Toon posts:

[T5400] Linkervoor speaker geeft harder geluid dan de andere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb afgelopen zaterdag in de ArenA het volgende gekocht:

Soundblaster Audigy 2 ZS
Creative Inspire T5400 + Stands

Ik heb alles netjes aangesloten en zelfs nog 3x gechecked, maar ik heb steeds een enorm irritante probleem:

De linker-voor speaker klinkt een flink stuk harder (lees: de andere speakers zijn onhoorbaar geworden) dan de andere 4 speakertjes.

Ik heb de 2 speakers achter mij dubbel gechecked op de polariteiten maar die zijn dik in orde. De speakers zijn gloedjenieuw en er zijn geen kinken in de kabels, etc.

Ik heb natuurlijk meerdere malen de speakers proberen te kalibreren, maar dan zegt'ie dat alle polariteiten -behalve van de linkervoor speaker- van alle speakers niet goed zitten.

Van de achterste 2 zou dit kunnen, maar ik zou niet weten hoe ik de polariteiten van de center + rechter + subwoofer moet omdraaien dan? :?

Dit is de eerste 5.1 set die ik in elkaar heb gezet, so bare with me :P

Nogmaals, alles is gechecked, alle kabels zitten goed en nieuwste drivers zijn geïnstalleerd.

CMSS 3D is ingeschakeld op CMSS, dus de "klassieke" versie van CMSS.

Wanneer ik MP3tjes afspeel hoor ik enkel muziek uit de linkervoor speaker, maar als ik me oor heel dicht bij de andere speakers houd hoor ik het geluid wel.
De kwaliteit van de muziek uit die ene speaker is waanzinnig slecht! :r

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 21:12 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Normaliter is het niet mogelijk voor een apparaat te zien of de speakers goed aangesloten zijn ("polariteit" zoals jij het noemt). De polariteit verander je door de draadjes van plus en min om te wisselen bij de versterker (óf de speaker, niet allebei dan is het effect nul).

Had je dit soort gezeur overigens niet een beetje kunnen verwachten op zo'n dumpmarkt?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
m.m schreef op 08 november 2004 @ 01:17:
Normaliter is het niet mogelijk voor een apparaat te zien of de speakers goed aangesloten zijn ("polariteit" zoals jij het noemt). De polariteit verander je door de draadjes van plus en min om te wisselen bij de versterker (óf de speaker, niet allebei dan is het effect nul).

Had je dit soort gezeur overigens niet een beetje kunnen verwachten op zo'n dumpmarkt?
Dumpmarkt? Het was gewoon een Creative koopactie van Paradigit, en alles zat gewoon netjes in een doos, geluidskaarten waren ook allemaal netjes in seal, etc.

Goede kwaliteit dus.

Anyway, na echt FLINK gekloot met het volume van de speakers heb ik de linker maar een stukje zachter gezet (75%) en nu is het geluid prima.

'k Vind het wel raar heur..

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-07 15:39

TommyGun

Stik er maar in!

Geen driver probleem? Ik had dit namelijk ook met een Creative Inspire 4400 (4.1) en een Creative 4.1 bagger troep geluidskaart. Die kon met geen een driver overweg en met de oude drivers had ik maar geluid uit 2 boxen. Dus ik zou eens proberen wat andere drivers te proberen van de Creative site :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 08:28:
[...]

Dumpmarkt? Het was gewoon een Creative koopactie van Paradigit, en alles zat gewoon netjes in een doos, geluidskaarten waren ook allemaal netjes in seal, etc.
geluidskaarten waren gerefurbished ik weet niet hoe het met de rest was..mijn creative muvo2 zat gewoon nog in de normale verpakking

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Je hebt het niet vermeld, maar heb je ook getest zonder CMSS? En zonder ruimtelijke effecten of wat dan ook? Ik meen me ook te herinneren dat je bij de vroegere Creative kaarten alle geluidsbronnen met een plaatje kon positioneren tussen je speakers. Dat heb je niet, of niet aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
DiGiSTORM_ schreef op 08 november 2004 @ 09:36:
Je hebt het niet vermeld, maar heb je ook getest zonder CMSS? En zonder ruimtelijke effecten of wat dan ook? Ik meen me ook te herinneren dat je bij de vroegere Creative kaarten alle geluidsbronnen met een plaatje kon positioneren tussen je speakers. Dat heb je niet, of niet aangezet?
Zonder CMSS krijg ik helemaal k*tgeluid :P

Maar nee, ik heb elke CMSS stand geprobeerd ;)
TweakingPro schreef op 08 november 2004 @ 08:36:
Geen driver probleem? Ik had dit namelijk ook met een Creative Inspire 4400 (4.1) en een Creative 4.1 bagger troep geluidskaart. Die kon met geen een driver overweg en met de oude drivers had ik maar geluid uit 2 boxen. Dus ik zou eens proberen wat andere drivers te proberen van de Creative site :)
Ik heb voor de zekerheid toch maar ff getest; alle drivers geven dit irritante probleem dus ik heb maar weer de nieuwste gepakt :)
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 08:37:
[...]

geluidskaarten waren gerefurbished ik weet niet hoe het met de rest was..mijn creative muvo2 zat gewoon nog in de normale verpakking
Wat houd refurbished dan in? Volgensmij is dat nl. gewoon de bulk?

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn Linker speaker gewoon te hard stond (softwarematig). Ik heb d.m.v. de equalizer de linker speaker op 75% gezet en de rest gewoon op 100%. Nu krijg ik wel mooi strak geluid en ik heb net ff Troy gekeken >>> hij doet et echt lekker _/-\o_ >:)
Puur softwarematig probleem dus :)

Bedankt voor alle hulp mensen, deze kan gesloten worden! ;)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

refurbished is volgens mij dat er iets kapot aan is, het wordt dan ingeruild en de kapotte wordt gerepareerd door de fabrikant ...

Verwijderd

Topicstarter
DiGiSTORM_ schreef op 08 november 2004 @ 16:36:
refurbished is volgens mij dat er iets kapot aan is, het wordt dan ingeruild en de kapotte wordt gerepareerd door de fabrikant ...
Aha, wel, met mijn geluidskaart is niets te zien van beschadigingen of reparaties oid...

Ach wat maakt het ook uit > kaart werkt :+
Pagina: 1