ik heb nou een asus k8n-e deluxe moederbord. nou wil ik 2 wd Caviar-Se schijven van 160gb 8m cache gaan kopen. maar mijn mobo heeft 2 mogelijk heden van raid. 1 geintegreed in het chipset en een van sillicon hier in de gebruiksaanwijzing Link op pagina 123, 124 en 125 gaat her daarover welke kan ik nou het beste gebruiken.
op mijn mobo heb ik 2 sata aansluitingen in het midden zitten ongeveer. en 4 midden onderop daar staat raid bij zijn die vier dan voor de sillicon bedoeld en die 2 in het midden voor de nvidia raid.
dus welke moet ik pakken: Nvidia raid of Sillicon Raid
en waar moet ik die dan aansluiten in het midden of middenonderin. op pagina 25 staat een overzicht op het mobo. bij de 4 aansluitingen in de buurt zit ook de sillicon chip
en bij de sillicon kan ik een bootdisk maken. bijv voor de win xp installatie
maar bij de nvidia raid staat daar niks herkent windows xp deze dan automatisch.
dan nog een vraag ik wil er gewoon een stuk of 6 partities opmaken maar dat uit in de prestatie. en kan ik dan gewoon altijd 1 van de 6 formatteren
bvd
op mijn mobo heb ik 2 sata aansluitingen in het midden zitten ongeveer. en 4 midden onderop daar staat raid bij zijn die vier dan voor de sillicon bedoeld en die 2 in het midden voor de nvidia raid.
dus welke moet ik pakken: Nvidia raid of Sillicon Raid
en waar moet ik die dan aansluiten in het midden of middenonderin. op pagina 25 staat een overzicht op het mobo. bij de 4 aansluitingen in de buurt zit ook de sillicon chip
en bij de sillicon kan ik een bootdisk maken. bijv voor de win xp installatie
maar bij de nvidia raid staat daar niks herkent windows xp deze dan automatisch.
dan nog een vraag ik wil er gewoon een stuk of 6 partities opmaken maar dat uit in de prestatie. en kan ik dan gewoon altijd 1 van de 6 formatteren
bvd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 21:44 ]