usb werkt niet na overklokken?

Pagina: 1
Acties:

• BaMieBLocK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08-2021
Configuratie:

Giga-byte GA-7VtX MoBo
Thunderbird 1400

Zodra ik de FSB verhoog van 133 naar 142 Mhz werkt alles nog prima. Temp zit rond de 55 graden, alleen al mijn usb apparaten worden niet meer herkend ;(

Bios updates helpen helaas ook niet.

Iemand een idee waardoor dat komt??

Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
En als je teug klokt dan werkt het wel?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
BaMieBLocK schreef op 07 november 2004 @ 21:09:
Configuratie:

Giga-byte GA-7VtX MoBo
Thunderbird 1400

Zodra ik de FSB verhoog van 133 naar 142 Mhz werkt alles nog prima. Temp zit rond de 55 graden, alleen al mijn usb apparaten worden niet meer herkend ;(

Bios updates helpen helaas ook niet.

Iemand een idee waardoor dat komt??
Je PCI bus verhoogt mee als je je fsb verhoogt...
Veel kans dat dat de oorzaak is...

• BaMieBLocK
Ja als ik terug klok werkt het gewoon weer :?

Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player

• BaMieBLocK
Dupje schreef op 07 november 2004 @ 21:10:
[...]

Je PCI bus verhoogt mee als je je fsb verhoogt...
Veel kans dat dat de oorzaak is...
Ja maar mijn mobo is toch gemaakt om over te klokken?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

_Ernst_

Mark It Zero!

Zit er een agp/pci lock functie in je bios?
Zet die dan aan, dan gaat je agp/pci snelheid niet mee omhoog als je je fsb overklokt.

Last.fm

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

BaMieBLocK schreef op 07 november 2004 @ 21:16:
[...]

Ja maar mijn mobo is toch gemaakt om over te klokken?
Dat hij gemaakt is om te overclocken is geen garantie dat hij ook alles slikt. 'Gemaakt om te overclocken' betekend over het algemeen dat je gewoon wat meer features hebt; vcore, fsb, mp, vdimm en wellicht nog meer.

• BaMieBLocK
_Ernst_ schreef op 07 november 2004 @ 21:17:
Zit er een agp/pci lock functie in je bios?
Zet die dan aan, dan gaat je agp/pci snelheid niet mee omhoog als je je fsb overklokt.
hmmm ik ga even kijken of ik deze optie tegenkom in mijn bios..

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je hebt een moederbord gebaseerd op de VIA KT266 chipset, deze heeft geen optie om de pci bus te locken oid. Daarbij is het een nogal oud moederbord (3 jaar?) en ook weer niet supergeschikt voor overclockwerk ;)

🖥️ | 🚗

• BaMieBLocK
MadMarky schreef op 07 november 2004 @ 21:26:
Je hebt een moederbord gebaseerd op de VIA KT266 chipset, deze heeft geen optie om de pci bus te locken oid. Daarbij is het een nogal oud moederbord (3 jaar?) en ook weer niet supergeschikt voor overclockwerk ;)
Ja ok, maar als gigabyte een proggie genaamt easy-tune bij het moederbord levert ga ik er wel vanuit dat het mogelijk is om je FSB te verhogen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 21:35

Pogostokje

* twiet *

BaMieBLocK schreef op 07 november 2004 @ 21:38:
Ja ok, maar als gigabyte een proggie genaamt easy-tune bij het moederbord levert ga ik er wel vanuit dat het mogelijk is om je FSB te verhogen.
Ja, dus ... ? 8)7

Met overclocken wijk je af van de 'standaard'. Dan kan het best zijn dat er dingen niet langer werken. Als overclocken een volledig gegarandeerde bezigheid zou zijn, dan zouden alle moederborden wel maximaal overclocked geleverd worden (wat dan weer standaard zou zijn).

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

IS het toch ook? Alleen heb je geen garantie dat alles nog n naar behoren werkt omdat het buiten de officieele specs loopt ;)
En ja het klinkt dom en dat is het ook, precies het zelfde als OC tools en functies meeleveren en er geen garantie op geven als je ze gebruikt hebt :P

Gabriël AM5

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
[...]

mja maar ze geven geen garanties ;) Mijn fsb geeft er na +/- 10 mhz boven de stock speed ook de brui aan, en de mijne is nieuwer dan die van jouw.....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rey Nemaattori schreef op 07 november 2004 @ 23:59:
[...]

mja maar ze geven geen garanties ;) Mijn fsb geeft er na +/- 10 mhz boven de stock speed ook de brui aan, en de mijne is nieuwer dan die van jouw.....
Precies, hier draai ik op iets van 25 mhz meer dan normaal, maar dat is dus alleen maar mogelijk door de pci/agp lock. Ik denk dat je maar even moet terugclocken. Gewoon even naar 141, 140, 139 en hopen dat de USB dan weer snel begint te werken.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
op onderstaande pc heb ik precies zoiets. ik krijg hem maar niet hoger dan 111Mhz! bij 114 zegt hij dat er geen soundhardware gevonden is:S en bij 117 gaat hij constant zichzelf rebooten achter elkaar. helaas! mijn pc is niet meer dan een standaard stundenten ding. met een onboard VGA !

ze hebben daar ook een mooi spreekwoord voor: je moet roeien met de riemen die je hebt. en als je toch sneller wilt... nieuw mobo en processor!:9

terugclocken dat ding. en wil je hem echt sneller laten lopen:
defragmenteer, schijfopruiming, onnodige software verwijderen, virusscanner, ad-ware 6.0!, Spybot en destroy.

en tune je bios eens! daarmee krik je ook de opstarttijd mee op!
suc6!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik had iets vergelijkbaars met een Sweex PCI USB kaart... Ik kon niet meer hoger dan 34Mhz PCI bus, viel niets aan te doen.... JE kan proberen een ander merk/andere USB poorten aan te sluiten.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Kijk eens of je de fsb op 166 kan zetten. Als het goed is, loopt de agp/pci dan weer op 66/33. Je moet dan wel ff de MP lager zetten of de VCore verhogen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 01:42:
Kijk eens of je de fsb op 166 kan zetten. Als het goed is, loopt de agp/pci dan weer op 66/33. Je moet dan wel ff de MP lager zetten of de VCore verhogen.
Ehm, de TS heeft een KT266 chipset... Hence the numbers :P

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 01:42:
Nope, kan niet.. KT266A heeft die div niet. Max 4:2:1. 133Mhz dus.

Edit:
Ok..was al gepost..nevermind |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 19:37 ]

Pagina: 1