Toon posts:

[VPN / Exchange] Instellingen op router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuw router geinstalleerd, de Linksys BEFW11S4 en het ding werkt feilloos op één puntje na. Wanneer ik met m'n laptop nu wil inloggen op de Exchange server van het werk om mijn mail op te halen, heb ik echter een probleem. De VPN verbinding kan nog wel zonder problemen opgezet worden, maar de verbinding met de Exchange server niet.

Wat moet ik instellen op m'n router om dit opgelost te krijgen? Poorten open zetten o.i.d.?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 21:55:
[...] maar de verbinding met de Exchange server niet...
Slechte topic start.
Vertel nou eens wat er precies fout gaat en wat je probeert te bewerkstelligen.
Met zo'n simpel "hij doet het niet" statement roep je alleen maar over jezelf af dat je allerlei vage suggesties als antwoord krijgt, die geen van alle werken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 07 november 2004 @ 22:19:
[...]
Slechte topic start.
Vertel nou eens wat er precies fout gaat en wat je probeert te bewerkstelligen.
Met zo'n simpel "hij doet het niet" statement roep je alleen maar over jezelf af dat je allerlei vage suggesties als antwoord krijgt, die geen van alle werken
Ik kan het niet anders formuleren. ;) De boodschap die je te lezen krijgt is dat de Microsoft Exchange server niet beschikbaar is. Dat moet met het router te maken hebben, aangezien dit bij mijn vorige router geen probleem was.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 23:17:
[...]
Ik kan het niet anders formuleren. ;) De boodschap die je te lezen krijgt is dat de Microsoft Exchange server niet beschikbaar is.
Oftewel: resolven werkt niet.
Dat moet met het router te maken hebben, aangezien dit bij mijn vorige router geen probleem was.
Dat moet niet.
Kan wel.
Vertel eerst maar eens hoe je die VPN tot stand brengt, is het een ipsec/l2tp vpn of pptp?
Wat is het endpoint, RRAS op je Server of fungeert de router als VPN Server?

Kun je je Server pingen op fqdn?
Kun je shares op je server benaderen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
neem de hostname + ipadres eens op in je hosts file op je eigen computer.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zou ik dus niet zonder meer doen zonder te weten wat er nou precies misloopt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
BackSlash32 schreef op 08 november 2004 @ 00:50:
Dat zou ik dus niet zonder meer doen zonder te weten wat er nou precies misloopt.
jij niet, ik wel :Y)
Als dit blijkt te werken, kun je gaan uitzoeken waarom deze stap nodig (b)lijkt te zijn. Je kunt later ook net zo makkelijk die entry weer uit je hosts file weghalen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zeer weinig verstand heb van VPN en termen als ipsec en l2tp zeggen mij weinig.

Het gaat dus om een VPN verbinding met de server op het werk en die verbinding komt tot stand m.b.v. het programma SSH Sentinel. En het enige waar die server voor dient is voor de mailvoorziening. Ik kan verder niet 'kijken' op die server, voor zover ik weet.

Wat moet ik nakijken, hoe en waar? Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties voor mij?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vraag het de sysbeheerder op het werk :? die zou je wel van gegevens kunnen voorzien lijkt me

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1