Debian Linux en een Promise SX4000 Controller

Pagina: 1
Acties:

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Topicstarter
Ik zoek een goede (echte) hardware RAID-1 oplossing voor een Debian server.
Nu heb ik de SuperTrack (SX) 4000 van promise gezien en het is bekend dat deze o.m. onder Redhat Linux werkt.
Lijkt mij dat deze dus ook "gewoon" onder Debian moet werken, echter voor ik deze aanschaf hoor ik graag reacties van personen die deze kaart werkend hebben (gekregen) onder Debian met een 2.4 / 2.6 kernel.

Software RAID-1 (mirroring) heb ik momenteel draaien echter ondervind ik problemen met mijn controller (Promise Ultra Ata 133 controller).
De tweede IDE poort gaf / geeft vreemde fouten waardoor de kernel de poort een reset geeft.
Omdat de ene keer de ene schijf hierna opkomt en de andere keer de andere raken de schijven hierdoor out of sync.
Daardoor zijn ze nu beiden corrupt.
Dit wil ik uiteraard voorkomen in eerste instantie door de huidige controller te vervangen door een hardware raid controller.
(De SX4000 kan ik in de toekomst ook als RAID-5 controller gebruiken die direct hotswap is)

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Hmmm... waar de search je toch al eens op uit kan laten komen. Ik heb hetzelfde probleem hier, SX4000 kaartje ergens tussen de puinhopen op m'n werk gevonden, wil er graag een mooi fileservertje mee bouwen onder linux (liefst debian / ubuntu). Maar hoe oh hoe krijgen we dit beestje aan de praat? :)
Op www.promise.com zie ik alleen support voor oudere releases van een beperkt aantal distro's :|

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik kan je alleen maar aanraden om een raid controller te bemachtigen waarvan in de linux kernel standaard de drivers al aanwezig zijn. Het bespaart je dusdanig veel gezeik dat je er op vrij korte termijn al blij van wordt :)
Promise is niet echt een merk dat je dan wilt hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door VROEM! op 18-10-2005 09:44 ]

ieeeepppppp :P

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 11:13
Ik zou het wij 3ware houden, dan heb je niets geen gekloot en kan je zo installen.

Ik heb een 3ware 7502 met Raid 5 + 1 hotspare met kernel 2.6.8, en dat draait perfect.

ehhh.. noppes

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Tuurlijk, als ik een 3ware kaart zou hebben zou het allang draaien hier. Probleem is alleen - ik heb geen 3ware kaart. Wel een oude SX4000 kaart voor nop. Dus... dat wordt windows draaien? :|

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"