Toon posts:

[REDHAT ENTERPRISE]Installatie start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit systeem:
ASUS A7V8X-X
AMD XP Athlon 2500+
ATI Radeon 9600(256 mb)
120 gb Western Digital
Daar staat Windows XP pro op maar ik wil daarnaast REDHAT ENTERPRISE AL draaien, als ik mn pc vanaf de cd boot krijg ik een menuutje waarin je kan kiezen vaan een grafische of een text installatie, al kies in grafisch komt er eerst een progje om je cd's te controleren dat lukt allemaal maar nou start het installatieprogramma op en er komt een wit scherm met mn muis die in gedurende 5 sec. kan bewegen en daarna reageert er niks meer(kan alleen nog resette)

Nou denk je: text installatie , gedaan lukt allemaal opnieuw opstarte boot-menu: Windows of linux : linux komt Welkom scherm wee het zelfde ongeveer 5 seconden kan ik bewegen met mn muis daarna loopt hij weer vast :(

Iemand dit eerder gehad of iemand die me kan helpen?
ty..

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

D'r gaat blijkbaar iets mis met je Xserver.
Probeer de logs te controleren of Xconfigurator te runnen.
Eerst even de niet text mode runnen. (init 3)
Mogelijk kan je via CTRL+SHIFT+BACKSPACE als hij net in Xwindows is de boel ff afbreken en naar command line gaan.
Waarschijnlijk crasht X op het laden van fonts o.i.d.
Check of je xfs (X font server) helemaal goed is.

Aanrader: gebruik Debian Linux; die is veel beter met packages en zeker voor een server. ;)
Wil je meer grafisch; is Suse misschien beter om te gebruiken.
Wat mij betreft is RH een pain in the @$$

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Steven
  • Laatst online: 22-01 13:06
Met CTRL-ALT-F1 (of F2, F3, F4, F5 en F6) kan je meestal bij een shell komen, vandaaruit kan je bijvoorbeeld je Xserver logs bekijken (/var/log)

maar ehh... is Redhat Enterprise niet wat te hoog gegrepen?

• Eric Oud Ammerveld
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Tijdens de boot wordt er als het goed is aangeduid dat je in een soort "safe mode"; bevestiging van elke stap; kan opstarten.
Doe dit en wijzig in /etc/inittab het "default runlevel" in 3.

code:
1
id:3:initdefault:

Als je boeltje in X crasht zal je noch CTRL-SHIFT-BACKSPACE , noch CTRL-ALT-F1 (etc.) kunnen gebruiken.

Zodra je runlevel op 3 staat kan je vanuit de command prompt je config's (evt. handmatig) aan passen.
(Je kan als 't goed is ook xf86config runnen; hiermee is X in te stellen)

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Topicstarter
het wil niet lukken als ik bij het welkom scherm kom en op ctrl-shift-backspace druk kan ik mn muis wel blijven bewegen maar als ik op volgende klik loopt hij weer vast, en ik kom ook niet ik de console ofzo:( ( geld ook voor ctrl-alt-f1 enz.)

iemand nog ideetjes?

Verwijderd

Topicstarter
het is me nu wel gelukt en ik ben naar de log /tmp/X.log gegaan waar dit instaat:

(++) Using config file: "/tmp/XF86Config.test"
(EE) Failed to load module "glx" (modules does not exist, 0)
(EE) Failed to load module "record" (modules does not exist, 0)
(WW) RADEON: No matching Device section for instance (BusID PCI:1:0:1) found error opening security policy file /etc/X11/xserver/SecurityPolicy
Could not ini font path element unix/:7100, removing from list!
cat: //.Xauthority: No such file or directory

?? :( ik heb echt een radeon hoor? :P
iemand?
Pagina: 1