Levertijd iBook bij BTO

Pagina: 1
Acties:

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
HOi,

Ik ben van plan om eindelijk de grote overstap te maken naar apple en heb hierbij gekozen voor een Ibook 12Inch omdat ik het prijsverschil met de Powerbook te groot vind voor de extra functies.
Ik heb hier echter een vraagje over.
Ik wil een 60gig (of80gig als dat mogenlijk is) en 512 extra geheugen erin laten zetten.Maar wat zijn de ervaringen met levertijd wat dit betreft? instaleren ze die grotere harddisk in de winkel of moet dat echt bij apple gebeuren? Ik ben van plan om hem In Amsterdam bij een winkel te kopen die hem zo snel mogenlijk kan leveren,welke winkel adviseren jullie? (mijn broertje gaat er ook een kopen dus het gaat om 2stuks)

En zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten of tips ? Ik heb namelijk totaal geen ervaring met apple.

Verwijderd

Ze zetten die harddisks er niet in de winkel in en ik denk niet dat je bij een machouse in amsterdam zo een ibook met 60gb mee krijgt. Verder is het zaak dat je geen geheugen van Apple koopt, aangezien je van dat geld ook andere leuke dingen kunt doen! (Kijk eens in de t.net geheugen shop...)

Veel plezier met je iBook!! :)

Verwijderd

De 60 of 80GB zit niet standaard in een jouw beoogde iBook. Daardoor kan deze niet zo meegenomen worden. Hierbij ben je dus afhankelijk van de levertijd die Apple hanteert.
Wanneer je een standaard iBook koopt via de online store wordt ie binnen 24 uur geleverd. Door voor een grotere schijf te kiezen wordt dit al vier dagen. Wanneer het via de dealer gaat kan dit nog wel eens langer duren aangezien Apple de online store voorrang geeft. Beste kun je dit natuurlijk vragen of ze bij de dealer een indicatie kunnen geven.
Zelf heb ik wel een standaard iBook met alleen extra geheugen en daarmee was er een wachttijd zoals deze bij de afhaalchinees geldt. Kort dus.

Het geheugen kun je inderdaad beter door de dealer laten plaatsen. Dit omdat zoals genoemd dit goedkoper is. Dus alleen die grotere harde schijf moet wel via Apple en dat geheugen laat je door de dealer doen. Of je doet het zelf. Hou er dan wel rekening mee dat niet elk merk het goed doet in een Apple.

Wanneer je Bluetooth wilt hebben of in de nabije toekomst dan moet dit ook via Apple gemonteerd worden. Dit kan niet meer achteraf.
Zorg er verder ook voor dat je een bescherming koopt in de vorm van een hoes. Aan te raden is de Tucano second skin of een equivalent daarvan. Beschermt goed, ziet er goed uit en past ook mooi in je rugzak.

Verwijderd

Als ervaringsdeskundige in dit geval.

Mijn 12" iBook met 60 gb + bluetooth heb ik 20-10-2004 besteld en werd 03-11-2004 geleverd. Toen ik bestelde was de levertijd van een iBook 5 dagen, in dat opzicht zou ik verwachten dat jou bestelling er 4 dagen sneller over zal doen. Door middel van een creditcard-betaling had ik dit proces bij mij nog 1 dag kunnen versnellen.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 10:14:
Als ervaringsdeskundige in dit geval.

Mijn 12" iBook met 60 gb + bluetooth heb ik 20-10-2004 besteld en werd 03-11-2004 geleverd. Toen ik bestelde was de levertijd van een iBook 5 dagen, in dat opzicht zou ik verwachten dat jou bestelling er 4 dagen sneller over zal doen. Door middel van een creditcard-betaling had ik dit proces bij mij nog 1 dag kunnen versnellen.
offtopic:
Welk type hard disk hebben ze erin gezet?is ie beetje stil? de toshiba die ik heb is nogal luidruchtig met parkeren van de heads

[ Voor 8% gewijzigd door dolby op 08-11-2004 10:22 ]

Verwijderd

dolby schreef op 08 november 2004 @ 10:21:
[...]

offtopic:
Welk type hard disk hebben ze erin gezet?is ie beetje stil? de toshiba die ik heb is nogal luidruchtig met parkeren van de heads
Fujitsu MHT2060AT... muisstil....
Alleen die cd-rom speler van mij, die kan concurreren met de geluidsoverlast op Schiphol. Gelukkig gebruik ik die weinig.

• Brimme
Ik zit nu weer in dubio of ik voor de powerbook moet gaan of voor de Ibook.
Als ik zo'n studenten korting neem kom ik met een 12inch 60gb 512 op 1508€.
dit is ongeveer 300e verschil met de Ibook.Ik vind de powerbook veel mooier maar de extra opties die je krijgt voor die 300e is miniem.Wat adviseren jullie mij ?
En zo'n student developers memebership is dat voor 1 jaar en kun je het daarna opzeggen of zit je der een x aantal jaar aanvast?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:26
Brimme schreef op 08 november 2004 @ 15:57:
Ik zit nu weer in dubio of ik voor de powerbook moet gaan of voor de Ibook.
Als ik zo'n studenten korting neem kom ik met een 12inch 60gb 512 op 1508€.
dit is ongeveer 300e verschil met de Ibook.Ik vind de powerbook veel mooier maar de extra opties die je krijgt voor die 300e is miniem.Wat adviseren jullie mij ?
En zo'n student developers memebership is dat voor 1 jaar en kun je het daarna opzeggen of zit je der een x aantal jaar aanvast?
Is voor 1 jaar, betaal je +- 80 euro voor en ik heb begrepen dat je op een Powerbook 20% korting krijgt, dat is toch een leuk bedrag!
Ik heb toevallig gisteren ook zon ADC student abbo gekocht en vandaag de papieren gefaxt, ik ben benieuwd :)

• Brimme
Wel jammer dat je volgens mij niet die korting kan krijgen bij een apple store.
het geheugen bij online apple winkel is namelijk 2x zo duur als bij machouse Amsterdam

• kieskes
inderdaad, die geheugen prijzen bij de apple store zijn extreem hoog, daarom gooi ik er zelf wel geheugen bij in, voor 100 euro heb je een reepje 512 mb so-dimm

• Brimme
is dat moeilijk om zelf te plaatsen ? en behoud je dan je garantie?

Verwijderd

Brimme schreef op 08 november 2004 @ 17:03:
is dat moeilijk om zelf te plaatsen ? en behoud je dan je garantie?
Geloof dat je er zo bij kan met een klepje ervoor.

• kieskes
Nee, is niet moelijk, bij een powerbook moet je onder het toetsenbord het geheugen plaatsen, mag je zelf doen, garantie blijft dus geldig

• Brimme
geld dit ook voor de ibook?

Verwijderd

Rechtstreekse link naar PDF hoe je geheugen moet plaatsen in iBook http://www.info.apple.com...n_ibkg4/ibg4-mem-cip1.pdf

En hier voor de PowerBook http://www.info.apple.com.../n_pbg4/pbg4-12in-mem.pdf

Is allebei dus makkelijk zelf te doen.

• Brimme
Heren Ik wil jullie nog even bedanken.
Ik heb net mijn Ibook 12Inch 60gb met Bt besteld bij apple center CS Amsterdam.
Heb er 512 extra bij gedaan. en krijg er ook nog gratis zo'n mooi skin tas bij.:D
De levertijd schijnt maximaal 2 weken te zijn omdat dit een model is dat ze normaal standaard op vooraard hebben.
Ik Kan haast niet meer wachten op mijn Ibook. Het is mijn eerste Mac en ik ben heel benieuwd hoe het werkt.

Nogmaals bedankt en ik laat het jullie weten als ik hem heb.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Levertijd is idd rond de 2 weken incl. verzenden. Zal dus snel aankomen. Je zal er zeker blij mee zijn. Ben erg tevreden over mijn iBook 1.2Ghz, 786mb,80GB,BT en AE :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Brimme
Ja ik kan haast niet wachten. ben alvast het hele net aan het afstruimen voor leuke software. heb jij hem ook bij mac store amsterdam besteld ? odat je weet dat het 2 weken duurt ?

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Wat voor soort geheugen moet je kopen als je het wil plaatsen in een iBook?

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het geheugen dat in een iBook gaat is PC2100 DDR SO-DIMM. Zelf heb ik er PC2700 DDR in zitten, want het geheugen kan altijd op een lagere snelheid draaien. De Powerbook gebruikt PC2700 DDR SO-DIMM, dus dan en je evt. voorbereidt bij een upgrade. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Volgens mij is PC2700 nog goedkoper dan PC2100

Ik koop mijn Apple geheugen altijd bij www.crucial.com (dan kiezen voor NL)
Is 100% Apple compatible en goedkoop (Moet wel een creditcard hebben)
Anders kan je ook terecht bij www.informatique.nl of tweakers.net store die verkopen ook Apple compatible geheugen. (Moet je kiezen voor geheugen configurator)

succes :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Pagina: 1