Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Ik weet dat je bij sommige Canons je de camera uit elkaar kon halen en de zoom 'terugklikken'. Maar of het bij Fuji's kan weet ik niet. Iig zou ik de Sales-service van Fuji even mailen.
Volgens mij staat er zoiets in je boekje bij zoom error.
Kijk maar eens. En ik denk dat er zelf niet veel aan kunt doen.
*Switch the camera on again, taking care not to
touch the lens.
* Switch the camera off and on again. If the error
message is still displayed, contact your
FUJIFILM dealer.
Kijk maar eens. En ik denk dat er zelf niet veel aan kunt doen.
*Switch the camera on again, taking care not to
touch the lens.
* Switch the camera off and on again. If the error
message is still displayed, contact your
FUJIFILM dealer.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Ik had dus ook zo'n camera, deze ligt dus nu in de kast!
Precies dezelfde error melding!
Garantieperiode was toch ook al voorbij dus ik die camera open, wat bleek die lens loopt vanbinnen met pennetjes in een soort geleiderrail en bij 1:1 uitschuiven van de lens kan deze met de kleinste tik uit die geleiderrail springen.
Ik proberen dat weer goed te krijgen maar vergeefs, het is te miniem en vanbinnen zitten hele breekbare veertjes die bij de kleinste aanraking springen.
loopt het binnenste deel van de lens wel naar buiten? zitten de lens gedraaid?
probeer het aan de buitenkant de maken en niet in de lens zelf, je maakt meer kapot dan je lief is! ( Dus! )
Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes!
Precies dezelfde error melding!
Garantieperiode was toch ook al voorbij dus ik die camera open, wat bleek die lens loopt vanbinnen met pennetjes in een soort geleiderrail en bij 1:1 uitschuiven van de lens kan deze met de kleinste tik uit die geleiderrail springen.
Ik proberen dat weer goed te krijgen maar vergeefs, het is te miniem en vanbinnen zitten hele breekbare veertjes die bij de kleinste aanraking springen.
loopt het binnenste deel van de lens wel naar buiten? zitten de lens gedraaid?
probeer het aan de buitenkant de maken en niet in de lens zelf, je maakt meer kapot dan je lief is! ( Dus! )
Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes!
vaak komt het door het door zand o.i.d, niet bewaard in een tasje en in je jaszak gestopt is vaak de oorzaak van dit soort storingen aan lensen.
www.casarodriguillo.com
Ik heb m'n camera altijd veilig in een tasje bij me, dus er is geen sprake van zand etc... dat tussen de lens kan komen.
Ik heb vandaag in een tussenuur de ruimte om m'n lens goed schoongemaakt, de lens zelf een beetje heen en weer bewogen ( dom, weet ik ). Maar nu doet ie het weer!
Dus misschien een tip, gewoon goed schoonmaken, en dan schuift de lens vanzelf weer uit.
Bedankt voor de tips!
Ik heb vandaag in een tussenuur de ruimte om m'n lens goed schoongemaakt, de lens zelf een beetje heen en weer bewogen ( dom, weet ik ). Maar nu doet ie het weer!
Dus misschien een tip, gewoon goed schoonmaken, en dan schuift de lens vanzelf weer uit.
Bedankt voor de tips!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Pagina: 1