Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Je PCI bus verhoogt mee als je je fsb verhoogt...BaMieBLocK schreef op 07 november 2004 @ 21:09:
Configuratie:
Giga-byte GA-7VtX MoBo
Thunderbird 1400
Zodra ik de FSB verhoog van 133 naar 142 Mhz werkt alles nog prima. Temp zit rond de 55 graden, alleen al mijn usb apparaten worden niet meer herkend![]()
Bios updates helpen helaas ook niet.
Iemand een idee waardoor dat komt??
Veel kans dat dat de oorzaak is...
Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player
Ja maar mijn mobo is toch gemaakt om over te klokken?Dupje schreef op 07 november 2004 @ 21:10:
[...]
Je PCI bus verhoogt mee als je je fsb verhoogt...
Veel kans dat dat de oorzaak is...
Zet die dan aan, dan gaat je agp/pci snelheid niet mee omhoog als je je fsb overklokt.
Dat hij gemaakt is om te overclocken is geen garantie dat hij ook alles slikt. 'Gemaakt om te overclocken' betekend over het algemeen dat je gewoon wat meer features hebt; vcore, fsb, mp, vdimm en wellicht nog meer.BaMieBLocK schreef op 07 november 2004 @ 21:16:
[...]
Ja maar mijn mobo is toch gemaakt om over te klokken?
hmmm ik ga even kijken of ik deze optie tegenkom in mijn bios.._Ernst_ schreef op 07 november 2004 @ 21:17:
Zit er een agp/pci lock functie in je bios?
Zet die dan aan, dan gaat je agp/pci snelheid niet mee omhoog als je je fsb overklokt.
Ja ok, maar als gigabyte een proggie genaamt easy-tune bij het moederbord levert ga ik er wel vanuit dat het mogelijk is om je FSB te verhogen.MadMarky schreef op 07 november 2004 @ 21:26:
Je hebt een moederbord gebaseerd op de VIA KT266 chipset, deze heeft geen optie om de pci bus te locken oid. Daarbij is het een nogal oud moederbord (3 jaar?) en ook weer niet supergeschikt voor overclockwerk
Ja, dus ... ?BaMieBLocK schreef op 07 november 2004 @ 21:38:
Ja ok, maar als gigabyte een proggie genaamt easy-tune bij het moederbord levert ga ik er wel vanuit dat het mogelijk is om je FSB te verhogen.
Met overclocken wijk je af van de 'standaard'. Dan kan het best zijn dat er dingen niet langer werken. Als overclocken een volledig gegarandeerde bezigheid zou zijn, dan zouden alle moederborden wel maximaal overclocked geleverd worden (wat dan weer standaard zou zijn).
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
IS het toch ook? Alleen heb je geen garantie dat alles nog n naar behoren werkt omdat het buiten de officieele specs looptBaMieBLocK schreef op 07 november 2004 @ 21:38:
[...]
Ja ok, maar als gigabyte een proggie genaamt easy-tune bij het moederbord levert ga ik er wel vanuit dat het mogelijk is om je FSB te verhogen.
En ja het klinkt dom en dat is het ook, precies het zelfde als OC tools en functies meeleveren en er geen garantie op geven als je ze gebruikt hebt
mja maar ze geven geen garantiesBaMieBLocK schreef op 07 november 2004 @ 21:38:
[...]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Precies, hier draai ik op iets van 25 mhz meer dan normaal, maar dat is dus alleen maar mogelijk door de pci/agp lock. Ik denk dat je maar even moet terugclocken. Gewoon even naar 141, 140, 139 en hopen dat de USB dan weer snel begint te werken.Rey Nemaattori schreef op 07 november 2004 @ 23:59:
[...]
mja maar ze geven geen garantiesMijn fsb geeft er na +/- 10 mhz boven de stock speed ook de brui aan, en de mijne is nieuwer dan die van jouw.....
ze hebben daar ook een mooi spreekwoord voor: je moet roeien met de riemen die je hebt. en als je toch sneller wilt... nieuw mobo en processor!:9
terugclocken dat ding. en wil je hem echt sneller laten lopen:
defragmenteer, schijfopruiming, onnodige software verwijderen, virusscanner, ad-ware 6.0!, Spybot en destroy.
en tune je bios eens! daarmee krik je ook de opstarttijd mee op!
suc6!
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Verwijderd
Ehm, de TS heeft een KT266 chipset... Hence the numbersVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 01:42:
Kijk eens of je de fsb op 166 kan zetten. Als het goed is, loopt de agp/pci dan weer op 66/33. Je moet dan wel ff de MP lager zetten of de VCore verhogen.
Verwijderd
Nope, kan niet.. KT266A heeft die div niet. Max 4:2:1. 133Mhz dus.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 01:42:
Kijk eens of je de fsb op 166 kan zetten. Als het goed is, loopt de agp/pci dan weer op 66/33. Je moet dan wel ff de MP lager zetten of de VCore verhogen.
Edit:
Ok..was al gepost..nevermind
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 19:37 ]