Toon posts:

Voeding stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volg al geruime tijd wat topics hier in GoT, maar nu dan eens wat posten aangezien ik er echt niet uit kom.

Het begon met een 550 watter van q-tec. Alles draaide naar behoren todat mn pc niet meer wilde opstarten. Het bleek de voeding te zijn. Nouja goed dacht ik, het is een q-tec dus het kan gebeuren. Voeding geeft bij het ''opstarten'' in een flits van een seconde stroom en kapt er dan mee. Niet eens genoeg om de cpu koeler een rondje te laten draaien.

Goed, een andere voeding erin, een Skyhawk van een watt of 300. Weer werkte de pc een tijdje totdat ik weer EXACT hetzelfde probleem kreeg. Voor de gein sloot ik de voeding van q-tec er nog eens op aan (koeler had ik er inmiddels uit gesloopt), en welja hoor q-tec deed het weer :/

Is het een verstandig idee om nou eens te gaan investeren in een echt goed voeding (zat zelf te denken aan de Tagan 480 watt). Of zou mijn Skyhawk misschien nog tot leven komen?

Nog wat specs: Asus a7n8x-e deluxe
amd barton XP 2600+
512MB geheugen van Dane Elec
Sapphire ati radeon 9600XT kaartje

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 21:44 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik betwijfel of het aan je voeding ligt. Je configuratie is zo dat een q-tec 550W het systeem zelfs makkelijk moet trekken. Bovendien geeft een andere voeding hetzelfde probleem. Welk onderdeel dan voor dit probleem kan zorgen weet ik niet. Is je pc eigenlijk geaard aangesloten? Zo nee, probeer dat dan eens. Meet eventueel je voltages na om te kijken of de voedingen hun werk goed doen en hen als veroorzakers van het probleem uit te sluiten.

offtopic:
Welkom op GoT en een aangenaam verblijf gewenscht B)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op 07 november 2004 @ 21:57:
Ik betwijfel of het aan je voeding ligt. Je configuratie is zo dat een q-tec 550W het systeem zelfs makkelijk moet trekken. Bovendien geeft een andere voeding hetzelfde probleem. Welk onderdeel dan voor dit probleem kan zorgen weet ik niet. Is je pc eigenlijk geaard aangesloten? Zo nee, probeer dat dan eens. Meet eventueel je voltages na om te kijken of de voedingen hun werk goed doen en hen als veroorzakers van het probleem uit te sluiten.

offtopic:
Welkom op GoT en een aangenaam verblijf gewenscht B)
Pc is geaard aangesloten en de voedingen hebben altijd goede voltages gehad.
Het gekke is dat de voedingen gewoon opeens mee kapte, en dat terwijl de pc niet aanstond. Voeding levert heel even stroom, maar het lijkt erop alsof hij niet wil doorstarten. De voeding een nachtje op inactief stellen wil ook niet helpen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 22:31 . Reden: foutje ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 22:15:
[...]

Pc is geaard aangesloten en de voedingen hebben altijd goede voltages gehad.
Het gekke is dat de voedingen gewoon opeens mee kapte, en dat terwijl de pc niet aanstond. Voeding levert heel even stroom, maar het lijkt erop alsof hij niet wil doorstarten. De voeding een nachtje op inactief stellen wil ook niet helpen.
Dit lijkt imho niet op een voeiding probleem. Als je q-tec het eerst niet , en dan ineens toch weer wel doet klinkt het in mijn opzicht meer als een kapot mobo. Maar meet inderdaad eerst eens je voeding uit (manual's zat hier op GOT ) en kijk of het daar aan ligt.

Soms lijk het ook een probleem te zijn van randaarding , en dan met name welk stopcontact je je PC op aansluit (wederom verwijzing naar de search).

edit:
Half-slaap mode zorgt dat je soms over dingen heen leest ..... zoals reply's enzo |:( . What breinonline al zei dus :D

[ Voor 9% gewijzigd door Khaine op 07-11-2004 22:44 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?