HP 710C/720C als netwerk printer schijnt toch mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Laats ontving ik van iemand een email met daarin uitvoerige instructies om een HP 720 of 710 toch als netwerk printer te gebruiken. Hoewel dit eigenlijk niet mogelijk volgens handleiding en software.

Weet iemand hoe dit wel mogelijk is.. ik ben nl. die betreffende email kwijt geraakt..

gaarne jullie hulp

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:53
Ja, dit zou ik ook ERG graag willen weten, zou best wel handig zijn

Verwijderd

Daar kan je toch voor kiezen tijdens het installeren? :)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Zeker weten ...
Ik neem aan dat de server NT draait? dat is namelijk een beetje het probleem. Installeer hem gewoon op de server met de bijgeleverde NT drivers. sluit de boel dan af en geef hem een naam in de sharing (bijv. HP720C)
Installeer de printer op de clients (bij mij WIN98 machines) met de bijbehorende drivers ALS LOKALE PRINTER. (ik weet dat geeft een conflict want hij kan de communicatie niet testen) Wijzig vervolgens het pad van de printer naar de gedeelde printer (zowiets als //server/HP720C dus) vervolgens njente problemen.

Ik moet erbij zeggen dat het bij mij gelukt is met een HP660C jah dat is geen nieuwe printer ... geen netwerkondersteuning ... maar het werkt vlekkeloos zelfs in combinatie met me scanner (die op de client is geinstalleerd)

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
De server (als je van server mag spreken met een netwerk van slechts 2 pc's) is een Win 98 machine. De client ook. Weet niet of dit uitmaakt ?