NF7-S2G, gelockte XP 2500 te hoge MP

Pagina: 1
Acties:

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:03
Hallo,

Ik heb een maand of wat geleden een PC gebouwd voor iemand anders., nu kreeg ik een telefoontje dat ie niet meer wilde opstarten. Hij vertelde iets dat ie wel in Windows kwam enzo. Dus ik liet hem eerst de normale dingen doen. Recovery, safe modus hielp allemaal niets. Hij heeft hem toen langs gebracht. En toen bleek dat het niet aan Windows lag maar aan de bios/ moederboard of processor.

Het betreft een Abit NF7-S2G en een AMD Athlon XP 2500 + van ver na de beruchte week 42 hij pas een maandje of 1,5 geleden gekocht.

Op het moment dat ik hem kreeg liep ie 2332 MHz op een fsb van 166 dat zou beteken een multiplier van 14 (en een beetje) maar omdat ie gelocked is lijkt me dat sterk of er is een niet gelocked tussen door gesneaked. Dus dan zou ik de MP omlaag moeten zetten maar daar zit et em in. Dat kan niet. Nergens in die bios kan ik iets vinden waar überhaupt het nummer 14 in voor komt.
Ik heb hem nu stabiel op 1866 door de fsb op 133.
Verder heb ik de bios gereset, en inmiddels voorzien van de nieuwste versie. En alle mogelijke standaard instellingen en combinaties, en de expert modus helemaal binnenste buiten gekeerd. Maar nergens iets dat op multiplier lijkt.
De search leverde niets op en op de site van Abit kan ik ook al helemaal niets vinden

Afbeeldingslocatie: http://decadentia.nl/cpu%20info.PNG

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Name string 'Unknown CPU Type' is een beetje vreemd. Hier hoort AMD Athlon XP 2500+ te staan, ongeacht de instellingen in het BIOS. Volges mij heb je nogal een vreemd type processor gekregen... :X

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31
heb je al aan dei kennis gevraagd of hij niet toevallig geprobeert heeft de processor te unlocken?

zou zomaar kunnen datie dat geprobeerd heeft en daardoor standaard een hogere mp is ingesteld

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
64KB L2 Cache? ook nog eens opvallend. hoort 256KB, óf in het geval van de vermoedde Barton-core, zelfs 512KB te zijn.

ik vermoed een mobile Barton 2500+ die heeft een MP van 14, en een FSB van 133.

Voor de rest loopt er geen enkele proc van amd op een MP van 14, afgezien van de T-bird 1400 en de mobile Palomino 1600+

[ Voor 25% gewijzigd door OnTracK op 07-11-2004 20:49 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Je kan de core van de CPU eens nakijken om te zien of als het wel degelijk een AMD 2500+ is. want de MP zit volgens mij puur gelocked in de CPU, en nergens anders...

EDit: Barton heeft idd 512kb L2 cache

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 20:49 ]

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:03
jah nu je het zegt, twas me nog niet eens op gevallen van die lage cashe. en dat tewijl ik zelf een 2500 heb ( niet gelocked).
okwe ik haal hem er ff af en ik post mijn bevindingen

edit
@
M1lamb3r
nee dat kan hij onmogelijk daar heeft ie neg nooid van gehoord, sterker nog hij stapte het niet eens. en dan had ik het ook simpel wer kunnen oplossen.

edit 2

owke ik heb hem uit mekaar gehaald, en het reseltaat is een beetje schrikken volgens mij:

klikeble
Afbeeldingslocatie: http://decadentia.nl/stukjes%20klein.png

ik ben bang dat deze RMA gaat.

[ Voor 60% gewijzigd door Ecl!pS op 07-11-2004 21:31 ]

Pagina: 1