Front USB werkt niet, backpanel USB wel

Pagina: 1
Acties:

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb een front USB geinstalleerd op mijn moederbord (Abit IS7). Dit werkt echter niet als ik iet inplug bv. mijn memorystick dan krijg ik te zien Onbekende Hardware gevonden. Als ik mijn memorystick vervolgens op de gewone usb poorten prik vindt hij deze echter wel. Wat is een mogelijk probleem?

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

weet je zeker dat je de aansluitingen goed hebt? ik heb ooit hetzelfde probleem gehad en toen bleek dat die aansluingen van de header niet goed zaten.

als het goed is zijn er 5 pinnetjes op de bovenste rij van de header-aansluitng op het moederbord, en 4 op de onderste. In mijn geval stond er op de kabel (8 van die verrekte dingen bij elkaar gebonden) zoiets als (1) +5V en (1) -D. Zoals hij het goed deed bij mij:

boven:

(2)+5V -D +D Ground (leeg)

onder:

(1)+5V (1)-D (1)+D (1)ground

Logius | Somda | Twitter

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Werken andere USB-apparaten wel?
Controleer in het boekje van je moederbord de aansluitingen. Misschien zijn ze niet standaard. Wat betreft de layout van een standaard USB-connector, die kan je hier nakijken. De volgorde op het moederbord is hetzelfde als bij de USB stekker.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

De volgorde op het moederbord is hetzelfde als bij de USB stekker.
Niet elk mobo is hetzelfde, check je mobo handleiding voor 100% zekerheid :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien dat windows een beetje in de war is met z'n drivers.
Heb je al geprobeerd om ze handmatig te installeren?
Als hij detecteert dat er een onbekend apparaat iis dan werkt je USB bus hoogstwaarschijnlijk wel gewoon.

Senile! Senile Oekaki

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 03:06:
[...]
Niet elk mobo is hetzelfde, check je mobo handleiding voor 100% zekerheid :)
Dat bedoelde ik ook eigenlijk te zeggen, controleer de volgorde, de standaardvolgorde staat in het schema, je moederbord is misschien anders. Mijn post was niet echt duidelijk als ik het zo nalees.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:51

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik had eens een soortgelijk probleem met een USB Hub die ik had geïnstalleerd.

Bij mij was het probleem opgelost door de computer op te starten met het apparaat ingeplugd. Kost weinig moeite dus is best een poging waard ;)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Pagina: 1