Games en geluid haperen om zoveel seconden

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:41
Hoi

Ik loop al een tijdje tegen een vreemd probleem aan. Telkens als ik aan het gamen ben dan hapert m'n pc om de laten we zeggen 20 seconden voor 2 seconden. Dus dan dropt m'n fps naar zo'n 5-10. (waar ik in CS normaal zo rond de 70 haal). Daarna draait alles weer goed voor een tijdje met hoge fps.

Verder heb ik als ik uberhaupt iets doe met m'n geluidskaart, bijv. een mp3'tje draaien, het volgende: Als ik bijvoorbeeld tussen wat nrs switch, dan speelt ie bijvoorbeeld van 5 nrs snel achter elkaar het begin (je weet wel gewoon ff snel door de playlist lopen of je wat leuks tegenkomt) alleen eens in de zoveel nrs dan heeft ie iets van 5 seconden nodig om uberhaupt iets te gaan doen. Op dat moment hangt m'n hele systeem ook even. Totdat het mp3'tje 'geladen' is en dan loopt alles weer perfect.
Dit geld voor elke media file waar geluid in zit. Ook met filmpjes duurt het soms ff een aantal seconden voordat ie uberhaupt wat doet, daarna gaat ie dus weer vrolijk verder.

Ik ben bang dat wat ik in games ervaar ook hiermee te maken heeft, want het gebeurd vrijwel altijd als er meerdere geluiden tegelijk afgespeeld worden. Maar op zich doet ie het normaal ook als er vrijwel geen geluiden zijn, wel minder dan 'als het druk is'.

Specs:

Asus a7v133-c
Duron 1300
win2k
geluidskaart: sb live! 5.1 player

Windows is netjes geupdate. Virus/spyware vrij. Ook draai ik 4 in 1 drivers, nieuwste nvidia drivers. Ook de geluidskaart draait de meest recente drivers. :)

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

edit:
oeps, verkeerde forum. is al gereport ;)

[ Voor 5% gewijzigd door spokje op 07-11-2004 19:17 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

Ik gooi hem voorlopig naar Spielerij - Problemen & Vragen , ben niet zeker of het wel past in Overige Hardware ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

doe eens in windows run (uitvoeren) en dan dxdiag en kijk of daar nergens conflicten zijn.

• spokje
Alles is OK, geen fouten gevonden. Doorstaat ook alle tests prima. Verder loopt het ook wel goed als er geen onverwachtse dingen gebeuren. Bijvoorbeeld als ik alleen in een server zit in CS dan heb ik totaal geen last van die haperingen.

Verwijderd

gebruik je DU meter? Ik heb een tijdje terug erge problemen gehad met wat games terwijl dit uitermate handige progje op de achtergrond zijn taakje deed... dus als je het gebruikt zet het eens uit en als je het niet gebruikt dan heb ik nix gezegd :X

Verwijderd

kmag toch hopen dat een duron 1300 het afspelen van een paar mp3`tjes aankan zeg :? Gelijk nieuwe hardware kopen lijkt mij geen oplossing... Ik denk dat het eerder ligt aan je drivers van je geluidskaart.

Verwijderd

Ik heb iets dergelijks: tijdens het spelen van games, bijv. Soldiers ( gelijk al bij de intro ) en ook bij Generals, Trainsimulator etc ) blijft het scherm gedurende een seconde of 10 hangen, en dat gaat op wisselende momenten tijdens het spel door.
Heb de diverse ( en nieuwste ) drivers geprobeerd, DirecX 9.0c geïnstalleerd, maar niks helpt. Temperatuur van de kaart is normaal, in DxDiag geen problemen geconstateerd.

Specs:
AMD 64 3400+, 7200 rpm 200GB Maxtor, 512Mb DDR-400, XFX Geforce 6800 LE, Windows MCE 2005. SB Audigy ( ook met nieuwste drivers )

Iemand een suggestie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 21:17 ]

• spokje
Hmm ik heb inmiddels op advies oudere drivers geprobeerd voor me geluidskaart en dat werkt prima :D alles loopt weer soepel \o/ .

*blij* :)

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
spokje schreef op 09 november 2004 @ 22:48:
Hmm ik heb inmiddels op advies oudere drivers geprobeerd voor me geluidskaart en dat werkt prima :D alles loopt weer soepel \o/ .

*blij* :)
Mooi ... :)
Zo zie je maar... nieuwer is niet per definitie beter... :+

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Het heeft inderdaad met mijn SB Audigy te maken. Als ik hem uitschakel, is er niets aan de hand. Alleen, wie weet een linkje naar een driver die geen problemen oplevert? De originele driver op de CD-rom geeft problemen en de nieuwste drivers ook. Daartussen in kan ik niks vinden bij Creative.
Heeft iemand anders een tip voor een gelijkwaardige geluidskaart die deze problemen niet veroorzaakt?
:?

Verwijderd

kheb een terratec aureon fun 5.1 kaart, maar daar is het ook aan de lopende band gezeik mee...
Vooral met de Drivers cmaudio.sys. Al meedere topics over gestart, maar nog geen oplossing jammer genoeg.
suc6 iig

Verwijderd

Heb zelf het probleem ook gehad....Bij mij lag het aan DU meter...(probeer alle onnodige processen eens uit te zetten, kijk of dit helpt)

Een vriend van had het zelfde probleem echter bleek het bij hem aan zijn Twin View te liggen. Hij had een Clone aan staan waar door de spellen haperen
Pagina: 1