Toon posts:

Reboot na stoot tegen tafel

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een nieuw moederbord.. eerst lang gew8 op mijn kast en voeding en dergelijke.. eindelijk was het er dus inbouwen :D..alles er ingezet.
Maar nu heb ik het hele vage probleem als ik tegen de tafel aanstoot of met de platte hand op de tafel "sla" reboot de pc... wat heb ik al gedaan andere ( kortere schroeven in het moederbord.. videokaart er uit hardeschijven er afgehaald en dan tegen tafel gestoten en nog steeds reboot. Ik denk zelf dat er ergens kortsluiting is maar de vraag is waar, en kortsluiting overleefd een moederbord niet vaak toch :? ik heb echt geen enkel idee wat dit kan zijn heb het hele moederbord er al uitgehad en alles er opnieuw ingemaakt maar nix lijkt te werken..

kan iemand mij hier mee helpen ?

bij voorbaad dank

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 13:07
Er zit waarschijnlijk idd ergens hardware los. Check of alles vast zit (ook in je voeding) :)

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 09:34
Ik denk eerder een los contactje ergens in een kabel.

Ik denk dat als je alles gewoon ff heel goed aandrukt het probleem wel weg is.
ook de insteek kaarten e.d ff goed aandrukken.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 17:40

mambo No5

Bad Apple?

PC's kunnen in princiepe niet goed tegen harde schokken en stoten, op de tafel meppen bij een pc is dan ook niet aan te raden... Wees gewoon voorzichtig in zijn omgeving en er zal niets gebeuren. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Toch wel afstandsbusjes bebruikt tussen moederbord en kast he? dus niet mobo direct tegen de achterplaat aan schroeven.

Anders misschien een gammele voedings connector met een los contact?

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
als ik met mijn been tegen de tafel aanstoot reboot ie soms al :? en andere keer helemaal niet ... ik heb al spul er uit gehad zoals videokaart,netwerkaart,hardeschijven er uit en dan nog reboot ie als je tegen tafel aanstoot

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 21:02
Ik denk dat je voeding wat minder jofel is.
Probeer die er eens uit te halen, computer aanzetten en beetje mee schudden/bewegen. Het zal waarschijnlijk een halfgaar contactje zijn...

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:56

Aapje

Opel-beun
_Ernst_ schreef op 07 november 2004 @ 23:23:
Toch wel afstandsbusjes bebruikt tussen moederbord en kast he? dus niet mobo direct tegen de achterplaat aan schroeven.
Dat had een vriend van mij die beweerde dat hij 't goed inelkaar had gezet :7

Maaruh effe ontopic:
Zit je voedings kabel niet gewoon een klein tikkie losjes in je voeding blok? (had ik ook gisteren =x)

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op 07 november 2004 @ 23:23:
uhhh afstandbusjes ? op de achterplaat zitten 6 ophogingen waar je je mobo oplegt daar heb ik um opgeschroeft... ( Stupid ? :? )

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Begin gewoon eens met het draadje van de reset-schakelaar van je mobo af te halen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 13:28
Zijn die ophogingen echt > 5mm hoog en 6 hoekig?

Zo niet: dan is het idd stupid :p

edit:

Deze dingen moeten tussen je mobo en je kast zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.coloredhome.com/PC/PCassembly4974.JPG

[ Voor 53% gewijzigd door Steven op 07-11-2004 23:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 23:30:
[...]

uhhh afstandbusjes ? op de achterplaat zitten 6 ophogingen waar je je mobo oplegt daar heb ik um opgeschroeft... ( Stupid ? :? )
Stupid klinkt weer zo dom, maar als je niet eerst nog kleine verhogingkjesin die ophogingen hebt gedraaid en daar je mobo op hebt gezet zit daar de fout :P

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:56

Aapje

Opel-beun
Effe tussne haakjes als je zonder de busjes een pc in elkaar zet denk ik niet dat je pc uberhoubt aangaat ;)

• Steven
Sommige kasten hebben van die verhogingtjes van enkele mm waar de gaten zitten. Dan kan je geluk hebben en kan je PC nog starten.

• cryforhelp
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 23:30:
[...]

Denk dat we hier het probleem gevonden hebben :7
Er moeten dus spacers tussen, voor pics zie hierboven _/-\o_

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

zit het draadje naar je power knop niet gewoon los ? of het schakelaartje is gaar ?
hoe reboot hij ? alles uit en dan netjes weer aan ?

hoe staat je bios ingesteld ? dus wat doet hij als de 230V uit en weer aangaat ?

edit/ hmm spacers :o zitten in het zakje-schroefjes van je kast...
Ga nu naar buiten en koop een lotto lot ! its your lucky day !!

[ Voor 25% gewijzigd door B-lennium op 07-11-2004 23:44 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Rmg
  • Laatst online: 01:30

Rmg

cryforhelp schreef op 07 november 2004 @ 23:39:
[...]

Denk dat we hier het probleem gevonden hebben :7
Er moeten dus spacers tussen, voor pics zie hierboven _/-\o_
Ligt helemaal aan je kast.

er zijn ook kasten waar geen spacers nodig zijn

• cryforhelp
Raz- schreef op 07 november 2004 @ 23:48:
[...]

Ligt helemaal aan je kast.

er zijn ook kasten waar geen spacers nodig zijn
Moet zeggen dat ik ze me niet zo voor de geest kan halen. Doe eens een voorbeeldje?

• Rmg
  • Laatst online: 01:30

Rmg

cryforhelp schreef op 07 november 2004 @ 23:57:
[...]

Moet zeggen dat ik ze me niet zo voor de geest kan halen. Doe eens een voorbeeldje?
Sommige compaq kasten hebben het iig. ( een soort bultjes uit je moederbord plaat daar gooi je je mobo op en schroef je het vast. met afstandbusjes is ie dus 5 mm te hoog :Y) )

Goedkopere kasten hebben het ook wel en heb ook wel kasten gezien waar je een soort blokjes in moet klemmen ipv van afstandsbusjes ;)
http://www.rackmount.com/...stall/RM0211/image011.gif
http://www.rackmount.com/...stall/RM0211/image013.gif
deze dingen dus

het was lastig zoeken maar zon kast heeft dus geen spacers nodig ;)

http://www.wtfiml33t.com/howto_img/case.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Rmg op 08-11-2004 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die spacers of ophogingen er wel bij gekregen [ d8 ik ] maar is dit nodig dan kheb net me voeding nagekeken en nix raars aangetroffen..

ik heb deze kast

Afbeeldingslocatie: http://www.computerpartner.no/images/coms/Moonlight_inside.gif

er zitten soort bultjes op dus spacers niet nodig toch ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 00:06 ]

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46
cryforhelp schreef op 07 november 2004 @ 23:57:
[...]

De Lian-Li PC-6077 (net zoals een hoop andere Lian-Li modellen) heeft geen (gewone) spacers maar metalen clips die je erin moet klikken, en daar schroef je het mobo op. Werkt perfect.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

leg anders je pc es inelkaar gestoken uit op de grond en zet 'm es aan :P

ik vind het maar een vaag probleem, misschien idd kabels

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 00:03:
ik heb die spacers of ophogingen er wel bij gekregen [ d8 ik ] maar is dit nodig dan kheb net me voeding nagekeken en nix raars aangetroffen..

ik heb deze kast

[afbeelding]

er zitten soort bultjes op dus spacers niet nodig toch ?
Nee, geen spacers nodig. Beetje kortzichtig van wat mensen om direct te roepen dat die altijd vereist zijn, dat is helemaal niet zo. Mocht je mobo nog niet voldoende ondersteuning hebben met die "bultjes", dan kun je in de daarvoor bestemde gaten nog wat afstandsbusjes draaien, dat is de reden dat ze die nog extra meeleveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Neman op 08-11-2004 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik 2 problemen... ik was net een bericht aan het typen en toen bam beeld zwart geen reboot uit zich zelf alleen zwart beeld.. ik reset en beeld bleef zwart.. voeding uit en aan gezet en toen deed ie het weer.. dus nu 2 problemen dus met die stoot en dit :?

• Steven
Zover ik weet moet je ook in bovenstaande kast spacers gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Steven schreef op 08 november 2004 @ 00:17:
Zover ik weet moet je ook in bovenstaande kast spacers gebruiken...
kheb ze der ook wel bij gekregen d8 ik.. nou dan ga ik dat morgen ff proberen of het mssn daar aan ligt 8)7 hope so :)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Als je kast van die bultjes heeft hoef je geen spacers te gebruiken. Als je en nieuwe kast koopt is dat simpel te zien aan het aantal meegeleverde spacers, dat zijn er dan namelijk gwoon niet genoeg. Bovendien zal bij gebruik van spacers in deze kasten je AGP en PCI kaarten niet meer passen evenals je backplate.

Ik gok trouwens op een brakke voeding...

[ Voor 7% gewijzigd door NBK op 08-11-2004 00:20 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
en hoe verklaren we het zwarte scherm in 1 keer :X

• Speedpete
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Het lijkt mij dat je niets fatsoenlijk aan kan sluiten achter op de pc als je geen busjes gebruikt als het moet en omgekeerd, het scheelt wel de nodige millimeters.

Ik heb het probleem ook gehad, onstabiele voeding, zwarte schermen en toen ik reboots begon het te dagen... kijk je atx-stekker eens na :) Bij mij zat deze destijds niet helemaal goed...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Geen afstands busjes gebruikt 8)7 Jemig wat stupid zeg.
Misschien voortaan eerst ff je handleiding lezen

Tsss..... |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik denk als ik die spacers gebruik dat het mobo dan te hoog ligt maar ik zou het morgen proberen.. atx stkker kan ik nix aan zien btw... mssn dat me broer hier morgen ofzo ff naar kan kijken.. B)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

KHdV mag van mij eens proberen een moederbord in en Aopen kast te bouwen MET gebruik van afstandsbusjes... Kijken of ie dan nog steeds zo stom reageerd...

Daar komt nog bij dat op het voorbeeld plaatje van de kast de bultjes precies op de plek zitten van de ATX moederbord gaten en er op de backplate nog eens 3 gaten zitten voor extended moederborden. Dat zou dan ook het enige punt zijn waar het mis kan zijn gegaan met de afstands busjes. Als je een extended bord hebt met ATX connector helemaal aan de rechterkant kan de druk die de kabels op het bord uitoefenen zo groot worden dat er kortsluiting ontstaat, dat kan meteen gebeuren maar ook pas als de kast beweegt.

[ Voor 63% gewijzigd door NBK op 08-11-2004 00:31 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

mja ik had dit soort problemen met me pc toen mijn cpu via converter liep die niet echt vast zat :)

enreboote als ik tegen comp aan schopte (perongeluk !) maar zacht tikje behoort pc nog niet te rebooten ik zou eens kijken of je cpu goed vast zit etc

• cryforhelp
Raz- schreef op 08 november 2004 @ 00:01:
[...]

Sommige compaq kasten hebben het iig. ( een soort bultjes uit je moederbord plaat daar gooi je je mobo op en schroef je het vast. met afstandbusjes is ie dus 5 mm te hoog :Y) )

Goedkopere kasten hebben het ook wel en heb ook wel kasten gezien waar je een soort blokjes in moet klemmen ipv van afstandsbusjes ;)
http://www.rackmount.com/...stall/RM0211/image011.gif
http://www.rackmount.com/...stall/RM0211/image013.gif
deze dingen dus

het was lastig zoeken maar zon kast heeft dus geen spacers nodig ;)

http://www.wtfiml33t.com/howto_img/case.jpg
Ja de clipjes ken ik, kwamen ook in m'n sweex kastje :Y) Maar dat vind ik ook spacers, dat ze nou niet met een schroefdraadje vastgaan betekend niet dat ze geen afstand tussen het bord en de kast bewaren.

Maar van die dingen met ingebouwde 'hobbels' kende ik nog niet. Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze zich dat bij compaq kunnen veroorloven, maar om ruim compatibel te zijn kan dat toch nooit goed gaan bij een normale ATX kast 8)7

Kan de TS anders eens kijken of het bord niet érgens contact maakt met de kast? Maakt niet uit hoe het gebeurt...

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:37
Kijk eens naar de uitsteeksels van het moederbord die dicht bij je verhogingen zitten. Zelfde probleem een keer gehad bleek dat een uitsteeksel van de achterkant van de printplaat heel dicht tegen zo een verhoging zat en als ie dan contact maakte reboote de PC. Dat is het probleem lijkt mij en geen losse stekkers of hardware.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 18:03
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 00:25:
Geen afstands busjes gebruikt 8)7 Jemig wat stupid zeg.
Misschien voortaan eerst ff je handleiding lezen

Tsss..... |:(
en als jij nou een even het topic doorleest dan zul je zien dat bij het type kast wat hier besproken wordt het niet nodig is... dus wie is hier nou stupid?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
kga vanmiddag die ophogingen er tussen maken. kijken of het past zoniet zoek ik een andere oplosssing.. maar een oplossing voor plotseling zwart beeld heb ik nog niet :?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:44
Rop alles uit die kast. Leg het op de moederbord-doos ( niet de anti-statische zak alsjeblieft ) Sluit het geheel aan met cpu geheugen en videokaart. Schud eens met het mobo heen het weer en geef er wat tikken tegenaan (bijvoorbeeld op het plastic van de CPU-fan). Gaat dat goed.. stop dan de harddisk erbij in. Geef nu voorzichtig een tik tegen de zijkant van de disk. (liever niet de bovenkant. De kans op een headcrash is klein hoor, maar aan de bovenkant groter dan aan de zijkant). Tik ook nog een paar keer met het moederbord heen en weer.
Tik en schud ook met de voeding. Gaat dit allemaal goed, dan ligt het toch aan de inbouw in de kast. (die je hopenlijk wel ge-aard hebt aangesloten op het stopcontact). Bouw het geheel weer in en controleer even in het boekje wat bij de kast zat of het moederbord inderdaad meteen op de verhogingen mag. Als er extra busjes zijn bijgeleverd en die zijn even hoog als de bultjes die er al zijn, zijn ze niet nodig. Zijn er ook metalen klipjes bijgeleverd dan is er een kans dat die eerst op de verhogingen moeten.

Controleer bij het inbouwen of er geen ongebruikt busjes/klipjes/bultjes tegen de achterkant van je moederbord komen op een plaats waar geen schroef-gat zit. Je zal niet de eerste zijn die er 1tje vergeet en vervolgens niet snapt waarom het geheel uit de kast wel werkt en erin niet. Het ongeluk wil ook altijd dat de ATX connector er altijd bovenop zit dus je resets en zwarte schermen ook ineens verklaard zijn.

Kortom: alles eruit en stap voor stap

UNOX: The worst operating system

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 22:39
Ik heb het ook wel eens bij 1 bepaalde pc. Blijkt dat niet alle netsnoeren goed werken in die voeding. Ook al druk je het snoer er stevig in, dan nog zorgt een beetje aan het snoer friemelen ervoor dat de pc uitgaat. Een ander netsnoer verhielp het probleem.

Verwijderd

Er zijn netsnoeren (en waarschijnlijk ook bijpassende voedingen) waarbij de middelste pin langer is of het gat is niet diep genoeg. Die krijg je er nooit echt lekker op en dan flikkert ie er constant uit of hij maakt geen goed contact (knetteren als je er tegen beweegt). Goeie netsnoeren knetteren niet.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 14:25
gewoon ff keer tegen voeding aan klappen, als ie dan uit springt, reboot of blijft hangen dan ligt het daar aan

als je bijv. een voeding hebt van meuk merk Macron, PWC, CRS, Trust dan kan dit nogal eens voorkomen

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 15:09
Je hebt ergens een slecht contact, dat is wel zeker. Ik heb dat ook eens gehad met een oude computer die als server diende. Ik kon hem aan- en uitleggen door een klap op de voeding te geven. Een van de koelvinnen in de voeding bleek geen goed contact meer te maken met de massa, waardoor hij niet meer kon inschakelen met de powertoets.

Volg de tips van sjoko, dan zal je de fout vinden. Is het gewoon een kabel die niet goed genoeg inzit, is het zo opgelost. Is het iets anders, zal je het ff moeten tweaken 8) .

[ Voor 22% gewijzigd door naftebakje op 08-11-2004 10:01 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Controleer eens voor de grap of er een spacer op een plek zit waar geen gat in je mainboard zit. Dan zitie tegen het mainboard te frutten en contactjes door te verbinden. Heb dit één keer eerder meegemaakt

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
kga het allemaal proberen :) vanaaf post ik weer om te kijken of het heeft gewerkt of niet

Verwijderd

ik zou eens een andere voeding proberen, als je die in de buurt hebt liggen

edit: is wel al gezegd dacht ik

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alles gedaan wat Sjoko zei. Kheb der op getikt geklopt enzovoort en ging niet uit kben nu ff aan eht teseten eerst ff wat gamen en dan nog paar keer kloppen en tikken 8)7 en dan maarres zien wat ie doet.

-Edit-
het is de voeding als ik iets op de voeding klop reboot ie dsu de voeding is hier de boos doener 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 17:28 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:44
Mooi.. (althans.. niet dat ie stuk is.. maar dat we een boosdoener hebben). Kast richting leverancier terug. Zelf ben ik gecharmeerd van Aopen kasten (niet mooi maar wel degelijk). Kijk of je zo'n kastje kan krijgen. Voeding is van goede kwaliteit en maakt door de 12x12 fan die er in zit weinig herrie. De H500 is een fijne kast.

Als je de voeding los had gekocht uiteraard alleen de voeding terug :P

succes ermee.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
haha dat is ook weer een leuk verhaal eigenlijk...
khad een kast besteld + 300 watt voeding komt me bestelling aan HUH geen voeding der bij 8)7 :? ff leverancier bellen ja dat was een probleem hun hadden het niet binnen gekregen maar hij kon me wel een ander ( duurder ) model nasturen zonder enige kosten :) allemaal fijn.. werd netjes dag derna geleverd. maarja nu issie dus KAPOET.. dus verw8 wel een nieuwe voeding is nog geen week oud ;(
iig bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

hehe lees net dat je het hebt opgelost :P

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik weet moet het de voeding zijn ja :) en als ik eenn nieuwe voeding binnen heb zou ik het jullie laten weten ;)
Pagina: 1