zo lang, en een behoorlijk nieuw met apple), maar ik kan me niet herinneren dat hij in het begin ook dat zacht blazende geluid maakte. Meer het idee dat het bijna geheel geruisloos was. Het is niet erg vevelend, maar ik vroeg me af of zijn er andere mensen die dit ook hebben?
De processor is op dit moment 37 graden, niet echt reden om de fan aan te laten slaan lijkt me? Dus moet het haast wel de harde schijf zijn die het geluid maakt?
Ik heb em nu iets meer dan een maand (niet zo lang, en een behoorlijk nieuw met apple), maar ik kan me niet herinneren dat hij in het begin ook dat zacht blazende geluid maakte. Meer het idee dat het bijna geheel geruisloos was. Het is niet erg vevelend, maar ik vroeg me af of zijn er andere mensen die dit ook hebben?
De processor is op dit moment 37 graden, niet echt reden om de fan aan te laten slaan lijkt me? Dus moet het haast wel de harde schijf zijn die het geluid maakt?
Als je een 1,33 of 1,5Ghz PBG4 15" hebt: ik heb hetzelfde probleem 
Ik draai ook meestal alleen maar IRC, MSN en FireFox, schijnt bekend probleem te zijn maar wordt niet gerepareerd
Ik draai ook meestal alleen maar IRC, MSN en FireFox, schijnt bekend probleem te zijn maar wordt niet gerepareerd
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Da's echt de harde schijf die je hoortS_E_B schreef op 08 november 2004 @ 20:30:
Het is waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde, maar ik denk dat het er opzich wel bij kan. Telkens als ik mijn PowerBook 12" aanzet hoor ik een zacht blazend geluid. Het lijkt bij de harde schijf vandaan te komen, maar helemaal zeker ben ik niet. Is er niet een manier om te kijken of de fan draait?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Volgens mij zit linksonder je batterij en je HD zit onder je touchpad. Rechts zit namelijk weer je Superdrive/Combodrive. Is in ieder geval zo bij de 15" Powerbook....Ballebek schreef op 09 november 2004 @ 09:23:
[...]
Da's echt de harde schijf die je hoortDacht ik eerst ook nl dat het de fan was maar die zit in het midden bij je scherm. Harde schijf zit linksonder in je powerbook.
Ach opzich is het niet zo megavervelend, zolang er verder maar niets kapot gaat. Daarom vroeg ik het evenBallebek schreef op 09 november 2004 @ 09:21:
Als je een 1,33 of 1,5Ghz PBG4 15" hebt: ik heb hetzelfde probleem
let op, de 12"en 15"hebben niet dezelfde interne en externe opbouw!
DUHbegintmeta schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 18:36:
let op, de 12"en 15"hebben niet dezelfde interne en externe opbouw!
Ik sloop ze regelmatig uitelkaar dus daarom weet ik dat het de HD is
Verwijderd
ik heb dat ook een beetje, maar ik vraag me af of het erg is ik neem het wel ff op als dat lukt en post het nog...
Goedkope fans, dat is het probleem...Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:36:
ik heb dat ook een beetje, maar ik vraag me af of het erg is ik neem het wel ff op als dat lukt en post het nog...
In de 1 en 1,25 Ghz. zaten betere kwaliteit fans, in de 1,33 en 1,5 zitten goedkope
Verwijderd
ik heb in mij 1 dag oude 1,33 PB15 ook dat ik ongeveer bij het scherm allemaal tikjes hoor, dit weer weg, en dan komt het weer terug.
Is dit het zelfde probleem wat jullie ook hebben?
Verwijderd
dat heb ik ook, en is waarschijnlijk de geschakelde voeding.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:30:
ik heb in mij 1 dag oude 1,33 PB15 ook dat ik ongeveer bij het scherm allemaal tikjes hoor, dit weer weg, en dan komt het weer terug.
Centrino laptops hebben dit ook allemaal, alleen dan vaak een nog veeel irritanter piepje ivm een tikje.
komt omdat de proc heel zuinig wil zijn en dus dan even veel stroom verbruikt en dan weer minder. dat is waarschijnlijk het tikje wat je hoort.
ga maar eens over je dock en bekijk je CPU status
Pagina: 1