[XP] Eigenaar naam van de printtaken veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Enige tijd geleden heb ik een computer (a) aangeschaft die als server moet dienen. Nu heb ik ook op die server een printer staan namelijk een HP 840C. Het printen loopt perfect en alle computers in de werkgroep zijn met xp geinstalleerd en hebben een netwerknaam. Als computer (b) naar computer (a) print geeft hij aan dat het bestand in de wachtrij op naam van gast staat. Is er een mogenlijkheid om hier de netwerknaam van computer (b) te laten verschijnen zodat ik kan zien van wie de print afkomstig is?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mdewinne/Forum/printtaken.JPG%20+%20http://home.tiscali.nl/mdewinne/Forum/printtaken.JPG

edit:
Image instellingen

[ Voor 7% gewijzigd door Moffin op 07-11-2004 21:10 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Moffin
mmm das jammer :(, dan zal er misschien wel geen oplossing voor zijn. Heeft er misschien wel iemand een alternatief?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 17:11

Duinkonijn

Huh?

verschillende users aanmaken per pc en zonder gast werken.

de users moeten tevens aangemaakt worden op de server.

met gelijke paswoorden

dan krijg je gewoon de namen te zien

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Moffin
Maar als ik dat doe krijg je zeg maar bij het opstarten een begin scherm te zien omdat ik niet meer als beheerder inlog op xp.

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Misschien(!) kun je iets met een cmd-file met een "net use /user:gebruikersnaam", misschien met je eerst een "net use

Als je dan voor gebruikersnaam de pc-naam invult en deze als gebruiker aanmaakt op je server, dan is er een kansje dat het misschien wel werkt. :+

Als het werkt dan zou je een snelkoppeling naar het cmd-filetje in het startmenu op de clients kunnen opnemen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gaat het om XP Home of XP Prof?

Je zou, indien het XP Prof is, via gpedit.msc het Sharing and security model for local accounts kunnen zetten naar classic. Deze optie wordt overigens ook aangepast door het uitzetten van simple file sharing.

Het gevolg van deze instelling is dat gebruikers met hun eigen login authenticeren op de "server" en je in theorie ook hun gebruikersnaam moet zien. Dan moet die naam wel bekend zijn op de "server", dus zul je ze, zoals Duinkonijn zegt, moeten aanmaken met dezelfde credentials.

En voor het omzeilen van het login scherm is een hele simpele oplossing: auto logon via Tweak UI voor XP.
Duinkonijn schreef op donderdag 11 november 2004 @ 19:07:
verschillende users aanmaken per pc en zonder gast werken.

de users moeten tevens aangemaakt worden op de server.

met gelijke paswoorden

dan krijg je gewoon de namen te zien
Volgens mij werkt dat alleen als het sharing & security model op classic staat, anders wordt iedereen gemapt naar Guest.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1