Ik heb dat excel-bestandje gevonden waarin je de temperatuur voor Peltier-koelingen kan uitrekenen. Stel een TB1000@2000 Volt@2,00(als dat genoeg is) wordt -1,6
Ik hoop dat het mijn huidige problemen oplost. Vrijdag een Athlon 1G gekocht loopt ie binnen een tien minuten op tot 63 C. Snel uitzetten, koeler opnieuw geïnstalleerd, aangezet... doet ie het niet de fans draaiden wel, geen piepjes. Ik dacht een gefrituurd moederbord ofzo, maar nee. Na een tijdje weer geprobeerd en hij deed het weer, de temperatuur liep alleen weer hoog op, enz. enz. De koeler ziet er aan de buiten kant goed uit. Weten hullie misschien een oplossing?
breker => maakt de koeler wel goed contact met de cpu ?
draait de fan van de koeler ?
zit er onderop de koeler (tegen de cpu aan) geen plastic laagje dat je even moet verwijderen ?
suc6 ! and don't fry the f*cker
draait de fan van de koeler ?
zit er onderop de koeler (tegen de cpu aan) geen plastic laagje dat je even moet verwijderen ?
suc6 ! and don't fry the f*cker
Have a wheelie good weekend!
Fragger, dat plastic laagje onder de koeler heb ik inderdaad weggehaald, het waren er zelfs twee. Aan de koelprut is te zien dat er goed contact wordt gemaakt. De fans draaien ook op 5200 rpm is te zien in de bios, zou er een fout in de bios, TCPU kunnen zitten? Ik snap het niet meer
In ieder geval bedankt, FragDaddy. De tempmeting in de BIOS is toch idle?
Verwijderd
Nog even over het verchil tussen een Peltier en Vapochill... Een peltier kan je processor soms onder 0 graden brengen, een Vapochill kast ( daarom is ie ook zo duur
) kan je processor ver onder 0 krijgen, normaal is -19 ofzo bij een overgeclockte... 
Greetz
Greetz
Verwijderd
Download Motherboard Monitor en daar kan je de werkelijke toeren van je fan zien. En nog veel meer.
Suc6!!
Verwijderd
en dat is:?Op woensdag 03 januari 2001 01:02 schreef Breker het volgende:
Het was men cooler, ik heb een andere gekocht. Nu alleen een ander probleem.|:(
Pagina: 1