[XP] ntldr en boot.ini probleem

Pagina: 1
Acties:

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb weer een probleem...

Oude situatie:
- 1 IDE schijf met twee partities (C:, F:)
- 1 SATA schijf met vier partities (D:, E:, G:, H:). Op G: stond mijn OS (Win XP)
Dit alles onboard op mijn A7N8X Deluxe 2.0.

Nu heb ik er gisteren een nieuwe SATA schijf bij geplaatst met twee partities (I:,. J:). In mijn opruimwaanzin heb ik de gehele IDE-schijf geformateerd. EN dan... wil mijn syteem niet meer booten, omdat hij zegt:

- ntldr is missing, press ctrl+alt+deltete to reboot

Ben vervolgens aan het zoeken geslagen hier op GoT en op de MS Knowledge Base. Heb de files ntldr en ntdetect alweer naar c: gecopieerd en naar de g:. Dit hielp allemaal niet. Vervolgens met de boot.ini aan de slag gegaan. Met deze link: http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;nl;NL314081 aan de slag, maar krijg hem niet zo ignesteld dat hij de goede schijf aanspreekt.

Ik ben de wanhoop nabij... Wie helpt mij???

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Waarom wil je perse deze bestanden terug hebben. Wees een slimmer en installeer op een lege partitie Windows XP, zet hier een data recovery prog. op en retrieve de dat, dan ben je toch ook klaar. Heb je ook weer een lekker snelle Windows XP, inclusief data . . . 8)

FiXxXeR

Verwijderd

Heb je al geprobeerd je MBR te herstellen (dmv "fdisk /mbr")?
Misschien dat dat werkt... :)

• AJ1815
ntldr en ntdetect.com zijn volgens mij weer terecht. Het probleem is nu als volgt:

ongeldig boot.ini
systeem wordt opgestart van c:\windows

Niet gek, want mijn windows dir staat op de g:. Het lukt mij alleen niet om mijn boot.ini naar die schijf te verwijzen. Het is de derde partitie op mijn eerste S-ATA schijf. Ik dacht dat het hiermee moest lukken:

sci(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\windows="XP 2K NT, SATA 1-3"

maar die werkt niet...

• AJ1815
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 21:52:
Heb je al geprobeerd je MBR te herstellen (dmv "fdisk /mbr")?
Misschien dat dat werkt... :)
Ook dit heb ik gedaan, zowel voor g: als de c:, maar helpt zover als ik het zie niet

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

AJ1815 schreef op 07 november 2004 @ 21:53:
ntldr en ntdetect.com zijn volgens mij weer terecht. Het probleem is nu als volgt:

ongeldig boot.ini
systeem wordt opgestart van c:\windows

Niet gek, want mijn windows dir staat op de g:. Het lukt mij alleen niet om mijn boot.ini naar die schijf te verwijzen. Het is de derde partitie op mijn eerste S-ATA schijf. Ik dacht dat het hiermee moest lukken:

sci(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\windows="XP 2K NT, SATA 1-3"

maar die werkt niet...
ik merk zelf ook dat Mircosoft er nogal een rare indeling van cijfer m.b.t. partities in sntad houdt. Probeer eens andere nummers (bij mij werd de 2e partitie genoemd met het nummer 6 om een of andere vage reden)....

Logius | Somda | Twitter

• AJ1815
Nou hij doet het weer. Met bootcfg heb ik de boot verwezen naar de juiste schijf. Hij doet nu wel iets langer over opstarten (geen idee) hoe dat komt, maar goed.

Als ik nu in boot.ini kijk moet ik gebruiken:
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)

Misschien heeft dit er dan weer te maken met het feit dat ik de HDD als bootdisk in mijn BIOS heb ingesteld... Nou geen idee eigenlijk maar hij doet het weer!!!
Pagina: 1